Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه گیری کووید ۱۹ باعث شده شناسایی این بیماران و درمان آن‌ها دستخوش آسیب شود سال گذشته سال خوبی برای کنترل ایدز در دنیا و ایران نبود، نتوانستیم «اچ آی وی» را کنترل کنیم و شناسایی این بیماران کاهش یافت.

خبرگزاری میزان - محمد مهدی گویا روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین به مناسبت روز جهانی ایدز گفت: افزایش درصد ابتلای زنان به ایدز یک مسئله جدی است و روند همه گیری این بیماری در مردان یک تفاوت چشمگیر با زنان دارد و اگر مراقبت و درمان را به دقت دنبال نکنیم و دستورات بهداشتی را رعایت نشود، عواقب جبران ناپذیری بوجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هشدار داد: در ابتدای شیوع ایدز در کشور دو تا پنج درصد موارد ابتلا به این بیماری در زنان ایرانی داشتیم که امروز به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: چرا افراد بالای ۵۰ سال نباید اسپایکوژن تزریق کنند؟

۵۴ هزار و ۸۵۰ نفر مبتلا به عفونت اچ آی وی در کشور تخمین زده می‌شود

وی اظهار داشت: اکنون در کشور ۵۴ هزار و ۸۵۰ نفر مبتلا به عفونت اچ آی وی در کشور تخمین زده می‌شود و ۴۲ هزار و ۹۳۳ مورد ابتلا به این عفونت را شناسایی کردیم و تاکنون ۲۰ هزار و ۲۸۴ نفر جان خود را از دست داند و ۶ هزار و ۸۸۵ نفر به مرکز مراقبت درمان مراجعه نکردند.

گویا تصریح کرد: همچنین ۲۲ هزار و ۶۸۴ مبتلا به عفونت «اچ آی وی» اکنون زنده و ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر نیز تحت درمان هستند، ۱۴ هزار نفر از آن‌ها نیز درمانشان موفقیت آمیز بوده و تعداد سلول‌های دفاعی بدن آن‌ها به اندازه کافی است و این اطمینان خاطر را به ما می‌دهد که درمان مناسب دریافت کردند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار داشت: ظرف یک ماه گذشته ۴۰ هزار مورد آزمایش رفتار‌های پرخطر با آموزش و اطلاع رسانی به مردم انجام دادیم تا کسانی که در معرض ابتلا به این عفونت «اچ آی وی» و ایدز هستند، زودتر شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار بگیرند.

کرونا شناسایی مبتلایان به ایدز را کاهش داد

به گفته گویا، همه گیری کووید ۱۹ باعث شده شناسایی این بیماران و درمان آن‌ها دستخوش آسیب شود سال گذشته سال خوبی برای کنترل ایدز در دنیا و ایران نبود، نتوانستیم «اچ آی وی» را کنترل کنیم و شناسایی این بیماران کاهش یافت.

وی افزود: برنامه‌های مراقبت و درمان ایدز به دلیل سیاست‌هایی که در رابطه با کووید ۱۹ بود در مراکز بهداشتی و درمانی در دنیا برقرار نشد در حالی که با شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به «اچ آی وی» و ایدز این افراد می‌توانند عمر طولانی‌تر توام با سلامتی داشته باشند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی را شدت بخشیم و ذخیره دارویی و تشخیصی را برای این بیماری فراهم کنیم همچنین آزمایش‌های لازم برای مبتلایان به ایدز و عفونت «اچ‌ای وی» انجام شود.

برنامه استراتژی ایدز در کشور تدوین شد

گویا تصریح کرد: برنامه پنجم استراتژی ایدز در کشور تدوین شده و مراحل پایانی تصویب آن در حال طی شدن است، همه سازمان‌هایی که این برنامه را تهیه کردند باید با حمایت‌های همه جانبه اقدام به اجرای این برنامه کنند تا خلا‌ها را در این زمینه جبران کنیم و به دستاورد‌های خوبی دست یابیم.

وی با بیان اینکه هنوز با بیمار یابی ایدز فاصله داریم، اظهار داشت: برای مبارزه با ایدز برنامه یک ماهه تدارک دیده ایم، آموزش و اطلاع رسانی را به حداکثر ممکن رسانده و سعی داریم افراد مبتلا را شناسایی و اقدامات اساسی را زودتر انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایدز وزارت بهداشت کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایدز وزارت بهداشت کرونا شناسایی این بیماران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟

وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌ های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌ سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند