Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 8 MB


 

کد خبر 640120 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران قاسم سلیمانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم

«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صلح طلب، اما جنگ بلد است»، جمله کوتاه بود، اما بسیار عمیق و قابل تامل که حس آرامش و غرور را به شنونده القاء می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عزیزی می‌فرمود: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صلح طلب، اما جنگ بلد است»، جمله کوتاه بود، اما بسیار عمیق و قابل تامل. کلماتی دلنشین که حس آرامش و غرور را به شنونده القاء می‌کند، البته جز این هم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقعی نیست، چرا که سپاه برخاسته از متن اندیشه انقلاب اسلامی و دارای ماهیتی آرمانی، ارزشی و مکتبی است.

اسلام دین صلح، صفا و آشتى است و قادر است که تمام مسائل را با منطق قوى و دلایل روشن و محکم حل کند و به همین دلیل هیچ گاه پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) لازم نمى‌دیدند کارها را با زور پیش ببرند و با رفتار جنگ طلبانه جنگى را شروع کنند.

اسلام جنگ طلب را ستمگر می‌‍‌داند و نمی‌خواهد پیروانش ستمگر باشند، اما همان اندازه که مسلمانان را از جنگ طلبى بر حذر می‌دارد، به همان اندازه هم مسلمانان را موظف می‌سازد که در برابر جنگ طلب‌ها از خود دفاع کند، چرا که دفاع نکردن در برابر جنگ طلب‌ها دلیل خوارى و زبونى است و اسلام هرگز نمی‌خواهد که پیروانش خوار و زبون باشد و به دیگران اجازه کشتار و تجاوز بدهد.

به همین دلیل است که امام علی علیه السلام نیز مى‌فرمایند: «لَا تَدْعُوَنَّ إِلَى مُبَارَزَةٍ، وَ إِنْ دُعِیتَ إِلَیْهَا فَأَجِبْ، فَإِنَّ الدَّاعِیَ إِلَیْهَا بَاغٍ وَ الْبَاغِیَ مَصْرُوعٌ:»، «کسى را به مبارزه دعوت مکن؛ اما اگر تو را به مبارزه دعوت کردند، براى دفاع از خود جنگ را قبول کن، زیرا شخص ستیزه‌جو ستمگر است و ستمگر بر خاک مى‌افتد و مغلوب مى‌شود». (حکمت 233)

سپاه پاسداران فرزند انقلابی است که از مکتب اسلام نشات گرفته که در جای خود اهل صلح و منطق و به موقع هم پاسدار مرز و بوم و کشور و وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ است.

سپاه همواره در توسعه صلح و امنیت داخل کشور و منطقه کوشا بوده و نقش مؤثر آن در مقابله با تروریسم بر همگان آشکار است.

با مروری بر وقایع آغاز انقلاب و برپایی فتنه‌های مختلف و نیز فتنه ترور شخصیت‌های انقلاب، جریان برانداز حزب توده، حمله به شهر هزار سنگر آمل توسط کمونیست‌ها، انفجار مراکز حساس نظام توسط منافقین و ده‌ها توطئه دیگر همچون کودتاها، اغتشاشات و غیره دشمن درصدد جنگ داخلی و نابودی جمهوری اسلامی بود، ولی سپاه بر اساس قانون، مبارزه با عوامل و جریان‌های خرابکار و برانداز را در دستور کار خود قرار داد و در تمامی این حرکات، چه در مرحله شناسایی و چه در مرحله خنثی‌سازی و مقابله، نقش اصلی را به عهده داشت و پاسداران با ایثار و حماسه‌سازی توانستند امنیت، آرامش، آسایش و تداوم برکات انقلاب اسلامی و یکپارچگی کشور را برقرار سازند.

سپاه در حماسه 8 سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشت 

بی‌شک اقتدار و توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خدمت عدالت، صلح، امنیت جهانی و رفاه و تعالی جامعه بشری است.
برخلاف آمریکا و متحدان آن که همواره حامی گروه‌های افراطی و تروریست‌ها در منطقه غرب آسیا بوده‌اند، سپاه پیوسته در حال مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه بوده، که این امر بارها مورد تأیید مسئولین دستگاه‌های بین‌المللی، کشورهای منطقه و حتی خود مقامات آمریکایی، قرار گرفته است. از جمله مبارزه چند ساله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با داعش که خود دست‌پرورده کشورهای غربی از جمله آمریکا بوده از مصادیق بارز این امر به شمار می‌رود.

آخرین مصداق جنگ بلدی سپاه، عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بود که سپاه با تنبیه دشمن متجاوز صهیونیستی درس عبرتی به دشمنان این مرز و بوم داد تا دیگر هوس ماجراجویی به سرشان نزند و مهمتر اینکه پاسخ مشروع و تنبیهی ایران در یک مرحله خاتمه یافت و جز مراکز نظامی هیچ مرکز جمعیتی و یا اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار نگرفت.

به جرات می‌توان ادعا کرد که امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصلی‌ترین کانون تربیت انسان‌های صالح و خدمتگزار و نام آن تداعی کننده آرامش و اقتدار برای مظلومان و مستضعفان عالم است.

محمد کشاورز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس/ گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود