Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد اظهار کرد: فلسفه تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رسیدگی به امور نیازمندان و محرومین است که توسط حضرت امام در ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ یعنی ۲۲ روز پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

وی افزود: کمیته‌ی امداد امام خمینی دارای سابقه‌ای است که ایشان در سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۴۳ و زمان تبعید از انقلابیون و افراد نزدیک معتمد خود درخواست می‌کردند تا به امور معیشیتی زندانیان و خانواده هایشان رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغیان در خصوص ارتباط بین کمیته امداد و مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد امام خمینی مدافع حقوق محرومین در مجلس شورای اسلامی در وضع قوانین، بودجه و تعیین بودجه‌های سنواتی کل کشور و سایر اموری که مربوط به لوایح و موضوعاتی که در مجلس شورای اسلامی پیگیری و رصد می‌شود، هستیم.

وی ادامه داد: کمیته‌ امداد امام خمینی به عنوان نماینده و وکیل مدافع محرومین کشور مداخله می‌کند و نظرات کارشناسی خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهیم که این یکی از تعاملات خوبی است که مجلس شورای اسلامی با کمیته‌ امداد برقرار کرده است.

صباغیان بیان کرد: اصولی که می‌تواند برقراری روابط میان کمیته‌ امداد و مجلس را تقویت کند در چند مولفه از جمله ایجاد اعتماد دسته بندی خواهد شد، همچنین برای نمایندگان مجلس بسیار مهم است که بودجه‌های دریافتی در کجا و به چه نحوی هزینه خواهند شد، این مسئله از موضوعات اساسی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به درخواست‌های ارسالی از سوی نمایندگان به عنوان اصول موثر در برقراری روابط میان کمیته‌ امداد و مجلس خواهد بود که در سال ۹۹ بالغ بر ۲۹ هزار و ۶۰۰ مکاتبه از سوی نمایندگان مجلس به کمیته‌ امداد صورت گرفته است و با بررسی دقیق و کار گروه رسیدگی به مکاتبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیته‌ی امداد به ۲۸ هزار مکاتبه رسیدگی و پاسخ مثبت داده شده است.

صباغیان افزود: بند ب ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه کشور کمیته امداد و بهزیستی را جهت توانمند سازی افراد موظف به ایجاد سالانه یکصد هزار شغل برای افراد کند، همچنین دولت طبق بودجه سنواتی تسهیلات قرض الحسنه لازم را جهت تحقق این مسئله در اختیار کمیته امداد قرار داده است.

وی گفت: کمیته امداد در سال گذشته برای ایجاد اشتغال حدود ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است و امید داریم تا در سال جاری ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم و از آن عنوان نکات برجسته در کمیته‌ی امداد امداد یاد خواهیم کرد.

صباغیان ادامه داد: مسئله معافیت‌های خانواده‌های تجت پوشش کمیته امداد از هزینه‌های صدور انشعابات برق، آب، گاز و هزینه پروانه ساختمانی برای یکبار، ساماندهی سکونتگاه‌های روستایی در جهت تامین مسکن برای اقشار کم درآمد که در بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ سه هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده که در این مسئله کمیته امداد پیشرو است و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: بحث اشتغال در سال گذشته بودجه تبصره ۱۶ کار و اشتغال، ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که با افزایش اعتمادی بین کمیته امداد و مجلس شورای اسلامی ایجاد شده این رقم در بودجه ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که می‌توان از برکات در حوزه‌ی اشتغال در کمیته‌ی امداد از آن یاد کرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی بودجه مجلس شورای اسلامی امداد امام خمینی کمیته ی امداد امداد و مجلس کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با قدردانی از همراهی خیرین در برنامه‌های کمیته امداد اظهار کرد: با مشارکت و همدلی خیرین زنجانی؛ کمیته امداد استان زنجان رتبه نخست کشوری را در نگهداشت حامیان دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت های کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از همکاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ حامی با این نهاد خبر داد و گفت: قریب به ۴ هزار نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.

صالحی همچنین از افزایش دریافتی ایتام زنجانی خبر داد و گفت: دریافتی ماهیانه ایتام به حدود ۲ میلیون تومان در ماه رسیده است و دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم ۹۱۰ هزار تومان در ماه است.

وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

کد خبر 6096863

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم