Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@08:54:18 GMT

سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۴۹۸۹

سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده است

وزیر کشور با بیان اینکه تفویض اختیارات به استانداران برای پیشبرد مسائل توسعه استانی از برنامه‌های مهم دولت است؛ گفت: در سطح دولت، سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی که امروز ظهر به منظور تکریم حمید ملانوری استاندار سابق و معارفه جواد قناعت استاندار جدید استان خراسان جنوبی وارد شهر بیرجند شده است؛ در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد: یکی از شعارها و برنامه ها، تمرکز زدائی از طریق دادن اختیارات بیشتر برای یک حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است و طبیعتا دولت این موضوع را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی‌هایی در خصوص تفویض اختیارات به استان‌ها شده است؛ تصریح کرد: به یاری خدا استانداران با اختیارات و منابع مالی بیشتر و داشتن صندوق توسعه و پیشرفت استانی، مسائل توسعه استانی را سر و سامان داده و متناسب با اقتضائات استانی تصمیمات سریع‌تر و قوی‌تر دنبال می‌شود.  پروژه‌های توسعه‌ای کشور در سطح استانی تعریف و اقدام می‌شود.

 وحیدی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع بازارچه‌های مرزی در کشور اشاره کرد و گفت: بازارچه‌های مرزی برای توسعه اقتصاد استان‌های مرزی حائز اهمیت است و لذا نگاه دولت بر فعال سازی هر چه بیشتر بازارچه‌های مرزی است و تلاش بر این است که بازارچه‌های مرزی تعطیل هم با دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه دوباره ادامه فعالیت دهند.

وی در پایان به سند آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: در سطح دولت، سند آمایش سررزمینی در کل کشور تهیه شده و این سند در حال حاضر مبنای اقدام است و البته در مناطقی که احتیاج به بازنگری باشد، اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو وزیر کشور احمد وحیدی بازارچه های مرزی سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۰- ج در خصوص اعتبارات استانی با ۱۵۴ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در توضیح بخش درآمدی جدول ۱۰- ج لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی می‌باشد که ریالی در آن بالا و پایین نشده است، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استان‌ها تقسیم می‌شود. هیچ گونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط ۴ ستون به آن اضافه شده، ۴ مورد آن نیز در مورد مباحث استانی می‌باشد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال گردیده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یکجا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود، اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه‌ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه، گفت: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می‌شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

قالیباف در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کار‌های زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: ۱.۵ همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند