Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران امروز در استانداری تهران با ریاست محسن منصوری استاندار تهران برگزار و توسط کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا گزارش‌هایی به شرح ذیل داده شد.

کاهش ۳ هزار مراجعه کننده کرونا در یک هفته

پس از ۹ هفته افزایش متوالی مراجعین کرونا، در ۱۳ هفته گذشته شاهد کاهش مراجعین کرونا نسبت به هفته گذشته بوده‌ایم، این مقدار در هفته گذشته حدود ۲۶۰۰ نفر در مجموع مراجعین هفته بوده است که نسبت به هفته های پیشین کاهش بیشتری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع مراجعین کرونا از ۲۸۰۰۰ نفر در هفته چهارم آبان به ۲۵۰۰۰ نفر در هفته اول آذر رشیده است.

 

بالاترین میزان مراجعین کرونا در موج پنجم حدود ۲۰ هزار نفر در یک روز بوده است. پس از این تاریخ روند کاهشی آغاز و در ۵ آذر به حدود ۲۹۵۰ نفر در روز رسیده است.

 

طبق آمار افراد بستری شده، در هفته اول آذر ماه بیشترین آمار بستری مربوط به افراد با بازه سنی ۶۱ تا ۷۰ سال و کمترین تعداد بستری ها مربوط به افراد با رنج سنی ۱۱ تا ۲۰ سال است.

 

طبق آمار ارائه شده در هفته اول آذر ماه ۸۷ درصد فوت شدگان در گروه سنی بالای ۵۰ سال قرار دارند که مطابق همین اطلاعات هیچ فوتی در گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال نداشته ایم.

بیشترین و کمترین بستری شدگان در چه رنج سنی هستند؟

به طور کلی بیشترین آمار بستری شدگان به ترتیب مربوط به گروه‌های سنی ۶۱ تا ۷۰ سال، ۷۱ تا ۸۰ سال و زیر ۱۰ سال است.

همچنین کمترین آمار بستری شدگان مروبط به گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال، ۲۱ تا ۳۰ سال و ۳۱ تا ۴۰ سال است.

۳۴ فوتی کرونا در روز​

در موج پنجم بیشترین تعداد فوت در تاریخ ۲۰ مرداد ۲۴۱ نفر بوده است پس از آن روند کاهشی در این تعداد داشته و این رقم در ۴ آذر به ۳۴ نفر در روز رسیده است.

با مقایسه آمار فوتی هفته چهارم آبان و هفته اول آذر ماه، کاهش ۱۴ درصدی فوت در هفته اول آذر ماه را شاهد بودیم.

 

با مقایسه این دو هفته،‌ شاهد کاهش ۲۲ درصدی بیماران بستری روی تخت در هفته اول آذرماه را شاهد هستیم.

خراسان شمالی و جنوبی پیشتاز در تزریق واکسن

خراسان شمالی و جنوبی مطابق آمار ارایه شده پیشتاز تزریق واکست در کشور هستند، بر همین اساس در استان خراسان شمالی 68 هزار نفر و خراسان جنوبی 93 هزار نفر واکسن تزریق نکرده اند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونای استان تهران استانداری تهران ستاد کرونا هفته اول آذر ماه هفته اول آذر مراجعین کرونا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی