Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@08:36:38 GMT

واعظ آشتیانی: سازمان لیگ باید ضمانتنامه می‌گرفت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۲۰۰۴

واعظ آشتیانی: سازمان لیگ باید ضمانتنامه می‌گرفت

مدیرعامل سابق استقلال درباره مسائل مختلف از جمله تبلیغات محیطی و بحث درآمدزایی فدراسیون صحبت هایی را مطرح کرد.

به گزارش "ورزش سه"، حافظ کاظم‌زاده مجری رادیو در میزهوادار «سلام تهران» میزبان امیررضا واعظ‌آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال بود. محور اصلی گفتگوی کاظم‌زاده با واعظ‌آشتیانی موضوعات جدیدی بود که برای باشگاه استقلال تهران پیش آمده و هر دو موضوع هم حول محور «تضامین بانکی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلالی‌ها مدعی هستند درآمد بسیار خوبی از تبلیغات محیطی کسب می‌کنند، اما سازمان لیگ تأکید دارد که برخلاف دوره‌های پیشین، ضمانت‌نامه دریافت کند. این در حالی است که استقلالی‌ها بابت تأمین ضمانت‌نامه مشکل دارند.

 

واعظ‌آشتیانی در پاسخ به اینکه راه‌حل شما برای حل این مشکل چیست؟، گفت: رعایت قوانین و مقررات حتی قوانینی که بد هستند هم محترم است، مگر اینکه آن قوانین تغییر کنند. دو سه سال پیش در یک برنامه گفتم با توجه به شرایط امروزی فوتبال و مدیریت آن در ایران، فدراسیون می‌تواند یکسری از کارها را به صورت ابداعی انجام دهد. به طور مثال؛ از تمام باشگاه‌هایی که مدعی هستند براساس قانون تجارت اداره می‌شوند، هیأت مدیره آنها قانونی است، مجامع‌شان برگزار می‌شود و حسابرسی دقیق انجام می‌دهند، قبل از شروع لیگ، نتایج حسابرسی شده آن را مطالبه کند. یعنی مطالعه داشته باشد بر اینکه اوضاع و احوال یک باشگاه چگونه است. آیا باشگاه براساس بودجه‌ای که تصویب کرده کارش را انجام می‌دهد یا نه؟

 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: با اینکه باشگاه‌ها مجمع دارند اما فدراسیون باید اوضاع باشگاه‌ها را مدنظر داشته باشد تا با این دغدغه مواجه نشویم که وقتی یک باشگاه می‌خواهد بازیکن خارجی و یا مربی به تیم اضافه کند، لازم باشد تضمین بدهد که توان انجام تعهدات خود را دارد تا در محاکم بین‌المللی با چالش مواجه نشود.

 

واعظ آشتیانی با بیان اینکه شاید یک عده بگویند این کار غیرقانونی است، افزود: الان غیرقانونی بودن یا نبودن آن مهم نیست، در این شرایط که بیشتر باشگاه‌ها بدهکار هستند، باید عملکرد، حسابرسی و مجمع باشگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

 

وی در ادامه در پاسخ به اینکه شما با ارائه این تضامین توسط کارگزارها موافق هستید یا خیر؟، اظهار داشت:  تعدادی از کارگزاران با وجود اینکه به جاهای مختلف بدهکار هستند، کارگزار شده‌اند. همین امر باعث می‌شود عده‌ای بگویند شما که بدهکار هستید و با یک باشگاه قرارداد می‌بندید چه تضمینی دارید؟

 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در پاسخ به اینکه چرا ارائه ضمانت‌نامه سال‌های پیش که خود سازمان لیگ متولی بود، مطرح نبوده‌ است؟، تصریح کرد: اشتباه سازمان لیگ بوده که این ضمانت‌نامه را مطالبه نکرده است‌. من از سازمان لیگ حمایت نمی‌کنم زیرا یکی از منتقدان اصلی فدراسیون فوتبال بودم که درآمدهای بسیاری از بلیط‌فروشی و تبلیغات محیطی داشته‌اند و باید توضیح دهند که این درآمدها چه شده است؟

این مدیر ورزشی سابق با اشاره مجدد به بحث اخیر باشگاه استقلال تهران گفت: استفاده از تبلیغات محیطی حق همه باشگاه‌هاست، اما نیاز به بستر و تفاهم همه‌جانبه دارد. مثلا اگر بناست پرسپولیس و استقلال با مهمانان خود مسابقه داشته باشند و بهره‌ای از تبلیغات محیطی ببرند، باید حق مهمان را هم در آن لحاظ کنند. توصیه من به باشگاه استقلال این است که مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا یک وقت یک تصمیم دست آنها را در پوست گردو نگذارد.

 

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری در واکنش به ادعای فدراسیون‌نشین‌ها که معتقدند خطر تعلیق ما را تهدید می‌کند و مجلس برای تصویب بند یک اساسنامه‌ که همان بحث غیردولتی و نهاد خصوصی است همکاری ندارد، گفت: این همان فیفاهراسی است‌. می‌خواهند از سیاست خاک‌خورده گذشته استفاده کنند. فیفا به قوانین داخلی هر کشور احترام می‌گذارد. مگر می‌شود پرچم یک کشور بر فراز یک فدراسیون باشد اما عزت و  شادی ملت را به بخش خصوصی بسپارند؟ مجلس تصویب کند هم اتفاقی نمی‌افتد؛ این یک دروغ بزرگ و ابزاری برای اعمال فشار است. این موضوعات را از الان طرح می‌کنند و می‌خواهند چراغ سبز دخالت دولت در فوتبال را رقم بزنند.

 

وی با بیان اینکه قوه مقننه بالاترین نهادی است که قوانین جاری را تصویب می‌کند، افزود: این اساسنامه را با عنوان نهاد عمومی غیردولتی برای مجلس فرستادند و دارد تصویب می‌شود. شهرداری و کمیته ملی المیپیک هم همینطور هستند.

 

امیر رضا واعظ آشتیانی سازمان لیگ برتر استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سازمان لیگ برتر استقلال تهران باشگاه استقلال استقلال تهران تبلیغات محیطی واعظ آشتیانی سازمان لیگ ضمانت نامه باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام کرد پس از نهایی شدن واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس، طی مکاتبه‌ای با AFC به این کنفدراسیون اعلام کرده که مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها برطرف شده است.

مصطفی زارعی در این مورد اظهار داشت: «اسنادی که داشتیم را به AFC ارسال کردیم و با آن‌ها چک کردیم و مشکل حل شده است. دیگر حرف و حدیثی در این خصوص باقی نمانده است».

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده