Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:46:03 GMT

حضور صنعت در کنار آموزش و پرورش بوشهر ضروری است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۰۲۲۲

حضور صنعت در کنار آموزش و پرورش بوشهر ضروری است

به گزارش ایرنا، علی موحدی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان عسلویه افزود: حضور صنایع باید پشتیبانی برای آموزش و پرورش باشد و با کمک آنها باید مسائل و مشکلات موجود در این نهاد برطرف شود.

وی با انتقاد از پرداختن بیش از حد مسئولان آموزش و پرورش عسلویه به مسائل سخت افزاری و رها کردن آموزش اظهار کرد: باید به همان اندازه ای که نسبت به تامین تجهیزات دغدغه وجود دارد باید نسبت به مسائل آموزشی نیز پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحدی اضافه کرد: تامین تجهیزات و امکانات آموزشی ضروری و مهم است اما باید در کنار آن به آموزش و تربیت دانش آموزان و قرار دادن آنها در مسیر یادگیری نیز پرداخت.

وی بیان کرد: وجود تجهیزات آموزشی به تنهایی کافی نیست و نباید به گونه ای رفتار شود که دانش آموزان از لحاظ علمی رشدی نداشته و پایه درسی آنان ضعیف باشد.

موحدی تاکید کرد: باید پا به پای سخت افزار به نرم افزار هم توجه شود.

وی ادامه داد: باید برای آموزش، تقویت بنیه علمی دانش آموزان، تجهیزات و تامین نیروی انسانی در عسلویه برنامه ریزی داشت و براساس همان چشم‌انداز حرکت کرد.

موحدی اضافه کرد: با وجود کمک‌های متفرقه در عسلویه اما سه تا پنج درصد از سهم عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش هنوز پرداخت نشده و این شرایط برای شهرداری شهری مانند عسلویه جای تامل دارد.

مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر در باره ضرورت داشتن پایش نیروی انسانی در عسلویه افزود: تا پایان سال گذشته ۴۰۰ نیروی انسانی آموزشی وارد عسلویه شدند اما چون بیشتر آنها غیر بومی هستند با تمام شدن ماموریت به مناطق خود باز می‌گردند به همین دلیل آنچه بیش از همه چیز برای عسلویه مهم و حیاتی است تامین نیروی انسانی بومی است.

وی در باره  وضعیت ساختمانی برخی از مدرسه‌های شهرستان عسلویه گفت: ۹۸ درصد اعتبارات آموزش و پرورش برای تامین حقوق و دستمزد است و تنها ۲ درصد برای فعالیت تربیتی و پرورشی است.

موحدی گفت: چون در این مدت تحقق اعتبارات انجام نشده برخی مشکلات در انجام تعمیر و تامین تجهیزات همچنان باقی مانده که باید برطرف شود.

وی نسبت به مستند سازی املاک آموزش و پرورش در عسلویه تاکید کرد.

فرماندار عسلویه افزود: باید در راستای تحقق هدف‌ها و تحول در آموزش و پرورش با نگاه اصولی و بنیادی و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشت.

سید علی هاشمی اضافه کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای عاری از ناهنجاری و داشتن نسلی بصیر و دشمن ستیز هستیم باید با برنامه ریزی و پایه ریزی اصولی از فکر واندیشه تحولی در این زمینه استفاده کرد.

فرماندار عسلویه افزود: شورای آموزش و پرورش متشکل از نیروهای متفکر و نخبه با اندیشه‌های نابی است که می‌تواند در چهارچوب سند تحول و سیاست‌های دولت برنامه‌ریزی کند. 

وی با اشاره به مشکل فضای آموزشی در شهر عسلویه و بیدخون افزود: مردم دراین ۲ نقطه گلایه هایی در زمینه کمبود مدرسه دارند.

هاشمی همچنین بر ضرورت تدبیر در بحث آب و برق مدرسه های عسلویه تاکید کرد.

امام جمعه عسلویه گفت: آموزش و پرورش عسلویه در زمینه تقویت بنیه علمی دانش آموزان نیازمند توجه است.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد گفت: هرچند معلمان زحمت زیادی در بخش آموزش آنلاین برعهده دارند اما در این بین معلمانی هستند که در کلاس‌های آنلاین به وظیفه خود در زمینه آموزش به خوبی عمل نکرده و نارضایتی هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۴ نفر از اولیا در زمینه عملکرد نامناسب برخی از معلمان در فضای آنلاین انتقاد کرده اند.

برچسب‌ها عسلویه بوشهر مدارس مسئولیت اجتماعی صنعت نفت ایران مدرسه آنلاین آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه بوشهر مدارس عسلویه بوشهر مدارس مسئولیت اجتماعی صنعت نفت ایران مدرسه آنلاین آموزش مجازی آموزش و پرورش نیروی انسانی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان