Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان از اعلام آمادگی و توانایی این شرکت در تولید کارت های ملی و یا کارت سوخت با گرید جدید از پلی کربنات خبر داد و گفت: پتروشیمی خوزستان می تواند به عنوان اولین تولیدکننده پلی کربنات در کشور گرید جدید برای تولید کارت ملی را عرضه کند و در این زمینه هم توانسته است از نظر فنی به دانش آن دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رضا صالح احمدی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه تا چند ماه آینده پتروشیمی خوزستان می تواند نمونه ای از این کارت را تولید کند تا مورد تایید قرار گیرد، گفت: شرکت پتروشیمی خوزستان از مجموعه شرکت های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تنها تولیدکننده پلی کربنات و اپوکسی رزین در کشور است که با ظرفیت اسمی تولید ۲۵ هزار تن پلی کربنات و ۱۰ هزار تن رزین اپوکسی در رفع نیاز کشور در صنایع خودرو سازی، روشنایی، صنایع پزشکی و غیره فعالیت دارد.

وی با اشاره به خودکفایی پتروشیمی خوزستان در تولید چند گرید اساسی و اولیه در کشور اظهار کرد: یک نوع از گرید تولید پتروشیمی خوزستان در صنعت خودرو سازی کاربرد دارد که قبلا این محصول از شرکت های کره جنوبی و آلمان وارد کشور می شد اما از انتهای سال۱۳۹۷ پتروشیمی خوزستان طرح توسعه این گرید را آغاز کرد و هم اکنون این محصول در بورس کالا عرضه می شود.

وی با بیان اینکه محصول دیگر پلی کربنات  با آلیاژ ای بی اس است که این نیز در گذشته از المان وارد کشور می شد و سالانه ۲ تا ۳ هزار تن مصرف این محصول در داخل بود، گفت: اکنون این محصول با کمک متخصصین داخلی در کشور تولید و عرضه می شود.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با بیان اینکه محصول دیگر از تولید پلی کربنات در صنعت روشنایی و تولید کلید پریزها است، گفت: اخیرا محصولی با گرید مدیکال و در صنعت پزشکی با پلی کربنات را در اختیار گرفتیم که این محصول فیلتر دیالیز برای بیماران کلیوی است.

احمدی با بیان اینکه پلی کربنات خاص مدیکال گرید در اختیار یک یا دو شرکت عمده در دنیا بود که سالی نزدیک به ۲۰۰۰ تن وارد کشور می شد و شرکت های تخصصی پزشکی به دلیل نیاز داخل کشور مجبور به واردات این محصول بودند، اظهار کرد: تمام تلاشمان را به کار بستیم و از کلیه تست های سازمان تجهیزات پزشکی  وسازمان غذا و دارو عبور کردیم و توانستیم مجوز تولید فیلتر دیالیز با گرید پلی کربنات را با استانداردهای بالا دریافت کنیم و این گرید تولید و آماده فروش به خریداران است.

به گفته وی قبل سال ۱۳۹۷ پتروشیمی خوزستان تنوع محصولی نداشت و فقط یک گرید پلی کربنات و دو گرید رزین اپوکسی تولید میکرد و مابقی گریدها تماما وارد کشور می شد که در سال بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار ارزبری برای کشور داشت. 

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با تاکید بر اینکه با این اقدامات صورت گرفته توانستیم از نظر فنی به این گرید های جدید دست پیدا کنیم و بسیاری از مصرف کنندگان واردات این محصولات را قطع کردند و این محصولات را از بورس کالا خریداری می کنند، گفت: قرارداد پریمیوم در بورس کالا بستری برای آسودگی خیال خریداران و مصرف کنندگان واقعی برای تامین محصولات در آینده است که به نظر پتروشیمی خوزستان اولین شرکتی در بورس کالاست که توانسته است از این ابزار استفاده کند.

احمدی با بیان اینکه قرار پریمیوم یا قرارداد بلندمدت بدین معنا که خریداران می توانند خرید ماه های آتی خود را طی قراردادی در بورس کالا انجام دهند تا خیالشان از تامین کالا در آینده با قیمت های مشخص فراهم باشد، گفت: نقدینگی موضوع جدی برای پیشبرد و گردش اقتصادی است لذا این فروش اعتباری ۳ تا ۴ ماهه برای مشتریان با استفاده از گشایش اعتبار اسنادی داخلی کمکی به کمبود نقدینگی تولیدکنندگان است که با همکاری بانک تجارت صورت می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند پتروشيمي پتروشیمی خوزستان وارد کشور می شد بورس کالا پلی کربنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز از افزایش ۱۰۴ درصدی تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا در جمع هیئت مدیره این شرکت به توسعه و پیشرفت پتروشیمی شیراز، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: این شرکت با اتکا به برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و تلاش بی‌وقفه کارکنان خود، توانسته گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف بردارد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تولید شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ افزود: پتروشیمی شیراز پارسال موفق به رشد ۱۰۴ درصدی تولید محصولات نسبت به ظرفیت اسمی واحدها شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین افزایش تولید بیش از ۱۰۵ هزار تنی را نشان‌ از تعهد و تلاش این مجموعه برای افزایش سهم خود در بازار داخلی و خارجی برشمرد و یادآور شد: تولیدات ۱۰ سال اخیر این شرکت نشان می‌دهد پتروشیمی شیراز در یک روند صعودی مستمر قرار دارد و با وجود چالش‌های پیش‌ رو به‌طور مداوم در حال ارتقای سطح تولید است.

سهم ۲۵ درصدی پتروشیمی شیراز از فروش اوره

حیدرنیا اعلام کرد: سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره‌ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به‌خوبی نشان‌دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ در بین اوره‌سازهای کشور به ۲۵ درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵ درصد رسیده است.

به گفته وی، این افزایش نشان‌دهنده رشد توان تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز است که به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی و خارجی شده منجر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین به پیشرفت قابل‌توجه پروژه‌های توسعه‌ای افزون بر افزایش تولید، اشاره و تصریح کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲ درصدی رسید. این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجراست و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر همسو با تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.

حیدرنیا به صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین - رودیوم در پتروشیمی شیراز اشاره کرد و این مهم را گامی مهم به‌منظور خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.

صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی

وی اضافه کرد: این دستاورد با صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی نشان‌دهنده عزم و اراده متخصصان ایرانی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به اهمیت این دستاورد در صنعت پتروشیمی کشور گفت: اسید نیتریک به‌عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین - رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

حیدرنیا به برنامه‌های آتی این شرکت نیز اشاره و با تأکید بر استمرار توسعه و پیشرفت شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۳ ادامه داد: افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و بومی‌سازی فناوری جزو مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲