Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@02:21:44 GMT

پیش بینی بورس چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۴۹۹۳

پیش بینی بورس چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۰

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  مذاکرات برجام در وین آغاز شده است. امروز شاخص کل بورس بیش از ۴۰۰۰ واحد منفی بود. اما دلار اگرچه بر اساس نرخ صرافی ملی کاهش اندکی داشت اما در بازار آزاد ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. رفتار بازارهای مالی تا کنون فرای نتیجه مذاکرات روند گذشته خود را دنبال کرده‌اند و باید دید آنچه در جلسه امروز حاصل می‌شود بازارهای مالی را چطور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان کارشناسان بازار سهام دو نگاه متفاوت نسبت به تاثیر مذاکرات وجود دارد. عده‌ای معتقدند بورس در بدترین وضعیت خود است و مذاکرات هر طور که پیش برود، وضعیت بازار سهام از این بدتر نمی‌شود. بنابراین حتی اگر توافقی حاصل شود که کمی بعید به نظر می‌رسد هم بازار سهام منتفع خواهد شد.

در مقابل عده‌ای به نتیجه نرسیدن مذاکرات را مساوی با افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه رشد بورس می‌دانند. اما به طور کلی کارشناسان در اولویت تاثیر سیاست‌های داخلی دولت بر بازار سهام اتفاق نظر دارند. فردا اولین روز بازار سهام پس از مذاکرات برجام در دولت رئیسی است. باید دید نتیجه چه می‌شود و بازار چه واکنشی نشان خواهد داد.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: شاخص کل طی چند روز گذشته در یک روال نزولی قرار گرفته است. امروز شاخص به یک میلیون ۳۶۳ هزار واحد رسید. لذا دوشنبه را می‌توانیم برای شاخص کل نقطه عطفی بدانیم. امروز گروه‌های غذایی، کاغذی، منسوجات و خودرو جز بهترین و پرتراکنش‌ترین گروه‌ها بودند.

وی افزود: به نظرم شاخص کل می‌تواند کانال ۱٫۴ میلیون واحد را در هفته آینده پس بگیرد. فرای نتیجه مذاکرات احتمال می‌دهم هفته آینده برای بازار سرمایه پربار باشد. عصاری گفت: به واسطه مذاکراتی که امروز اتفاق میفتد در روند شاخص کل تغییراتی خواهیم دید. نتیجه مذاکرات می‌تواند برای بازار ثبات بیاورد.

محمد خیری، کارشناس بازار سهام نیز گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها افت سنگینی کردند. قیمت‌ها ارزنده است و حبابی وجود ندارد. شرکت‌ها با توجه به نرخ دلار در قیمت مناسبی هستند. عملکرد ماهیانه شرکت‌ها نیز خوب بوده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مردم باید روی سهم‌های بنیادی بمانند. خرید و فروش به ضرر سهامداران است و توجیه ندارد. صبوری لازم است و نگاه باید بلندمدت باشد. چرا که بورس می‌تواند عملکرد ضعیف خود را جبران کند.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر: 1120171 برچسب‌ها بورس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بورس بازار سهام شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748296

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار