Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی جدید هشدار داد سویه تازه شناسایی شده کرونا خطر بسیار بالای ابتلا را به همراه دارد که می‌تواند پیامدهای شدید در سطح جهانی داشته باشد.

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش فنی سازمان جهانی بهداشت (WHO) که روز دوشنبه منتشر شد، خطر کلی جهانی مربوط به گونه جدید کرونا با نام «اُمیکرون» بسیار بالا ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که سویه جدید خطر بسیار بالای ابتلا را به همراه دارد که می‌تواند پیامدهای شدید در سطح جهانی داشته باشد.

آژانس سازمان ملل افزود: سویه کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، نوعی بسیار واگرا با تعداد زیادی جهش است... که برخی از آن‌ها نگران‌کننده هستند و ممکن است با پتانسیل فرار از ایمنی و قابلیت انتقال بالاتر مرتبط باشد.

به گزارش «نیویورک پست»، تاکنون هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با گونه جدید گزارش نشده و پزشک آفریقای جنوبی که برای اولین بار زنگ خطر ابتلا به آن را به صدا درآورد، گفت که علائم آن در بیماران سالم غیرمعمول اما خفیف است.

طبق اعلام این سازمان، بسته به میزان قابلیت انتقال این گونه و اینکه آیا می‌تواند از ایمنی بدن بگریزد، احتمال گسترش بیشتر امیکرون در سطح جهان بالا است.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به این ویژگی‌ها، ممکن است افزایش ابتلا به کووید-۱۹ در آینده وجود داشته باشد که می‌تواند پیامدهای شدیدی به همراه بیاورد. سازمان جهانی بهداشت انتظار دارد که داده‌های تحقیقات بیشتر در حال انجام در هفته‌های آینده در دسترس باشد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، سازمان بهداشت جهانی در این گزارش همچنین اعلام کرد: تحقیقات بیشتری برای درک بهتر پتانسیل فرار در برابر ایمنی ناشی از واکسن و ابتلا مورد نیاز است. با وجود عدم قطعیت‌ها، منطقی است که فرض کنیم واکسن های موجود در حال حاضر میزانی محافظت در برابر بیماری‌های شدید و مرگ را ایجاد می‌کنند.

این سازمان سپس از کشورهای عضو خواست تا تلاش‌ها برای واکسیناسیون را در میان جمعیت‌های واجد شرایط تسریع و همچنین از یک رویکرد مبتنی بر ریسک برای تنظیم به موقع تدابیر بین‌المللی سفر استفاده کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مواردی از ابتلا به گونه جدید در کشورهای هلند، دانمارک و استرالیا شناسایی شده است. کانادا نیز ابتلای دو نفر به سویه جدید ویروس کرونا را تایید کرده است. به نوشته رسانه‌های کانادایی، هر دو مورد در انتاریو شناسایی شده است. پیش از این رسانه‌ها از شناسایی امیکرون در ایتالیا، آلمان و انگلیس خبر داده بودند.

گسترش سویه جدید کرونا درحالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی پیش از این شاهد موج جدید شیوع ویروس کرونا و در تدارک اعمال محدودیت‌های جدید برای رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی بودند؛ اقدامی که با اعتراضات زیادی نیز در برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه مواجه شده بود. 

برخی از کشورهای از اعمال محدودیت برای مسافران از کشورهای جنوب آفریقا و همچنین محدودیت‌های پروازی به این کشورها از جمله آفریقای جنوبی خبر داده‌اند؛ موضوعی که باعث انتقاد و گله‌گذاری مقامات این کشور شده است. 

«جو پاهلا» وزیر بهداشت آفریقای جنوبی روز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که از محدودیت پروازی اعمال شده علیه این کشور توسط بسیار از کشورهای جهان و همچنین همسایگان این کشور ناخرسند است.

دولت آفریقای جنوبی نیز طی بیانیه‌ای با انتقاد از اقدام کشورها علیه این کشور به دلیل شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا اعلام کرد: «کشورما به دلیل صداقت دانشمندانش در کشف سویه امیکرون کرونا مجازات شده است».

 سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات کافی وجود ندارد که سویه امیکرون ویروس کرونا خطرناکتر از سویه دلتا بوده و واکسن‌های موجود همچنان موثر هستند.

سازمان جهانی بهداشت به همراه گروهی از کارشناسان فنی در حال کار بر این موضوع هستند که آیا سویه جدید می‌تواند بر عملکرد واکسن‌های موجود تاثیر داشته باشند.

پس از آنکه سویه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون در آفریقای جنوبی شناسایی شد، بسیاری از کشورها پروازها از آفریقای جنوبی را با محدودیت مواجه کرده و مسافرانی که از این کشور وارد می‌شوند را نیز به قرنطینه می‌برند. سازمان جهانی بهداشت پیشتر این سویه از ویروس کرونا را نگران‌کننده توصیف کرده بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت آفریقای جنوبی ویروس کرونا سویه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، پریان نظام زاده عضو و لیدر تیم سفیر هوش مصنوعی ایران ساخته(رساله تحقیقاتی دانشگاه تهران) در مسابقات بین المللی کشور ترکیه شرکت کرد و صاحب مدال طلا و اخذ اولین جایزه ویژه مسابقات از طرف سازمان اختراعات کشور ترکیه شد.

این دوره مسابقات با شرکت بیش از ۲۰۰ تیم از سرتاسر جهان در مرکز تجارت و فناوری های استانبول با حضور رئیس سازمان اختراعات کشور ترکیه، رئیس سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان، نمایندگان سفیر جمهوری اسلامی ایران و ... در کشور ترکیه برگزارشد.

تیم جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات به لیدری دکتر سید احمدرضا افشاری دانشمند هوش مصنوعی ایران و جهان حضور داشت که بار دیگر پرچم هوش و ذکاوت این دانشمند در پرورش دانشمندان نوجوانان این مرز و بوم در هماورد و قله‌ای دیگر از جهان برافراشته شد.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود.

این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی، قطر، هند، هلند، فرانسه و اسپانیا به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی و ... بود.

در این دوره از مسابقات که ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به پنج طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

کد خبر 6093905

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است