Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@18:00:02 GMT

دستور فوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور به احزاب

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۳۹۴۸

دستور فوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور به احزاب

آفتاب‌‌نیوز :

محسن اسلامی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: درخواست کمیسیون ماده ۱۰ از احزاب این است که هرچه سریع تر مجامع عمومی، کنگره و انتخابات شورای مرکزی خود را برگزار کنند و نتیجه برگزاری را به دبیرخانه کمیسیون اعلام کنند تا فرایند بررسی و تایید آن در کمیسیون دنبال شود تا در نتیجه بتوانیم انتخابات احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: در کمیسیون ماده ۱۰ در خصوص هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی مورد گفت‌وگو قرار گرفت. احزاب در دروان کرونا مجامع عمومی خود را برگزار نکرده‌اند و اکنون تقاضا داریم تا نسبت به برگزاری آن اقدام کنند. زمان برگزاری این انتخابات هنوز مشخص نیست، اما احزاب اگر سریع‌تر مجامع عمومی خود را برگزار کنند، می‌توانیم این انتخابات هم زودتر برگزار کنیم.

وی بیان کرد: مصوبه دوم کمیسیون ماده ۱۰، به درخواست صدور پروانه فعالیت «حزب مجمع زنان اصلاح طلب» اختصاص داشت که با اصلاح اساسنامه، مورد تایید کمیسیون قرار گرفت. مصوبه بعدی گزارش برگزاری مجمع عمومی «حزب مجمع شاهد ایران اسلامی» بود که مورد تایید قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصریح کرد: مصوبه دیگر کمیسیون درباره بررسی شرایط مسئولان شعب ۱۲ احزاب بود که صلاحیت مسئول شعبه حزب اعتماد ملی در استان آذربایجان شرقی، مسئول شعبه حزب جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان ایلام و کردستان، مسئول کانون تربیت اسلامی در خراسان شمالی، مسئول شعبه حزب جامعه اسلامی کارگران در استان قم، مسئول شعبه حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان در استان گلستان، حزب اسلامی قانون در گلستان، مسئول شعبه حزب جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در استان گلستان، مسئول حزب کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند و مسئول حزب جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در استان گلستان و مسئول حزب روزنامه نگاران مسلمان در مازندران مورد تایید قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جلسه هم اندیشی با حضور شورای مرکزی خانه احزاب و حضور معاون سیاسی وزارت کشور برگزار خواهد شد که هدف این جلسه برقراری تعاملی منسجم میان وزارت کشور و خانه احزاب است. امیدوارم هستیم این جلسات پایه گذار راهبردهای مناسب و متناسب میان وزارت کشور و احزاب باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت کشور احزاب سیاسی ایران کمیسیون ماده ۱۰ وزارت کشور قرار گرفت حزب جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود

رمضانی در همایش عوامل اجرایی مرحله دوم انتخابات در استان البرز گفت: تعداد حوزه‌ها در شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و نیز بخش پلنگ آباد، مشکین دشت و آسارا تا کنون بر اساس آنچه که هیأت‌های اجرایی و نظارت بنا بر تشخیص تعیین کرده‌اند ۸۷۶ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تصویب و تعیین شده است که ۶۶۹ شعبه متعلق به کرج و ۱۵۹ فردیس و هشت شعبه اشتهارد است.
 
او با بیان اینکه در این مرحله هم از آمادگی کامل برخوردار هستیم، گفت: عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را کسب کنند و همچنان آموزش‌های لازم را خواهند دید. همچنین عوامل اجرایی سر صندوق‌های رأی هم آماده برگزاری انتخابات با شور و نشاط هستند.
 
رمضانی گفت: مدت مجاز تبلیغات هفت روز از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت است و نامزد‌های انتخاباتی تبلیغات خود را در این یک هفته انجام دهند و روز جمعه ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
رییس حوزه انتخابی کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات استان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد افزود: افرادی که قبلاً در حوزه انتخابیه کرج رأی داده‌اند می‌توانند مجددا در این دوره از انتخابات شرکت کنند. افرادی که هیچ رأیی نداده‌اند در سراسر کشور می‌توانند رأی دهند. مدارکی که برای اخذ رأی نیاز است کارت ملی یا شناسنامه یا کارت پایان خدمت یا گذرنامه است.
 
او گفت: برگزاری محله محور انتخابات در ۱۴ حوزه در دور اول باعث شد تا کمترین مشکل و نقص را در روز انتخابات داشته باشیم و با تلاش‌های صورت گرفته برخی نواقص به ویژه در راه اندازی شعب و آماده سازی دستگاه‌های احراز هویت برطرف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود