Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرگ در مراسم انعقاد قرارداد ساخت 7 دستگاه  ایکسری کانتینری که با حضور وزیر اقتصاد، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جانشین وزیر دفاع برگزار شد، با بیان به اینکه تسهیل تجارت و افزایش سرعت کالا موجب رضایت‌مندی واردکنندگان و کاهش هزینه‌ها می‌شود، اظهارداشت: مرزها در قرن ۲۱ محل عبور است و نه ایستایی؛ البته این مسئله با مقوله دقت پارادوکس دارد که با کمک تکنولوژی و کنترل ماشینی و هوشمند مرتفع شده و بیش از ۸۵ درصد از کالاها از گمرک بر این شیوه ترخیص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: قابل قبول نیست که کالا در بنادر ترخیص باشد و یا کشتی در آبها معطل بماند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه کنترل های پیشینی به کنترل‌های پسینی تبدیل شده است تصریح کرد: بیش از دو دهه است که گمرک از دستگاه ایکس‌ری استفاده می‌کند و در پنج سال اخیر انعقاد قرارداد خرید کانتینری ایکس‌ری کامیونی با توان تولید داخل منعقد شده و سه دستگاه خریداری شده و قرارداد یک دستگاه دیگر نیر منعقد شده است.

وی تاکید کرد: ایکسری کانتینری از محصولات نسل چهارم هستند و ظرف ۳۰ ثانیه دستگاه‌ را اسکن می‌کند. ۱۵ دستگاه در گذشته قرارداد آن منعقد شد و قرارداد هفت دستگاه دیگر امروز منعقد خواهد شد و با توجه به اینکه هر دستگاه ۵ میلیون یورو ارزش دارد ۳ هزار میلیارد تومان از این محل صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/


 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور گمرک وزیر دفاع وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی

رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

رئیسی به لاهور سفر کرد

پروفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی 73 ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • عطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی