Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان امروز در آیین رونمایی از این کتاب اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی در حوزه تولید اثر حرف برای گفتن دارد و در همین راستا ما امروز شاهد رونمایی از تازه‌ترین کتاب چاپ شده حوزه هنری کردستان هستیم.

مرادی افزود: برگزاری این مراسم بعد از ۲ سال وقفه به دلیل وضعیت و شرایط کرونایی جامعه، آغازی خوب برای دنبال کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و انتظار می‌رود از این پس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه برای رشد و رونق فعالیت‌های بهتر فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تعامل و همکاری اصحاب فرهنگ و هنر با حوزه هنری، مهمترین سرمایه این نهاد انقلابی است و به همین دلیل ما از حضور و مشارکت این افراد استفاده کرده و تلاش داریم در حد توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در خدمت این قشر تلاشگر باشیم.

جلال نصیری هانیس، نویسنده و فیلمساز کردستانی نیز درباره تالیف این کتاب اظهار داشت: مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران یک اثر شایسته تقدیر است و به همین دلیل باید هم از نویسنده اثر و هم از حمایت ویژه حوزه هنری در راستای تهیه و چاپ این اثر تقدیر کرد.

او افزود: ما در حوزه نظری سینما به ویژه در استان کردستان دچار کمبود‌های جدی هستیم و به همین دلیل باید زمینه برای تالیف کتب بیشتری با محوریت سینما در این استان فراهم شود.

نصیری هانیس گفت: در این اثر به خوبی چهارچوب نظری در خصوص اهداف و سیاست‌های پشت پرده سینمایی آمریکا تشریح شده است و به همین دلیل مطالعه آن برای مخاطب مفید بوده و فرد می‌تواند اطلاعات خوبی از واقعیت‌های سینمای آمریکا دریافت کند.

این نویسنده و فیلمساز کردستانی با بیان اینکه بررسی ۱۴ فیلم تولید شده در خصوص ایران در سینمای هالیوود یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کتاب است، اضافه کرد: انتظار می‌رود که در چاپ‌های بعدی در خصوص روش شناسی و همچنین پیشینه آثار متعدد تالیفی در خصوص نگاه سینمای هالیود نسبت به ایران و به ویژه منطقه خاورمیانه بیشتر بحث شود.

بهمن شایان سلطانی نویسنده این اثر نیز با تقدیر از حمایت‌های ویژه حوزه هنری استان کردستان در راستای چاپ این اثر، بیان کرد: کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی به ویژه با محوریت سینما یکی از نیاز‌های لازم و ضروری در استان کردستان است.

او ادامه داد: در این کتاب تلاش شده با زبانی ساده و البته قابل فهم برای عموم مخاطب و در جایگاه یک منتقد و بدون هر گونه جبهه گیری خاصی، واقعیت‌ها و پشت پرده سینمای هالیود بیان شود.

این نویسنده و محقق افزود: واقعیت این است که سینمای هالیود دارای یک ساختار کلی است و بر اساس این ساختار حتی وقتی فیلمسازان آمریکایی در خصوص ایران و حتی خاورمیانه فیلم می‌سازند مجبورند که در این ساختار قرار گیرند.

او اظهار داشت: نشان دادن غیرواقعی ایران و منطقه خاورمیانه از سوی سینمای هالیود و ارائه یک تصویر غلط و نادرست از آن یک دستور کلی است و هر کسی که در هالیود در این خصوص فیلم می‌سازد باید این دستور کلی و چهارچوب تعیین شده را رعایت کند.

در پایان این مراسم از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از بهمن شایان سلطانی نویسنده اثر و دکتر جلال نصیری، نویسنده، فیلمساز و منتقد کردستانی تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی از کتاب حوزه هنری انقلاب اسلامی همین دلیل استان کردستان سینمای هالیود حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزای مهر، مراسم رونمایی جشن امضای کتاب «احتضار» تازه‌ترین مجموعه عکس سعید فلاح‌فر فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در کاخ موزه نیاوران برگزار می‌شود.

کتاب «احتضار» شامل عکس‌های سعید فلاح‌فر از شهر تهران است که در یک دهه گذشته عکاسی کرده و واجد نگاهی جامعه‌شناختی است. عکس‌های کتاب با تمرکز بر موضوع هویت، از منظر معماری و شهرسازی نیز قابل توجه است و موقعیت انسان را در شهر نشان می‌دهد.

این‌کتاب توسط انتشارات بط منتشر شده و پس از مراسم رونمایی و جشن امضا در نمایشگاه کتاب هم عرضه خواهد شد.

سعید فلاح‌فر شاعر، عکاس و منتقد هنری، فارغ التحصیل رشته مرمت بناهای تاریخی، دکترای تاریخ هنر و درجه یک هنری در رشته عکاسی است و علاوه بر تالیفات تخصصی، نمایشگاه‌های متعددی از آثارش در ایران، فرانسه، تاجیکستان، گرجستان، کانادا و… برگزار شده است.

مراسم رونمایی از کتاب یادشده با حضور نوا توکلی‌مهر معمار منظر و پژوهشگر شهری، عباس عرب‌زاده عکاس و مدیر هنری کتاب، سید محمد طباطبایی ناشر و سعید اسلام‌زاده روزنامه‌نگار و منتقد هنری همراه است.

این‌برنامه فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در کاخ موزه نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر 6096957 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ