Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، واتساپ را باید پر مخاطب‌ترین سرویس پیام‌رسان جهان دانست که ماهانه بیشتر از دو میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند. با این حال در این نرم‌افزار برای پیام دادن به یک فرد باید حتماً شماره او را در گوشی خود ذخیره نماییم. در ادامه مطلب نحوه پیام دادن به یک فرد بدون نیاز به ذخیره شماره را آموزش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نگاه اول شاید به نظر برسد که واتساپ هیچ راه‌حلی برای این کار در نظر نگرفته باشد، اما می‌توان با استفاده از قابلیت wa.me، لینک‌هایی ساخت که امکان پیام دادن به هر اکانت واتساپی را ممکن می‌سازند. برای استفاده از این قابلیت باید https://wa.me/phonenumber را در مرورگر خود تایپ نمایید.

در نظر داشته باشید که قسمت شماره تلفن، کد کشور و منطقه را نیز شامل می‌شود و یعنی برای نمونه، شما در ایران باید لینک https://wa.me/۹۸۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷ را در مرورگر خود باز کنید.

برای استفاده از این قابلیت، چند اپلیکیشن نیز وجود دارد. شما می‌توانید اپلیکیشن WhatsDirect را دانلود کرده و با وارد کردن شماره تلفن و متن مورد نظر، به صفحه چت در اپلیکیشن اصلی انتقال پیدا کنید. این اپلیکیشن نیاز به هیچ‌گونه permission ندارد، اما در رابط کاربری آن تبلیغاتی گنجانده شده است.

در حالی که روش بالا برای همه گوشی‌ها از جمله آیفون‌ها کار می‌کند، روش بهتری برای این کار در سیستم عامل iOS در نظر گرفته شده است. اپ shortcuts به شما اجازه می‌دهد تا شماره تلفنی را وارد کرده، برای آن کاربردی تعریف نمایید و بدون دردسر و نیاز به نصب اپ‌های اصافی، به مخاطب خود از طریق واتساپ و بدون نیاز به ذخیره کردن شماره، پیام ارسال کنید. برای این کار.

- پلیکیشن shortcuts را باز کرده و یک shortcut جدید ایجاد کنید.
- روی گزینه add action کلیک کرده و ask for input را جستجو نمایید.
- روی action کلیک کرده و از آن بخواهید شماره تلفنی از شما درخواست کند.
- حال نیاز دارید که مرحله دوم را به عنوان تابعی از action اول تعریف نمایید. حال در مکان خالی دوم، گزینه provided input را انتخاب کنید.
- حال برای action سوم گزینه url را انتخاب نموده و آدرس http://api.whatsapp.com/send?phone=۹۸ را در آن تایپ کنید.
- حال به عنوان action چهارم، باید URL از طریق مرورگر اجرا کنید.
- این shortcut را می‌توانید به صفحه اصلی اضافه کرده و در صورت نیاز اجرا کنید.

منبع: شهر سخت افزار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واتساپ اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی در اولین نشست هیأت بازرسی و نظارت برحفظ حقوق شهروندی بر بازرسی‌های دقیق ومستمر از حوزه‌های قضائی تاکید کرد و افزود: بازرسی‌ها باید هدفمند و درجهت بهبود امور صورت گیرد به طوری که خروجی مفیدی داشته باشد و مردم اثربخشی آن را حس کنند.

وی همچنین اهمیت آموزش به ضابطان خاص وعام را مورد توجه قرار داد و گفت: ضابطان چشم و چراغ دستگاه قضائی هستند زمانی که نیاز به حمایت ازآنان است باید حمایت شوند زمانی هم که نیاز به تذکر وآموزش است باید درنشست های مختلف آموزش داده شوند.

پوریانی ادامه داد: آموزش ضابطان در افزایش رضایتمندی مردم، سرعت درکار و رعایت حقوق شهروندی افراد بسیار موثراست و باید به طور مستمر صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین دراین نشست بر اهمیت استقلال قضات، صدور قرارهای متناسب با جرم وحفظ اقتدار وشان قضات تاکید کرد.

در این نشست شش پرونده نقض حقوق شهروندی بررسی شد.

کد خبر 6097700

دیگر خبرها

  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • ببینید | اعتراف جالب رابعه اسکویی: شماره تلفن طارمی را دارم! / افشاگری جالب خانم بازیگر از یک ویژگی جالب مهدی!
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • انصراف «سینر» از حضور در مسابقات مسترز رُم