Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۸۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند، ۷۰ درصد هر دو دز را دریافت کرده‌اند و حدود ۱۵ درصد جمعیت نیز اقدام به واکسیناسیون نکرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد،  مجید شیرانی ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا،  اظهار داشت: اکنون در زمان قعر بیماری هستیم که باید پیگیری و رهگیری بیماری برای کاهش بیشتر آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان قعر بیماری محدودیت و ممنوعیت کمتر است و بازگشایی صنوف، ادارات و نهادها به صورت گسترده انجام می‌شود و افرادی که واکسینه نشده‌اند، می‌توانند با ابتلا به بیماری آن را منتقل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان داشت: بیشترین موارد ابتلای کرونا در استان مربوط به مراسم‌ها، گردهمایی‌ها و مجالس عقد و عروسی است که منجر به پذیرایی و برداشتن ماسک می‌شود که سبب ابتلای افراد زیادی می‌شود.

70 درصد جمعیت استان هر دو دز واکسن را تزریق کردند

وی عنوان داشت: 85 درصد افراد بالای 12 سال دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند، 70 درصد هر دو دز را دریافت کرده‌اند و حدود 15 درصد جمعیت نیز اقدام به واکسیناسیون نکرده‌اند.

شیرانی عنوان داشت: ضمن اقناع‌سازی باید در سطح ملی تمهیداتی انجام شود که افرادی که واکسینه نشده‌اند جریمه شده یا از بخشی از حقوق اجتماعی محروم شوند، با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برداشتن ماسک در محل‌های پرتراکم  باید از سوی حاکمیت برخورد شود.

وی تصریح کرد: برای افراد زیر 12 سال نیز باید تدبیری اندیشیده شود و برای مرحله رهگیری و پیگیری بیماری پشتوانه ملی نیاز است و در هر شهرستان فرمانداران می‌توانند با همکاری سازمان‌های آن شهرستان بیماری را کنترل کنند، به صورت متوسط در هر شهرستان روزانه 5 نفر مبتلا می‌شوند و قانون علمی در این شرایط قرنطینه فرد مبتلا و اطرافیان او است که باید انجام شود اما در کشور و استان ما بیمار در جامعه حاضر می‌شود و به داروخانه و...  مراجعه می‌کند.

 95 درصد جمعیت بالای 60 سال استان واکسن کرونا دریافت کردند

سیدراشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه این ستاد خاطرنشان کرد: 101 هزار نفر از جمعیت بالای 60 سال استان که گروه هدف بوده و 80 درصد مرگ و میرها در این سنین رخ داد واکسینه شدند که 95.1درصد واکسیناسیون دز اول را انجام و 91.6 درصد واکسیناسیون کامل انجام داده و در هر دو دز واکسیناسیون نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: برای افراد بالای 12 سال 87 درصد از جمعیت 90 هزار و 65 نفری دانش‌آموزان دز اول را دریافت و 66.5 درصد دز دوم را نیز انجام داده‌اند و معلمان نیز 95.5 درصد دز اول و 82 درصد دز دوم را نیز تزریق کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: شاخص رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب در صنوف 63 درصد، در اماکن عمومی 69 درصد و در سطح جامعه 55 درصد است که نسبت به دو هفته گذشته   برخی شاخص‌ها ثابت و برخی دیگر افزایش داشته است.

دانش‌آموزانی که واکسن نزدند باید تست دهند

جزایری گفت: در بین مشاغل مختلف ادارات و سازمان‌ها با 93 درصد بیشترین میزان و پاساژها، مطب‌ها، داروخانه‌ها و پایانه‌های درون و برون‌شهری با 60 الی 65 درصد کمترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری: عادی‌انگاری کرونا پذیرفتنی نیستواکسیناسیون کرونا در استان کرمان از مرز 3 میلیون و 700 هزار دوز گذشتآمار کرونا در ایران| فوت 82 نفر در شبانه‌روز گذشته/ 9 استان فوتی نداشتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان داشت: آموزش حضوری در مدارس با نظارت مسئولان بهداشت همراه است و طی بازدیدها تاکنون 78.8 درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و 475 مورد تذکر و اخطار نیز ارائه شده است. در هر مدرسه باید 85 درصد واکسیناسیون انجام شده باشد و فاصله یک‌ونیم‌متری با حداکثر 15 دانش‌آموز فعالیت کنند و افراد بدون واکسیناسیون باید آزمایش pcrانجام دهند.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن را تزریق درصد جمعیت دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد