Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود خروج همه شهرهای کشور از وضعیت قرمز کرونا، همچنان نسبت به بروز موج ششم در پی عادی‌انگاری‌ها وجود دارد و این در حالی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ روند بستری‌های کرونایی در کشور نزولی است و هیچ شهر قرمزی در نقشه ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 22 شهرستان در وضعیت نارنجی و 207 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. 219 شهرستان نیز دارای وضعیت پایدارتری هستند و رنگ آبی دارند.

اسامی شهرهای نارنجی کرونایی

شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند شامل اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، چرداول (ایلام)، بیرجند، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، بردسکن، گناباد (خراسان رضوی)، طارم (زنجان)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، ممسنی (فارس)، زرند، سیرجان، شهربابک (کرمان)، کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد)، پلدختر (لرستان)، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز (یزد) است.

پایین بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زنگ خطر موج ششم کرونا

با وجود نزولی بودن روند بستری در کل کشور، پایین بودن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زنگ خطری برای آغاز موج جدید کروناست.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته آخر آبان‌ماه، حدود 47 درصد بوده است که آمار بسیار پایین و نگران‌کننده‌ای است.

از 26 آبان تا سوم آذرماه سال جاری، میزان رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله و تهویه مناسب در استان‌های کشور مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن در نمودار زیر قابل مشاهده است؛ بر این اساس، آذبایجان شرقی با 61 درصد در صدر جدول رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بوشهر در قعر این جدول قرار دارد.

تصویر زیر ارتباط روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی با میزان ابتلا به کرونا را نشان می‌دهد؛ همانطور که مشاهده می‌شود، هرچه میزان رعایت نکات بهداشتی کاهش یابد، شیب ابتلا به بیماری افزایش خواهد یافت.

 

از 26 آبان تا سوم آذرماه، بیش از 7000 سوپرمارکت به دلیل عدم رعایت مناسب نکات بهداشتی اخطار گرفته یا به مراجع قانونی معرفی شده‌اند. نانوایی‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در رتبه‌های بعدی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند.

در هفته گذشته، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی پایین بوده به نحوی که میزان رعایت این نکات در مترو کمتر از 30 درصد و در اتوبوس‌ها تنها 55 درصد است!

 شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا به نام "اومیکرون" از مبدأ آفریقا، نگرانی مقامات بهداشتی کشورها را برانگیخته و ورود از 6 کشور آفریقایی به ایران ممنوع شده است. با این وجود به دلیل شناسایی مواردی از ابتلا به این گونه جدید در برخی کشورهای اروپایی، نیاز به تشدید نظارت‌ها بر پایانه‌های مرزی و پروازهای خارجی وجود دارد.

جدول زیر آمار مبدأ اتباع خارجی برای ورود به کشور در یک هفته گذشته را نشان می‌دهد.

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

تاکنون 57 میلیون و 408 هزار و 46 نفر دوز اول، 46 میلیون و 510 هزار و 395 نفر د,ز دوم و 967 هزار و 931 نفر، د,ز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 104 میلیون و 886 هزار و 372 دوز رسید.

موافقت کمیته علمی با تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سالکرونای جهش‌یافته هنوز در ایران گزارش نشده است/ ممنوعیت ورود از 6 کشور به ایرانمرگ‌ومیرهای بالای پیک پنجم کرونا به دلیل سوء مدیریت روحانی بودمسافران کرونامثبت قرنطینه می‌شوند/ ذخیره 50 روزه واکسن کرونا در کشور

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا میزان رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب‌های سامانه بارشی توسط سدهای این استان خبر داد.

عباس صدریان‌فر امروز ۱۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته و براساس هشدارهای هواشناسی و بررسی مدل‌هایی که در اختیار داشتیم، تمهیدات لازم را برای مدیریت مناسب حوضه‌های آبریز و سدها اتخاذ کردیم.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت این نوع سامانه‌های بارشی و همچنین قرارگیری در روزهای پایانی آبگیری سدها، مدیریت بارش‌های رخ داده از پیچیدگی‌های فنی بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل شد.

صدریان فر با اعلام حوضه آبریز دز به عنوان بحران‌ ترین حوضه آبریز در این سامانه بارشی عنوان کرد: در حوضه آبریز دز با توجه به میزان انباشت پشت سد دز و میزان بارش‌های احتمالی در این بخش، طی روزهای گذشته و به منظور مدیریت مناسب حوضه آبریز حجم خالی سد جهت کنترل سیلاب افزایش داده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در این سامانه بارشی دو موج قدرتمند در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت رخ داد که در روز اول با کاهش خروجی سد دز از همپوشانی فعالیت مسیل‌های پایین دست و خروجی سد و ایجاد خسارت جلوگیری شد و در روز دوم یک سیلاب با پیک دو هزار مترمکعب در ثانیه به صورت کامل مهار شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد از مخازن سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز