Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس ـ اراک؛ آبان 1394 بود که مرکز پایش اطلاعات سازمان اتوبوسرانی کلانشهر اراک طرح کارت بلیط الکترونیکی ناوگان اتوبوسرانی را افتتاح کرد­.

شهرداری و سازمان اتوبوسرانی با توزیع فراکارت و تشویق همشهریان اراکی به استفاده از این خدمات الکترونیکی تلاش کردند تا دریافت پول نقد توسط رانندگان را کاهش دهند و این رویه تا سال‌های قبل ادامه داشت ولی چند سالی است که استفاده از بلیط­‌های الکترونیکی و کارتخوان‌ها در اتوبوس‌­ها به دلایل نامعلومی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح فراکارت با هدف ارتقای کمی و کیفی کنترل و نظارت هوشمند بر عملکرد سازمان اتوبوسرانی

مدیرعامل وقت سازمان اتوبوسرانی اراک و حومه در حاشیه راه‌اندازی طرح کارت بلیط الکترونیکی اعلام کرده بود: هدف از راه اندازی این مرکز ارتقای کمی و کیفی کنترل و نظارت هوشمند بر عملکرد سازمان اتوبوسرانی، استفاده بهینه از فناوری اطلاعات، پرداخت الکترونیک، جمع آوری اطلاعات خطوط و عملکرد رانندگان و همچنین ارائه خدمات مناسب‌تر به شهروندان است.

 

علی اکبر مظفری همچنین اعلام کرده بود: در همین راستا 80 نقطه در شهر اراک شامل کیوسک‌های مستقر در پایانه‌ها، فروشگاه‌های معتبر، روزنامه فروشی‌ها و شعب بانک‌های تجارت برای تهیه کارت بلیط الکترونیکی (فراکارت) درنظر گرفته شده است و درصورت استقبال و دسترسی آسان‌تر مردم به فراکارت، این نقاط افزایش می‌یابد.

کاهش تنش‌های ناشی از پول خرد با اجرای طرح
هرچند استفاده از فراکارت مزیت‌هایی چون پرداخت آسان، کاهش تنش‌های ناشی از پول خرد و پیشرفت و توسعه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی درونشهری به عنوان پیشانی توسعه یافتگی کلانشهر اراک را داشت، اما هم اکنون استفاده از بلیط­‌های الکترونیکی و کارتخوان‌ها در اتوبوس‌­ها متوقف شده است.

اکنون که شیوع بیماری کرونا رعایت اصول بهداشتی را بیش از پیش افزایش داده، استفاده از کارتخوان­‌ها در کلیه مراکز خرید و مراکز تجاری و حمل ­و­نقل عمومی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

 

بعد از حدود دو سال که مدارس نیز به صورت حضوری بازگشایی شده‌­اند و دانش آموزان بیشتر از تاکسی و اتوبوس برای ایاب و ذهاب استفاده می‌­کنند؛ لذا در این روزها به کارگیری کارتخوان‌­ها در اتوبوس‌­ها و تاکسی‌­ها بسیار مهم و ضروری به نظر می‌­رسد.

شهرداری و سازمان اتوبوسرانی مشکل کارتخوان‌ها را در اولین فرصت حل کنند

فعال اجتماعی استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: رئیس علوم پزشکی اراک در روزهای گذشته یکی از مشکلات در عدم رعایت پروتکل‌­های بهداشتی در شهر اراک در مورد بازگشایی مدارس را عدم استفاده از بلیط­‌های الکترونیکی در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کردند.

حسین معافی می‌افزاید: انتظار شهروندان اراکی از مسوولان این است که شهرداری و سازمان اتوبوسرانی مشکل کارتخوان‌ها را در اولین فرصت حل کنند و مراکز فروش کارت‌­های اعتباری را راه­اندازی کنند و در تاکسی‌ها نیز این کارتخوان‌ها نصب شوند تا شهروندان با اطمینان بیشتری از این خدمات و بلیط‌های الکترونیکی استفاده کنند.

 

وی افزود: شهردار و اعضای شورای کلانشهر اراک مشکل کارتخوان‌ها و بلیط‌­های اعتباری در اتوبوس‌­ها و تاکسی‌­ها را پیگیری کنند تا هم همشهریان از ناوگان حمل­ و­نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا بیشتر استفاده کنند و هم شیوه­نامه‌­های بهداشتی را برای کنترل بیماری کووید-19 و سویه­‌های جدید آن مانند «اُمیکرون» که قدرت سرایت بالایی دارند، رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فعال اجتماعی استان مرکزی کارتخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس بدون بیرانوند و عالیشاه تمرین کرد/ سرخپوشان با اتوبوس راهی اراک شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرخپوشان پایتخت امروز بعدازظهر در ورزشگاه کاظمی آخرین تمرین خود را پیش از سفر به اراک برگزار کردند. راندو در قالب سه گروه بخش نخست تمرین بود که با حضور اوسمار و سیدجلال حسینی در کنار سایر بازیکنان دنبال شد. 

مرور برنامه‌های تاکتیکی و فوتبال هدفمند نیز بخشهای بعدی این تمرین بود که یک ساعت به طول انجامید. 
امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند کماکان مصدومان اردوی پرسپولیس هستند که زیر نظر کادر پزشکی بودند و سایر بازیکنان با روحیه بالا در تمرین شرکت داشتند. 

سرخپوشان بعد از پایان تمرین و پس از یک وقفه کوتاه، با دو دستگاه اتوبوس راهی اراک شدند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • دغدغه مردمی تهییه بلیط اتوبوس در ایلام مرتفع شد
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!
  • پرسپولیس بدون بیرانوند و عالیشاه تمرین کرد/ سرخپوشان با اتوبوس راهی اراک شدند
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد