Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@18:19:54 GMT

قدردانی سفیر بلاروس از ایران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۵۰۹۲

قدردانی سفیر بلاروس از ایران

سفیر بلاروس گفت: بلاروس از ایران در ممانعت از تصویب قطعنامه علیه این کشور در مجامع جهانی قدردانی می‌کند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عموئی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس امروز(۸ آذرماه) با دیمیتری کالتسوف، سفیر جدید بلاروس در تهران دیدار و گفتگو کرد.

عمویی در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: شناخت ظرفیت ها و توانمندی های ایران و بلاروس در عرصه های مختلف، نقش بسزایی در کمک به افزایش هرچه بیشتر ارتباطات و همکاری های دوستانه فیمابین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی در مسیر کمک به توسعه ارتباطات رو به رشد دو کشور گام بر می دارد.

وی در ادامه افزود: تقویت ارتباطات دوستانه میان ایران و بلاروس، نقش مهمی در توسعه همکاری های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با انتقاد از سیاست های مغرضانه آمریکا در منطقه و جهان از جمله اعمال تحریم های ظالمانه علیه دو کشور گفت: ایالات متحده آمریکا همواره در جهت تامین منافع خود و نادیده گرفتن حقوق دیگر کشورها، به اعمال فشار بر کشورهای مستقل جهان و ایجاد تنش و آشوب در مناطق مختلف می پردازد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: افزایش ارتباط و دیدارهای مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور و رایزنی و مشورت در خصوص راه های توسعه همکاری های تهران - مینسک از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر بلاروس در تهران: بلاروس از ایران در ممانعت از تصویب قطعنامه علیه بلاروس در مجامع جهانی قدردانی می‌کند

دیمیتری کالتسوف سفیر جدید بلاروس در تهران نیز در این دیدار گفت: گسترش همکاری های فیمابین دو کشور در حوزه های مختلف و مورد علاقه، نزد مسئولان سیاسی و پارلمانی بلاروس مورد توجه و پیگیری قرار دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه روابط ایران و بلاروس از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید مناسبات فیمابین بیش از پیش گسترش یابد، عنوان کرد: حمایت از مواضع دو کشور در مجامع بین المللی نشان دهنده عمق مناسبات و ارتباطات دوستانه و خوب دو کشور است.

دولت و پارلمان بلاروس از اقدامات جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی در ممانعت از تصویب قطعنامه علیه بلاروس و اعمال فشارهای گوناگون بر آن در مجامع جهانی قدردانی می کنند.

کالتسوف در پایان این دیدار گفت: توسعه مناسبات فیمابین در عرصه های مختلف پارلمانی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی، علمی، آموزشی و ورزشی به نفع مردم دو کشور است و نمایندگان مجالس دو کشور می بایست در جهت رفع موانع و کمک به توسعه همکاری ها گام بردارند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بلاروس مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا پارلمان بلاروس ایران و بلاروس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا