Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@01:22:20 GMT

افشای رسوایی‌های جنسی در ارتش اسرائیل

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۵۴۵۲

افشای رسوایی‌های جنسی در ارتش اسرائیل

گزارشی که به تازگی منتشر شده از رسوایی‌های جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش مشرق، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که طی ماه‌های اخیر چندین مورد آزار جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی روی داده است.

به گزارش پایگاه «مدیا لاین»، «این رسوایی‌های جنسی شامل فرماندهان نیروهای دفاعی اسرائیل و سربازان زن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به نوشته این پایگاه، تازه‌ترین رسوایی چند روز پیش افشا شده است؛ زمانی که اعلام شد «دن شارونی»، از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری به اتهام فیلمبرداری مخفیانه از سربازان زن دستگیر شد.

علاوه بر این هفته گذشته، «فردی بن شیتریت»، فرمانده زندان «جلبوع»، در جریان یک جلسه استماع، گزارش‌های مربوط به سال ۲۰۱۸ را تایید کرد.

بر اساس این گزارش‌ها، سربازان زن که در حال انجام وظیفه خود در زندان جلبوع، عمدا زندانیان را در معرض آسیب قرار می‌دادند.

  در ماه اکتبر، یک افسر دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به تجاوز به یک زن فلسطینی و اخاذی جنسی محکوم شد.

او پیش از این نیز به آزار و اذیت سربازان زن متهم شده بود.

«مدیا لاین»، می‌نویسد «این رسوایی‌ها به طور گسترده توسط مطبوعات اسرائیل پوشش داده شده و باعث شرمساری ارتش اسرائیل شده، زیرا آن‌ها واقعیتی بسیار مشکل ساز را فاش کردند.»

اگرچه رسوایی‌های جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی نیست، اما شکایات بیشتری از طریق جنبش موسوم به «Metoo» توسط قربانیان جنایات جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو رژیم صهیونیستی نفتالی بنت ارتش رژیم صهیونیستی اسرائیل زندان جلبوع ارتش اسرائیل جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی رسوایی های جنسی سربازان زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی

یهودا فاکس که پیش از فرماندهی منطقه مرکزی ارتش اسرائیل، فرمانده لشگر غزه و همچنین وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در واشنگتن را نیز در کارنامه دارد، به دلیل فشارهای سیاسی در کابینه علیه نظامیان چندماه قبل درخواست استعفا داده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبر استعفای «یهودا فاکس»، فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی در هفته گذشته دومین ضربه بر کادر مرکزی ارتش رژیم در کمتر از یک هفته بود و این مسئله در سایه خبر استعفای «آهارون هالیوا»، رئیس اطلاعات ارتش (آمان) قرار گرفت.

درحالی که استعفای هالیوا ناشی از شکست اطلاعاتی وی در 7 اکتبر و ارزیابی اشتباه آمان درخصوص حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود، استعفای یهودا فاکس ناشی از اختلافات سیاسی بوده است.

در همین زمینه روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارشی با اشاره به اینکه برخی اعضای کابینه اسرائیل از استعفای یهودا فاکس خوشحال شده اند، تصریح کرد که فاکس با برخی از وزرای اختلافات جدی داشت و بن گویر خواستار برکناری وی شده است. براساس این گزارش یهودا فاکس قبل از 7 اکتبر با تندروهای کابینه مخالف بود و رفتار شهرک نشینان را عامل تشدید وضعیت امنیتی در کرانه باختری می دانست. این ژنرال صهیونیست نگرانی های جدی نسبت به فعالیت های شهرک نشین ها داشت و حتی رزمایشی برای مقابله با حملات تروریستی از جانب این شهرک نشین ها برگزار کرده بود که این امر با حمله تند احزاب راستگرا مواجه شده بود.

حملات در شبکه های اجتماعی علیه این نظامی صهیونیست به حدی بود که رونن بار، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل (شاباک) بعد از انتشار تصاویر فاکس با لباس عربی یا لباس نازی ها و تهدیدات در شبکه های اجتماعی حفاظت 24 ساعته برایش مقرر کرده بود. بار همچنین در جلسه ای به نخست وزیر درباره احتمال ترور یهودا فاکس هشدار داد و به نتانیاهو گفت که نگران است در دوره نخست وزیری وی ژنرالی ترور شود و مایه بدنامی گردد.

یهودا فاکس که پیش از فرماندهی منطقه مرکزی ارتش اسرائیل، فرمانده لشکر غزه و همچنین وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در واشنگتن را نیز در کارنامه دارد، به دلیل فشارهای سیاسی در کابینه علیه نظامیان چندماه قبل درخواست استعفا داده بود که به دلیل شرایط جاری در سرزمین های اشغالی در ابتدا با این امر موافقت نشد ولی در روزهای اخیر سرانجام با کناره گیری وی موافقت شد.

یهودا فاکس همپای دیگر فرماندهان رژیم صهیونیستی هیچ مرزی در زمینه کشتار فلسطینیان و تخریب زیرساخت های مناطق فلسطینی نشین نداشت و طی 6 ماه گذشته با دنبال کردن «دکترین ضاحیه» به طور کامل زیرساخت ها آب، برق، اینترنت و... را در اردوگاه های کرانه باختری از جمله جنین، نابلس، طولکرم، بلاطه و... از بین برد.

یهودا فاکس با وجود رضایت هرتسی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از عملکردش در سرکوب و کشتار فلسطینی ها و درخواست از وی برای پذیرش مسئولیت جانشینی ارتش، به دلیل اختلافات جدی با سیاست مداران تل آویو، از پذیرش هرگونه مسئولیت جدید اجتناب نمود.

شدت شکاف میان سیاسیون و نظامی ها در اسرائیل در حال تشدید است و کناره گیری این نظامی عالی رتبه جلوه ای از این وضعیت متشنج در سرزمین های اشغالی است. در نتیجه رفتار و عملکرد تندروها، نظامیان نسبت به سیاسیون در تل آویو دچار سرخوردگی شده اند و حتی فرمانده ارتش رژیم علاقه ندارد در جلسات کابینه امنیتی مشارکت نماید.

مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل استدومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی

 

این در شرایطی است که رژیم صهیونیستی به اذعان مقام‌های این رژیم، در دشوارترین شرایط امنیتی و سیاسی اش قرار دارد و در چندین جبهه دچار بحران های سیاسی، امنیتی و نظامی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح