Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان امروز میزبان رئیس فدراسیون دو و میدانی بلاروس بود. در این نشست در خصوص گسترش روابط ۲ کشور در رشته دو ومیدانی تاکید شد.

در ادامه وزیر ورزش به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

اساسنامه فدراسیون‌ها امروزه دغدغه‌های زیادی را به وجود آورده اند، مخصوصا فدراسیون فوتبال که تا مجلس شورای اسلامی هم کشیده شده است؛ کی این مشکلات فدراسیون‌ها حل خواهند شد؟

همه موضوعات در حال بررسی هستند، بالاخره در ورزش هر روز موضوعاتی مطرح می‌شوند که ابهاماتی به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حق قانونی مجلس است که در این زمینه ورود کند؛ چرا که نمایندگان مردم هستند. در تمام حوزه‌های ورزشی امکان دارد ابهامی ایجاد شود که این حق نمایندگان ورزش است که مسئله را پیگیری کنند. وزارت ورزش هم همیشه پاسخگوی فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های خانه ملت است و در تمام جلساتی که لازم بوده، حضور پیدا کردیم و به صورت کامل توضیحات را ارائه داده ایم.

موضوع اساسنامه‌ها مسئله جهانی دارد؛ چرا که ممکن است برای هر یک از فدراسیون‌های بین المللی هم رخ بدهد. من خاطرم است ۱۰ سال پیش فدراسیون جهانی تکواندو در یک سال ۳ بار اساسنامه خود را تغییر داد. بازنگری بر اساسنامه‌ و آیین نامه‌ها مسئله روز دنیای ورزش است و تنها مختص ایران و فدراسیون‌های ما نیست. اصل اساسنامه‌ها هم از زمانی نوشته شد که فدراسیون‌ها از حالت انتصابی به انتخابی تبدیل شدند. فدراسیون فوتبال در زمان دولت نهم و دهم زمانی که علی آبادی، وزیر وقت ورزش بود دچار مشکل شد. نتیجه آن هم پیشنهاد یک اساسنامه از فیفا به ایران بود که اتفاقات زیادی را در بر داشت که یکی از آن‌ها طرح اساسنامه مجزا برای فدراسیون فوتبال بود. در واقع وزارت ورزش برای ۵۱ فدراسیون یک اساسنامه داشت و برای فوتبال یک اساسنامه تعیین شد. از همان جا بود که به قول معروف خرج فوتبال از وزارت ورزش جدا شد.

مشکل اساسنامه فدراسیون فوتبال حل شدنی است یا خیر؟

ایجاد اساسنامه مجزا برای فدراسیون فوتبال سر آغاز بحث نهاد عمومی غیر دولتی برای فدراسیون فوتبال شد که فدراسیون فوتبال نهاد غیر دولتی محسوب می‌شد. در دورانی که من در وزارت ورزش نبودم، بار دیگر بخش عمومی را به غیر دولتی فدراسیون فوتبال اضافه کردند. در حال حاضر هم فیفا بر روی همین مسئله دست گذاشته است و می‌گوید فدراسیون فوتبال باید تنها نهاد غیر دولتی باشد. در تیتر‌هایی که فیفا برای ایران ارسال کرده است، اشاره کرده که فدراسیون باید غیردولتی و خصوصی باشد؛ اما همراه با قوانین داخلی کشور که اگر این موضوع به فیفا توضیح داده شود، فیفا این موضوع را خواهد پذیرفت. این موضوع منوط به روابط بین المللی قوی است که بتوانند درباره این موضوع با فیفا صحبت کنند. در واقع افرادی که در روابط بین الملل فعالیت می‌کنند، تمام قوانین را به خوبی می شناسند و می‌توانند مشکل را برطرف کنند. قطعا اگر این موضوع به خوبی به فیفا توضیح داده شود، این را قبول می‌کنند که قوانین داخلی ایران برای فدراسیون فوتبال پذیرفته شده است.

این امر شدنی است مگر افرادی نخواهند که روی اساسنامه فدراسیون فوتبال نام نهاد عمومی غیر دولتی باشد که در این شرایط همه چیز به قانون گذار کشور سپرده می‌شود و همه چیز بر پایه قانون پیش می‌رود.

هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس مدیرعامل پیشنهادی را به وزارت ورزش معرفی کرده است، چه زمانی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد؟

معرفی مدیر عامل به وزارت ورزش و جوانان خواسته ما بود و در جلسه آخری که با هیئت مدیره پرسپولیس داشتیم با توجه به خواسته هواداران این باشگاه در خواست کردیم که هرچه زودتر یک نفر را به عنوان مدیر عامل به وزارت ورزش و جوانان معرفی کنند؛ چرا که این وظیفه هیئت مدیره است که هر طرحی و یا هر شخصی را برای مسئولیتی معرفی کنند. من نمی توانم در وزارت ورزش به جای هیئت مدیره تصمیم گیری کنم. بر همین اساس به هیئت مدیره اعلام کردم اگر کسی را برای مدیر عاملی در نظر دارند به وزارت ورزش معرفی کنند.

مدیر عامل سابق پرسپولیس در بدو پذیرفتن مسئولیت در خواست استعفا کرد، من به شدت مخالف این موضوع بودم و این استعفا را نپذیرفتم تا این که در اولین جلسه با هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کردند و فشار آوردند که بنده با استعفای سمیعی موافقت کنم. در ادامه هم من به نظر اعضای هیئت مدیره پرسپولیس احترام گذاشتم و این استعفا را پذیرفتم. خودشان ۴۸ ساعت زمان خواستند تا یک سرپرست جدید برای باشگاه انتخاب کنند. در آن بازه زمانی هم رئیس هیئت مدیره را به عنوان سرپرست معرفی کردند و درخواست کردند تا ۳ ماه به صورت سرپرست کار خود را انجام دهد. اکنون به پایان این ۳ ماه رسیده ایم و در آخرین جلسه با هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که هفته گذشته برگزار شد، از هیئت مدیره خواستم تا وضعیت مدیر عاملی این باشگاه را مشخص کنند؛ چرا که خواست هواداران این تیم مشخص شدن وضعیت است.

بعضی‌ بر این باورند که شما بین استقلال و پرسپولیس فرق می‌گذارید؛ آیا چنین موضوعی صحت دارد؟

بعضی‌ پرسپولیس را با استقلال مقایسه می‌کنند. در حالی که شرایط این باشگاه اصلا قابل مقایسه با پرسپولیس نیست. در استقلال اعضای هیئت مدیره هم استعفا کرده بودند و باشگاه با ۲ نفر اداره می‌شد. ما اول از همه هیئت مدیره استقلال را ترمیم کردیم و بعد از آن کادر فنی این باشگاه تکمیل شد. بعد از انجام این کار‌ها هیئت مدیره استقلال با ارسال درخواستی به وزارت ورزش و جوانان آجرلو را به عنوان مدیر عامل این باشگاه معرفی کرد. دیروز که مدیر عامل را به وزارت ورزش پیشنهاد داده اند، من تمام برنامه‌های کاری وزارت ورزش را تغییر دادم تا بتوانیم به فوریت در خدمت باشگاه پرسپولیس و هیئت مدیره این باشگاه باشیم و مشکل را برطرف کنیم.

در این مدت همه چیز را بررسی خواهیم کرد و حتی اگر هیئت مدیره پرسپولیس نیاز به تغییرات داشته باشد، تغییر می‌دهیم و یا اگر نیاز به تقویت باشد، تقویت می‌کنیم. بعد از آن‌ها هم با مشورت هیئت مدیره و البته مجمع، مدیر عامل این باشگاه را مشخص خواهیم کرد. در واقع همان کاری که برای استقلال کردیم، برای پرسپولیس هم انجام خواهیم داد. باز هم به هواداران ۲ تیم اعلام می‌کنم که به وزارت ورزش اعتماد بکنند؛ چرا که برای ما استقلال و پرسپولیس فرقی ندارند. اگر باشگاه پرسپولیس کارگزار ندارد، به مدیریت داخلی خوب باشگاه برمی‌گردد؛ از باشگاه استقلال هم بپرسید متوجه می‌شوید که وزارت ورزش هیچ دخالتی در امر انتخاب و مشخص شدن کارگزار ندارد و فقط بر این فعالیت‌ها نظارت می‌کنیم. در حال حاضر هم دربی را پیش رو داریم که امیدوارم بازی بسیار خوبی را از هر ۲ تیم شاهد باشیم و نتیجه بازی نشان دهنده کیفیت عملکرد هر ۲ تیم باشد و هواداران هم یک بازی بسیار خوب را از تیم‌های خود شاهد باشند.

تکلیف حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها چه زمانی مشخص خواهد شد؛ آیا در این خصوص اقداماتی را انجام داده اید؟

در تلاش هستیم بهترین تصمیم گرفته شود. ما هم به عنوان جامعه ورزش علاقه‌مند هستیم تماشاگران و هواداران عزیزمان در استادیوم‌ها حضور داشته باشند. هم خودم ورزش را درک می‌کنم و ورزشی هستم. هم تفکر من این است که رقابت ورزشی به معنای واقعی‌ برگزار شود. یکی از لذت‌های رقابت‌های ورزشی حضور تماشاگران است.

مشغول تلاش و صحبت کردن هستیم؛ اما آن چه اتفاق خواهد افتاد موکول به جلسات و رایزنی‌های ۳-۲ روز آینده می‌شود که در آن‌ها تصمیم نهایی گرفته خواهد شد. تلاش خود را می‌کنیم و خواهش می‌کنیم اگر امکان دارد این اتفاق بیفتد. از هم میهنان عزیز اجازه می‌خواهم اگر در هر صورت و به هر دلیلی در ستاد مقابله با کرونا و شورای تامین استان قرار شد تماشاگر نداشته باشیم، این موضوع را به من ببخشند و همراهی کنند. باز هم ما را تحمل کرده و صبوری به خرج بدهند.

اگر قرار شد تماشاگر نداشته باشیم به عنوان خادم ورزش و جوانان از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم به احترام کادر درمان تمکین کنند. ان‌شاءالله اگر مجوزی صادر شد تا با تعداد محدود میزبان هواداران باشیم و قرار شد تماشاگرانی از هر دو تیم به ویژه در دربی پیش رو در استادیوم حضور داشته باشند، خواهش می‌کنیم شیوه نامه ها و فاصله‌گذاری را رعایت کرده و دست‌کم خودمان مراعات حال دیگران را بکنیم.

بیشتر بخوانید 

دیدار وزیر ورزش با رئیس فدراسیون دو و میدانی بلاروس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان حمید سجادی فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس برای فدراسیون فوتبال اساسنامه فدراسیون باشگاه پرسپولیس ورزش و جوانان وزارت ورزش فدراسیون ها هیئت مدیره غیر دولتی مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی گفت: بیش از ۱۵۰ مدال در رشته اسکی وجود دارد، اما در چند شاخه متأسفانه در حال حاضر زیر ساخت‌های مناسب فعالیت را در اختیار نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس نظریان امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات خوبی بود و رئیس و هیئت رئیسه با اکثر آرا انتخاب شدند؛ این انتخابات نشان از همدلی و آینده روشن ورزش اسکی در استان اصفهان دارد و در این راستا مجمع امروز باعث شد تا انتظارات بیشتری از هیئت استان اصفهان داشته باشم.

وی افزود: در سال‌های گذشته امکان داشت که برای استان اصفهان اتفاقات بزرگ‌تر و بیشتری رخ دهد اما حواشی و اتفاقاتی باعث شد تا رخ ندهد.

رئیس فدراسیون اسکی تصریح کرد: اصفهان مقصد گردشگری است و به همین سبب ظرفیت‌های متفاوتی نسبت به دیگر استان‌ها دارد، فریدون شهر، چادگان و دیگر پیست‌های استان برای تفریحات زمستانی و جذب توریست‌های خارجی مطلوب و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت و فرصت‌های زیادی دارد، یادآور شد: رفتن در حاشیه‌ها باعث از بین رفتن یک نسل طلایی و ورزشکارانی که توانایی اهتزاز پرچم در میادین بین‌المللی را دارند، می‌شود.

وی افزود: امروزه اسکی در کشور چهار فصل و متنوع است‌و بیش از ۳۰۰ مدال در این رشته کسب شده است.

نظریان بیان داشت: در گذشته به سختی ورزشکاران را به مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی اعزام می‌کردیم اما در سال جاری کاروان این فدراسیون ۱۰۰ نفره است و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در مسابقات زمستانی با کاروان یک صد نفری شرکت می‌کنیم.

رئیس فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: فدراسیون امروزه شامل سه رشته یخی شامل کرلینگ، آیس اسکیت و آیس هاکی است که به تنهایی ۱۱۰ مدال المپیکی و آسیایی دارد، بیش از ۱۵۰ مدال در رشته اسکی وجود دارد که در چند شاخه آن متأسفانه در حال حاضر زیر ساخت‌های مناسب را نداریم.

به گفته وی، بیش از ۱۶۰ مدال المپیکی و آسیایی در فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی قابل کسب است.

نظریان تصریح کرد: برای اولین‌بار در رشته رولر اسکی، دو ورزشکار دختر و دو ورزشکار پسر به مسابقات ایندورگیم آسیایی اعزام خواهند شد، مسابقات کشوری رولر اسکی همه ساله در تهران و مازندران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مدت سه سال گذشته سه رشته جدید به فدراسیون اضافه شده است، والیبال برفی یکی از این رشته‌ها است که در فروردین امسال، نایب قهرمانی آسیا در رشته والیبال برفی به دست ورزشکاران ما کسب شد.

نظریان تاکید کرد: همچنین در تعطیلات نوروز دو برنز آسیا در رشته آلپاین، برنز آسیا در صحرانوردی به دست آمد و نتایج درخشانی در المپیک جوانان به نام ایران ضرب شد.

وی افزود: پس از ۸۰ سال در المپیک ناشنوایان حضور داشتیم و دو رتبه چهارمی کسب شد و در مجموع چهارم شدیم که اتفاقی قابل توجه است.

وی بیان کرد: خوشحال هستیم که این اتفاق رقم خورد و اسکی از قله کوه‌ها به درون شهرها رفته است، در اسکی روی چمن، مدال طلا و نقره جهان توسط ورزشکارانمان برای کشور کسب شد.

در سال جاری سه رویداد مهم بین‌المللی از جمله این دور گیم آسیا در تایلند، را پیش رو داریم در کنار این مسابقات بزرگترین رویداد ورزش‌های زمستانی آسیا در شهر هاروین چین برگزار خواهد شد که کاروان ایران از بالغ بر ۱۰۰ ورزشکار بجز رشته‌ هاکی که جدا محاسبه می‌شود، تشکیل شده است.

نظریان گفت: ایجاد یک کاسه یخ در اصفهان به پیشبرد اهداف و کسب افتخارات ملی می‌افزاید، برای ایجاد سالن نیاز به تأسیس سالن جدید و زیر ساخت خاصی نیست. می‌توان سالن‌های خالی که استفاده نمی‌شود را بی‌یوالتی کرد تا کف سالن فقط یخ باشد.

وی ادامه داد: استان اصفهان ظرفیت‌های عالی دارد و شایسته است تا یک سالن یخی برای این استان در نظر گرفت. همین که بتوان کرلین، آیس هاکی و آیس اسکیت را آموزش داد بدون شک در ده سال آینده ورزشکاران ملی‌پوش از اصفهان خواهند بود.

نظریان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ورزش قوی برای ایران قوی، ما و تمام فعالان اسکی بخشی از ورزش هستیم، اداره کل استان و فدراسیون از هیأت اسکی انتظار دارد تا در پیشبرد سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص ورزش، نقش ورزش‌های زمستانی با توجه به ظرفیت بالای استان بخوبی ایفا شود.

نظریان تصریح کرد: شعار سالی که توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعلام شد، جهش تولید با مشارکت مردم است، به همه افرادی که توانایی خدمت و کمک برای رشد و پیشرفت دارند، باید میدان داده شود تا عمل کنند. باید از مشارکت‌های افراد همه استان و شهرستان‌ها استفاده شود.

وی افزود: در موضوع آمایش سرزمینی که وزارت ورزش و جوانان دنبال می‌کند، اسکی و ورزش‌های زمستانی می‌تواند تأثیر گذار باشد زیرا در همه استان‌ها اسکی، هاکی و ورزش‌های زمستانی وجود ندارد.

این مقام مسئول متذکر شد: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که می‌توان همه رشته‌ها را هم‌زمان با هم پیش برد، وضعیت هیأت اسکی و ورزش‌های زمستانی در آمایش سرزمینی بهتر است دنبال شود تا از ظرفیت‌ها استفاده شود.

به گزارش ایمنا، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان با حضور جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، عباس نظریات رئیس فدراسیون و اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد.

این مجمع انتخاباتی با کاندیدایی محمود یسلیانی و وجیهه مطهری و ۱۵ رأی مأخوذه برگزار شد که وجیهه مطهری با اعلام انصراف خود، از انتخابات کنار رفت. محمود یسلیانی با کسب ۱۳ رأی به‌عنوان رئیس هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

در انتخابات هیئت رئیسه وجیهه مطهری با ۱۳ رأی به عنوان نایب رئیس، عبدالرضا اسفنانی با ۱۴ رأی به عنوان خزانه دار، فرشته جلالی با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه، عبدالرضا سپیانی با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه، علیرضا بهزادیان‌فر با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

کد خبر 751159

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان