Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@00:00:19 GMT

دیدار بوگدانف با امیرعبداللهیان در تهران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۴۰۵۱

دیدار بوگدانف با امیرعبداللهیان در تهران

میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا امروز با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. ناطقان: «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا بعدازظهر امروز (دوشنبه) هشتم آذر ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!










در هفته‌ای که گذشت نیز «الکساندر لاورنتیف» نماینده روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه در سفری که به تهران داشتند، با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همچنین علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ملاقات کرده و به گفت‌وگو پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار لاورنتیف با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به روابط با روسیه، همکاری‌های مشترک دو کشور در سوریه را تجربه‌ای کاملا موفق برشمرد که در چارچوب خواست و اراده دولت و حاکمیت سوریه شکل گرفته است.

خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در دیدار لاورنتیف با اشاره به مبارزه مشترک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه، بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دو کشور در حفظ حاکمیت، بازسازی و کمک به ثبات سوریه تأکید کرد.

منبع: مشرق برچسب ها: دیدار ، بوگدانف ، امیرعبدالهیان ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دیدار بوگدانف امیرعبدالهیان تهران وزیر امور خارجه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو