Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@18:46:33 GMT

پیش‌بینی قیمت طلا پس از مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۲۷۷۳

پیش‌بینی قیمت طلا پس از مذاکرات وین

ایران اکونومیست- دور جدید مذاکرات هسته‌ای از امروز آغاز می‌شود و همین اتفاق، این روزها بازارهای کشور را وارد فاز سردرگمی کرده؛ تا آن‌جا که فعالان اقتصادی می‌گویند هر گونه خبر خوش یا منفی از مذاکرات، شوک متفاوتی را به بازارها منتقل می‌کند.

 کارشناسان بازارهای مالی تاکنون پیش‌بینی‌های خود از قیمت طلا را در سناریوهای مختلف برجامی و روند قیمتی آن را در ماه‌های آینده بیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در شرایطی است که روند قیمت طلا از ابتدای سال صعودی بوده است.

پایین‌ترین سطح قیمتی طلا در سال جاری مربوط به ۱۵ اردیبهشت‌ماه است که هر گرم طلای ۱۸عیار که ۸۹۸ هزار تومان قیمت داشت، اما از آن زمان مسیر صعودی را طی کرده است؛ به طوری که با افزایش حدود ۴۱ درصدی، به دامنه یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان رسیده است.

 

منتظر شوک لحظه‌ای نباشید

حال در این شرایط، فعالان بازار طلا معتقدند با وضعیتی که بازار دارد، احتمال این‌که شوک شدید قیمتی را در بازار طلا شاهد باشیم، کم است. ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر  می‌گوید: این‌گونه نشست‌ها در کل دنیا بدون تاثیر در حوزه اقتصاد نمی‌تواند باشد. این نشست هم به دلیل این‌که یک نشست بین‌المللی است، تاثیرهایی هم برای کشور ما و هم کشورهای دنیا خواهد داشت.

وی می‌افزاید: امیدوارم نتیجه این نشست آن چیزی باشد که نفع مردم و کشور در آن باشد. اگر توافقی صورت گیرد، به‌هرحال روی بحث قیمت‌ها اثرگذار است و احتمال این‌که بازار را به سمت آرامش ببرد و مقداری نوسانات را کاهشی کند، به طور طبیعی وجود خواهد داشت؛ هم در بحث اونس جهانی و هم در بازار ارز و طلای داخلی.

رییس اتحادیه طلا و جواهر متذکر می‌شود: در صورتی هم که خروجی مذاکرات مثبت نباشد، باز هم اثرات آن را در بازار خواهیم دید؛ البته مدیریت دقیق اقتصادی اگر اتفاق بیفتد، واکنش بازار کم خواهد بود.

محمدولی با تاکید بر تعادل بین عرضه و تقاضا، در پاسخ به این پرسش که در صورت توافق، احتمال این‌که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به کمتر از یک میلیون تومان کاهش یابد، وجود دارد؟ می‌گوید: این رفتارها خیلی سخت اتفاق می‌افتد. اگر هم یک زمانی قرار باشد این اتفاق بیفتد، این‌گونه نیست که این نشست امروز انجام شود و از فردا قیمت‌ها سقوط کند.

وی تاکید می‌کند: بعید است این اتفاق بیفتد و اگر هم بیفتد، زمان می‌برد و بستگی به رفتارهای کل دنیا در زمینه اونس جهانی دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این‌که کاهش شدید قیمت‌ها به این زودی‌ها بعید است رخ دهد، می‌افزاید: تجربه ثابت کرده است که شوک لحظه‌ای و آنی صورت نخواهد گرفت.

محمدولی درباره سطح تغییر قیمت‌ها در صورت عدم توافق نیز عنوان می‌کند: اگر این اتفاق بیفتد، به نگاه مدیریتی بستگی دارد که شوک آن‌چنانی اتفاق نیفتد.

 

تعدیل قیمت‌ها تا حدی رخ می‌دهد

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز  درباره وضعیت بازار ارز با توجه به مذاکرات هسته‌ای، می‌گوید: به نظر من در حال حاضر نمی‌شود اظهارنظر کرد و زود است در این باره صحبت کنیم.

وی با بیان این‌که ما اقتصادی هستیم و سیاسی نیستیم که بدانیم روند مذاکرات به چه شکل خواهد بود، تصریح می‌کند: به‌هرحال هر گونه پالس مثبت یا منفی روی بازار اثر می‌گذارد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که در صورت توافق، احتمال شکست قیمت‌ها وجود دارد؟ عنوان می‌کند: قیمت‌ها تا یک حدی از نظر اقتصادی می‌تواند تعدیل شود. آنچه مسلم است، رفع تحریم‌ها می‌تواند آثار مثبتی بر جای گذارد.

مریم فکری

 خبرآنلاین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رییس اتحادیه طلا و جواهر اتفاق بیفتد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،گفتنی است که بیت‌کوین از تورم ایالات متحده سود می‌برد، این ارز دیجیتال ممکن است در حال حاضر بیش از هر موقع دیگری با دلار آمریکا هماهنگ شده‌ باشد. این ایده که بیت‌کوین با افزایش تورم در ایالات متحده افزایش خواهد یافت، ممکن است قدیمی باشد اما در واقع به نظر می‌رسد که اگر ارزش دلار افزایش یابد، می‌تواند به قیمت بیت‌کوین آسیب برساند و برعکس در صورتی که ارزش دلار کاهش یابد می‌تواند به عنوان محرکی برای رشد بیت‌کوین عمل کند.

همانگونه که در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر عدد بیت‌کوین پس از انتشار گزارش‌های ناخوشایند از اقتصاد ایالات متحده و کاهش ارزش دلار رشد کرد و از ۶۴ هزار و ۳۳۰ دلار به ۶۴ هزار و ۳۶۰ دلار رسید.

بیت‌کوین ۱۴۰.۰۰۰ دلاری تا پایان سال؟

بیت‌کوین در حال حاضر این پتانسیل را دارد که به بالاترین قیمت در سزح تاریخی دست یابد؛ این اتفاق در صورتی رخ خوهد که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهد. گفتنی است که افزایش نرخ‌های بهره می‌تواند به ارزهای دیجیتال آسیب وارد کند و جذابیت سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌ را کاهش دهد. این منجر به تغییر اولویت سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری امن‌تر و دور شدن از دارایی‌های با رشد بالا مانند بیت کوین می‌شود. در نتیجه، این موضوع باعث کاهش تقاضا و کاهش بالقوه قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود. در مقابل کاهش نرخ بهره می‌تواند به عنوان محرکی برای رشد بازار ارزهای دیجیتال عمل کند. اما مطمئناً، اگر از سوی فدرال رزرو نشانه‌ای در مورد کاهش نرخ بهره در سه ماهه اخیر وجود داشت، بیت‌کوین در حال حاضر در بالاترین سطح تاریخ معامله می‌شد.

با این حال، در حال حاضر فدرال رزرو برای حفظ نرخ‌های بهره تلاش می‌کند، رویه‌ای که مستقیماً از رشد بیت‌کوین حمایت نمی‌کند. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد فدرال رزرو نرخ‌های بهره را کاهش دهد، جهش قیمتی برای بیت‌کوین وجود ندارد.

در حال حاضر علی‌رغم برخی موانع کوتاه مدت، می‌توان نسبت به مسیر بیت‌کوین خوشبین بود. جان دیواین، رئیس معاملات OTC در Blockfills در این خصوص گفت:« پس از رویداد نصف‌ شدن پاداش بیت‌کوین و با ورود خریداران جدید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) به بازار، حرکات قابل‌توجهی از سوی بیت‌کوین پیش‌بینی می‌شود. من هنوز در مورد این طبقه دارایی بسیار خوشبین هستم.»

او هدف قیمتی بیت‌کوین را برای سال جاری ۱۴۰.۰۰۰ دلار پیش‌بینی کرده بود و با پایبندی به این هدف قیمتی گفت:«من معتقدم افت‌ها فرصت‌های خرید هستند.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899735

دیگر خبرها

  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟