Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین عالم‌بخش رییس پردیس تئاتر تهران و دبیر این جشنواره ضمن اعلام خبر فوق گفت: در روز اول آذر ماه ۱۴۰۰ ضمن رو نمایی از پوستر جشنواره با داوری آقایان: اردشیر صالح‌پور رییس یونیمای مبارک، شهرام کرمی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵، حامد زحمتکش مدیر اجرایی دفتر هنرهای نمایشی کاربردی جهاد دانشگاهی، نیما بگلریان و مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تهران و خانم‌ها ساغر لطفی‌نژاد کارشناس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فهیمه میرزا حسینی عضو هییت علمی دانشگاه هنر و عضو هیأت مدیره یونیمای ایران، دومین جشنواره مجازی تئاتر کاغذی رسماً آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پردیس تئاتر تهران در خصوص برگزاری موفق دور نخست این جشنواره  افزود، سال گذشته بالغ بر ۳۰۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که ۱۱۰۰ اثر به مرحله بازبینی راه یافت و این امر نقطه عطفی در اجرای این برنامه در سطح ملی بود به شکلی که آلن لکوک احیاگر این هنر در جهان معاصر پیامی برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرد،.

وی افزود: در پی برگزاری موفق دور نخست تصمیم بر این شد تا دومین دوره جشنواره را ویژه خانواده ها و با نگاهی بدیع با محورهایی نظیر آیین اقوام ایرانی، اخلاق مداری، مهربانی، قصص کهن ایرانی و اصلاح الگوی مصرف،کرونا را شکست می‌دهیم و خاطرات مدرسه برگزار کنیم.

دبیر جشنواره مجازی تئاتر کاغذی در ادامه با اشاره به نحوه شرکت در جشنواره گفت: علاقه مندان می‌توانند   فراخوان   را مطالعه و بر اساس دستورالعمل‌های آن اقدام به تهیه غیلم از آثار خود کنند.

وی خاطر نشان کرد: فیلم کارگاه آموزشی مجازی با حضور اساتید این حوزه با موضوعات نحوه ساخت دکور، عناصر نمایش و چگونگی تنظیم نمایشنامه و اجرای برنامه متناسب با اهداف دبیر خانه نیز علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند پس از مطالعه فراخوان و تهیه فیلم بر اساس محورها و شرایط اعلام شده حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی آثار تولیدی خود را به شماره ۰۹۳۵۱۰۰۵۹۹۰ در واتس‌اپ ارسال کنند.

عالم‌بخش افزود: پردیس تئاتر تهران با شیوع بیماری کرونا با توکل به همدلی و همراهی همکاران دلسوز خود توانسته است در تمام روزهای تعطیل تئاتر در زمینه های مجازی، جهادی، جشنواره ها، تولیدات تلویزیونی و سینمایی،کارنامه بسیار درخشانی داشته باشد که این امر موجب گردید تا همه همکاران پردیس تئاتر تهران این جملخ را به باور همگان برسانند که اینجا چراغی روشن است.

 

 

* یک بخش به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اضافه شد

 براساس اعلام دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، بخش «تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال» به این دوره از رویداد اضافه شد.

«تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال» از بخش‌های تازه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است که فرصتی به منظور دیده و ارزیابی شدن فعالیت معلمان، اساتید و کودکان و نوجوانانی که در تولید آثار نمایشی فعالیت دارند، ایجاد خواهد کرد.

آخرین مهلت دریافت فیلم‌های این بخش ۱۶ آذر ماه است. بدیهی است عوامل اجرایی روی صحنه، همچون عروسک‌گردان، بازیگران باید در رده سنی زیر ١٨ سال باشند اما ممنوعیتی بابت سن و سال کارگردان، نویسنده و دیگر عوامل نمایش نیست و این امکان وجود دارد که این افراد حرفه‌ای نیز باشند.

تمام گونه‌های نمایشی همچون عروسکی، خیابانی و صحنه‌ای که از اول مهر ماه ١٣٩٨ تا پایان شهریور ماه برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده‌اند، در صورتیکه حتی اجرای عمومی نداشته باشند، می‌توانند متقاضی شرکت در این بخش از جشنواره باشند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اسفند ماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پردیس تئاتر تهران تئاتر کاغذی جشنواره تئاتر کودک همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی

حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

به گزارش ایسنا در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه بروند.
در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.
همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.
همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.
 همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.
درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی