Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@21:14:16 GMT

تلاش وزارت بهداشت برای تامین داروی فاکتور ۹

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۰۵۷۷

تلاش وزارت بهداشت برای تامین داروی فاکتور ۹

ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ اداره ﺩﺍﺭﻭ ﻭﻣﻮﺍﺩ ﺗﺤﺖ ﻛﻨﺘﺮﻝ سازمان غذا و دارو گفت: داروی فاکتور ۹ درحال واردات و تامین است و میزان فاکتور ۹ تولید شده برای کشور مشخص است.

به گزارش مشرق،‌ ﺳﻴﺪﺣﻴﺪﺭ ﻣﺤﻤﺪی ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ اداره ﺩﺍﺭﻭ ﻭﻣﻮﺍﺩ ﺗﺤﺖ ﻛﻨﺘﺮﻝ غذا و دارو درباره گلایه بیماران مبتلا به هموفیلی درباره کمبود داروی فاکتور ۹ اظهار داشت: داروی فاکتور ۹ درحال واردات و تامین است و میزان فاکتور ۹ تولید شده برای کشور مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

نایاب شدن فاکتور۹ و زمین‌گیر شدن بیماران هموفیلی

وی با بیان اینکه بر اساس میزان پلاسمای ارسال شده به کشور مقصد مقدار برابری فاکتور ۹ به دست ما می رسد گفت: نیاز فاکتور ۹ در کشور بالاتر رفته است و برای تامین نیاز باید سفارش مورد نیاز را بالا ببریم و سفارش زمانی به محصول نهایی تبدیل می شود که پلاسما به خارج از کشور ارسال شده، پالایش شود و پلاسما مجدد به ما برگردد.

محمدی گفت: بر اساس درخواست بیماران میزان پلاسمای ارسالی بیشتر شده است و ما تقاضای افزایش فاکتور ۹ را دادیم اما از بیماران تقاضا کردیم که تا زمانی که مقدار سفارش کافی به دست ما برسد بیماران از پلاسما اسفاده کنند، فرش‌پلاسما ارتباطی به عقبگرد به ۵۰ سال قبل ندارد و درحال حاضر بسیاری از مراکز درمانی از آن استفاده می کنند لذا ما اعلام کردیم در شرایط اضطرار از فرش پلاسما استفاده کنند و این موضوع مشکلی را برای آنها ایجاد نخواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو فاکتور ۹ بیماران هموفیلی وزارت بهداشت سلامت داروی فاکتور ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟