Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:16:38 GMT

روایت خواهر یک شهید غیرایرانی از برادرش

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۱۳۰۷

روایت خواهر یک شهید غیرایرانی از برادرش

خواهر شهید قزل‌‎کایا می‌گوید، کمال می‌دانست ایران کشور دین و اسلام است لذا با علم به اینکه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل راه خدا است، به جبهه رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز ( دوشنبه ۸ آذرماه) جمعی از زنان نخبگان کشور ترکیه از تالارهای هشت‌گانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در میان گروه مذکور زنانی نیز حضور داشتند که عزیزان خود را در جریان جنگ تحمیلی از دست داده بودند، همچنانکه ساریه قزل‌کایا، خواهر شهید کمال قزل‌کایا در این جمع حضور داشت.
قزل‌کایا با اشاره به محل شهادت برادرش گفت: برادرم در جریان جنگ تحمیلی در قصر شیرین به شهادت رسید. او قبل از شروع جنگ عراق علیه ایران برای ادامه تحصیلات حوزوی خود به ایران آمده بود.
وی در رابطه با انگیزه کمال قزل‌کایا برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل افزود: زمان به شهادت رسیدن بردارم بنده خردسال بودم اما پدر و مادرم همیشه می‌گفتند که عشق به اسلام، امام حسین علیه السلام و شهادت منجر به حضور برادرم در جبهه‌های حق علیه باطل شد. به خاطر دارم زمانی که کمال می‌خواست به جبهه‌ها برود طی تماسی با پدرم از او اجازه گرفت که پدرم هم به او اجازه داد و کمال به جبهه رفت.
وی در واکنش به اینکه با توجه به ایرانی نبودن کمال قزل‌کایا، حضور او در جبهه‌های دفاع از خاک ایران در برابر رژیم بعث عراق سوال برانگیز است، اظهار کرد: کمال می‌دانست ایران کشور دین و اسلام است لذا با علم به اینکه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل راه خدا است، به جبهه رفت.
خواهر شهید قزل‌‎کایا در رابطه با نقش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نگهداشتن یاد شهدا، متذکر شد: در حقیقت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانسته نقش مهمی در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ایفا کند. عکس‌های به جا مانده از دورا جنگ تحمیلی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد، یاد برادرم را در من زنده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جبهه های حق علیه باطل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد