Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستورالعمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری و نحوه امتحانات پایان ترم دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبائی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در دستور العمل از سرگیری تدریجی آموزش حضوری در دانشگاه علامه طباطبائی برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ آمده است؛ گذر از یادگیری سنتی حضوری به آموزش آنلاین تجربه کاملا متفاوتی برای دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان بوده و یادگیری آنلاین و آموزش مجازی به دارویی برای این همه گیری بی سابقه تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در کنار مزایای یادگیری الکترونیک، همچون کاهش هزینه‌های یادگیری و هزینه‌های جانبی در دانشگاه ها، توسعه زیر ساخت‌های دانشگاهی، تقویت مهارت‌های دیجیتالی دانشجویان، افزایش ظرفیت کلاس‌ها در جهت کاهش مشکلات ناشی از کمبود اعضاء هیت علمی و...، بزرگرین مشکل دانشگاه‌ها در آموزش مجازی، مسئله حضور و تاثیر حضور در ایجاد ارتباط دوسویه استاد و دانشجو، در جهت افزایش کیفیت آموزشی و استفاده از امکانات دانشگاه‌ها می‌باشد.

با توحه به ایجاد ایمنی نسبی به دنبال گسترش واکسیناسیون در جامعه و در بین دانشگاهیان از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ و به استناد گزارش‌ها و بخشنامه‌های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دستور ریاست جمهوری در نود و یکمین جلسه ستاد ملی کرونا مبنی بر وظایف دانشگاه‌ها در خصوص از سرگیری حضوری آموزش که قبلا توسط معاونت آموزشی برای دانشکده‌ها ارسال شده. همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در هیات رئیسه دانشگاه در آبان ماه ۱۴۰۰، موضوع از سرگیری تدریجی آموزش حضوری با در نظر گرفتن شرایط و ملاحظات مندرج در این دستورالعمل اجرا می‌شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علامه طباطبایی، اجرای این دستورالعمل شامل دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علوم ورزشی ورودی‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۴۰۰ خواهد شد. کلاس‌های حضوری گروه‌های هدف از اول هفته جاری آغاز شده است.

مهم‌ترین چالش در برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری، ارائه تسهیلات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویان غیربومی گروه‌های هدف است، براساس گزارش مرکز یادگیری الکترونیک و معاونت دانشجویی دانشگاه علامه، در خصوص تعداد دانشجویان غیر بومی و ظرفیت ۲ خوابگاه موجود، امکان اسکان در خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی در شرایط کرونا و با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی فراهم است.

تعداد دانشجویان غیر بومی گروه‌های هدف ۳۷۳ نفر و ظرفیت خوابگاه‌ها در شرایط کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۷۲۲ است.

دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که در مرحله تدوین و تصویب پروپزال، پایان نامه و رساله می‌باشند به صورت دوره‌ای و هتلینگ، با توجه به ظرفیت باقی مانده خوابگاه‌ها و حسب مقررات معاونت دانشجویی اسکان داده می‌شوند و امکان حضور در فضا‌های آموزشی دانشگاه برای آن‌ها فراهم می‌شود.

اعضاء هیات علمی در دانشکده‌های محل خدمت خود، حسب حکم کارگزینی (تمام وقت و تمام وقت ویژه) باید حضور مستمر داشته باشند. برگزاری آزمون‌های پایانی دانشجویان گروه‌های هدف به صورت حضوری خواهد بود.

کلاس‌ها و امتحانات سایر دانشجویانی که مشمول این دستورالعمل نشده اند، کماکان به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در صورت تقاضا برای برگزاری برخی از کلاس‌ها در کلیه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری حسب اعلام رئیس دانشکده، با تایید و موافقت معاونت آموزشی دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.

کلیه جلسات مربوط به شوراها، گروه‌های آموزشی، جلسات کمیسیون موارد خاص و ... در سطح دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد. با توجه به شرایط متغیر اپیدمی کرونا، تصمیم گیری در خصوص هر گونه شرایط ویژه و بحرانی و تغییر در مندرجات این دستورالعمل در معاونت آموزشی دانشگاه بررسی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علامه طباطبایی دانشگاه امتحانات پایان ترم دانشگاه علامه صورت حضوری گروه های هدف آموزش حضوری دانشگاه ها خواهد شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه علامه منصوب شد

عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی به ‌عنوان «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» این دانشگاه منصوب شد.

به گزارش ایسنا؛ عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی زهره قربانی مادوانی، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، به ‌عنوان «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه، منصوب شد. در این حکم این انتصاب آمده است:

«با توجه به شایستگی‌های علمی و فرهنگی سرکار عالی و به پیشنهاد معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به موجب این حکم به عنوان سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود در راستای پیاده‌سازی اسناد بالادستی بویژه سند دانشگاه اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی و با بهره‌گیری از نظرات و ظرفیت‌های عظیم اساتید، دانشجویان و همیاران علمی در راستای ماموریت های ذیل اهتمام نمایید:

برنامه‌ریزی جهت ارتقاء سطح هویت دینی، ملی و انقلابی دانشگاهیان؛ ارتقا روحیه امید، نشاط و پویایی در دانشگاهیان در قالب‌های نوین و خلاقانه؛ سیاست‌گذاری و تدوین راهبردها و برنامه‌ها در جهت گسترش فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی؛ تعامل با نهادها، سازمان‌ها و رسانه‌های فرهنگی، اجتماعی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی؛ بزرگداشت مناسبت‌های دینی، ملی و انقلابی؛ برنامه‌ریزی، پایش و ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی؛ حمایت از راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی، نقد و مناظره دانشگاهیان؛ حمایت، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی و اجتماعی در خانه‌های دانشجویی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رابطین فرهنگی، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های اسلامی؛ برگزاری دوره های توانمندسازی آموزشی و مهارتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشگاهیان، طراحی برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی ویژه دانشجویان دختر، ارتقا کمی و کیفی برنامه‌های خانه فرهنگی ایراندخت، طراحی و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای هویت‌ساز، استعدادیاب و الگونما.

امید است با اتکال به خداوند متعال در ذیل توجهات ویژه ولی عصر (عج ) در ارتقاء سطح کمی و کیفی مأموریت‌های محوله موفق و مؤید باشید.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معتمدی: دانشجویان در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند می‌شوند/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • استفاده از فناوری‌های روز در تولید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی
  • «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه علامه منصوب شد
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • ابلاغ آیین نامه‌های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • آیین نامه های ارتقای اعضای هیئت علمی و جهش علمی به زودی ابلاغ می شود
  • ابلاغ آیین نامه های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • ملاک برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها ابلاغیه وزارت علوم است / تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود
  • پذیرش دانشجویان در پیام نور آذربایجان‌غربی ۱۸ درصد افزایش یافت