Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همه گیری کرونا نزدیک به دو سال است که زندگی مردم جهان را تحت الشعاع قرار داده است. فارغ از اینکه هیچ زمان مشخصی برای پایان بخشیدن به این همه گیری وجود ندارد، متخصصان تاکید دارند احتمال ظهور همه گیری‌های دیگر در آینده محتمل است.

سازمان جهانی بهداشت می‌کوشد به سازوکاری برای پیشگیری، شناسایی و کنترل همه گیری‌ها در آینده دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی اعضای این نهاد بین المللی به یک اجماع برای مذاکره پیرامون توافقی در زمینه پیشگیری از وقوع همه گیری‌های جدید دست یافتند.

پیش نویس اولیه این توافق که در آخر هفته در میان اعضا مطرح و مورد چانه زنی قرار گرفت، قرار است در نشست ویژه ۳ روزه وزرای بهداشت کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت که از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود، مطرح شود.

توافقنامه جدید برای مقابله و پیشگیری از همه گیری‌های آینده همزمان با شناسایی سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی موسوم به امیکرون مطرح می‌شود. انتظار می‌رود این توافقنامه پس از بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم از سوی اعضا به تصویب برسد.

این توافقنامه جهانی در نظر دارد با قدرت مانع از ظهور همه گیری‌ها شده و پاسخ مناسب به آن را بدهد و انتظار می‌رود از ماه مِی ۲۰۲۴ اجرایی شود. براساس این توافقنامه کشور‌های عضو اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات و توالی ژنتیکی ویروس‌های ظهور کرده می‌کنند و تحقیقات خود در زمینه واکسن‌ها و دارو‌ها را در اختیار همدیگر قرار می‌دهند.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی این توافق را رضایت بخش دانسته و معتقد است پایبندی به آن می‌تواند خطر ظهور همه گیری‌های جدید در جهان را کاهش دهد.

وی می‌گوید: بسیار خوب است که کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت زبان مشترکی در مبارزه با همه گیری بیابند.

منابع دیپلماتیک می‌گویند بریتانیا به همراه اتحادیه اروپا و ۷۰ کشور جهان از این توافق حمایت می‌کنند. با این حال، آمریکا به همراه برخی دیگر از کشور‌ها مانند برزیل و هند در حال حاضر پایبندی خود را به این توافق نشان نداده اند.

بیشتر بخوانید

تشخیص کمبود ویتامین D از روی زبان مصرف ویتامین D مانع از ابتلا به کرونا نمی‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا همه گیری کرونا همه گیری همه گیری ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.

قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند