Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:22:05 GMT

بودجه‌ریزی مناطق باید براساس مطالبات مردمی باشد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۴۱۳۲

بودجه‌ریزی مناطق باید براساس مطالبات مردمی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین گام طرح رصد با حضور مهدی چمران، رئیس شورا و محمد آخوندی، رئیس و میثم مظفر نایب، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در منطقه ۱۲ شهرداری تهران برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی رصد نظام مسائل و چالش‌های اولویت دار منطقه ۱۲ ضمن تقدیر از کمیسیون برنامه و بودجه برای اجرای " «طرح رصد» تاکید کرد: برنامه ریزی و بودجه ریزی مناطق باید براساس خواست و مطالبات اصلی مردم در محلات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمران، در این بازدید با ذکر اینکه این دغدغه و انگیزه‌ای که برای کمک به حل مشکلات مردم صورت می‌گیرد، قابل ستایش است، گفت: عموماً مطرح شده است که ما باید نوکر مردم باشیم و به این نوکری افتخار کنیم‌.

وی با اشاره به به محله هرندی گفت: مهمترین معضل آنجا معتادین و تجمع ایشان در برخی خانه‌ها است.

چمران در خصوص علت این مشکل محله هرندی طی توضیحاتی اظهار کرد: این منطقه نزدیک ترمینال است و افراد جویای کار که به تهران می آیند و عموماً جای خواب ندارند با پناه بردن در پارک‌ها به دام اعتیاد می‌افتند. سپس در یک چرخه ناقص ایشان را به کمپ ترک اعتیاد می‌برند و ترک می‌دهند اما بازهم راهی خیابان و پارک می‌شوند و همان چرخه ادامه پیدا می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ذکر اینکه آبادانی شهری چون تهران از آبادانی روستاها می‌گذرد، بیان کرد: اما این بدین معنا نیست که بودجه تهران را در روستاها خرج کنیم، تهران بیش از هر شهر دیگری نیازمند است.

مهدی چمران سپس به برخی مشکلات بازار تهران اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات عدم تمایل سرمایه گذاران برای نوسازی بافت فرسوده اطراف بازار به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی ساخت ساز در این محلات است. اما می‌توانیم با اجرای طرح‌های معماری و ساخت املاکی با یک تا سه طبقه اطراف بازار را برای سکونت احیا کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از منازل و املاک واقع در اطراف بازار تهران خالی از سکنه و به انبار یا محل زیست معتادین تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به عدم رعایت ایمنی در سیستم برق رسانی در مجموعه بازار تهران اشاره داشت و افزود: به دلیل نبود سیستم تهویه مناسب در بافت بازار تهران صاحبان کسب و کار در این محدوده اقدام به سیم کشی‌های غیر استاندارد کرده اند که این خود یک خطر بالقوه است به ویژه انباشت کارتن‌ها در کناره مغازه‌ها و سیم‌های برق محدوده را مستعد آتش سوزی خواهد کرد.

کد خبر 5363821

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار تهران مهدی چمران محله هرندی کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا قاسم سلیمانی علیرضا زاکانی قوه قضاییه بنیاد شهید و امور ایثارگران مواد مخدر وزارت آموزش و پرورش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران یوسف نوری وضعیت معابر گردشگری حکم انتصاب بازار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم/ مکانی که ما برای ساخت مسجد در پارک قیطریه در نظر گرفتیم درختی ندارد و مانند تمامی پارک‌های تهران در پارک قیطریه هم مسجد ساخته می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم