Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@23:18:58 GMT

آخرین هشدار دولت نجات ملی یمن به ابوظبی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۵۴۷۱

آخرین هشدار دولت نجات ملی یمن به ابوظبی

یکی از رسانه‌های رسمی دولت نجات ملی یمن با انتشار تصویری از عملیات تلافی‌جویانه اخیر این کشور علیه عربستان سعودی نوشت که امارات در صورت تداوم حملات در یمن، در تیررس موشک‌های این کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، ارتش دولت نجات ملی یمن اخیرا در پاسخ به حملات هوایی و اقدامات خصمانه ائتلاف متجاوز به این کشور به سرکردگی عربستان سعودی هشتمین عملیات مهم برون‌مرزی خود با عنوان «عملیات بازدارندگی هشتم» را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات، یگان پهپادی ارتش یمن با ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی از نوع «صماد ۳» و «قاصف ۲ کی»، اهداف حیاتی و نظامی را در عمق خاک عربستان سعودی از جمله پایگاه هوایی ریاض، فرودگاه بین المللی «عبدالعزیز» و اهداف نظامی در ابها، جیزان و نجران (جنوب غرب) و پالایشگاه نفتی آرامکو هدف قرار داد.

روزنامه «المَسیره» چاپ صنعاء که از روزنامه‌های رسمی دولت نجات ملی است، امروز دوشنبه در مطلبی در کنار تصویری از پهپادهای تهاجمی دوربرد نوشت که «امارات نزدیک‌ـتر است».

در این گزارش با اشاره به عملیات موفق اخیر ارتش یمن در عمق خاک عربستان سعودی آمده است: «عملیات اخیر در سایه تشدید حملات مداوم آمریکا و عربستان سعودی چه در جبهه‌های نبرد و یا در بعد بخش سیاسی و تداوم محاصره علیه کشورمان انجام شد و این پاسخ از صنعاء نیاز بود؛ چرا که [دولت نجات ملی] در صنعاء ترجیح می‌دهد در برابر حملات و محاصره یمن دست بسته نباشد.»

«عارف العامری»، سخنگوی رسانه‌ای احزاب سیاسی مخالف حملات عربستان سعودی به یمن در این باره گفت که «رهبری انقلاب [یمن]  و رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی با عملیات بازدارندگی هشتم ثابت کردند که توانایی کامل برای فیصله دادن به جنگ در داخل و خارج یمن را دارند.»

در این گزارش به اظهارات اخیر «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح دولت نجات ملی بعد از عملیات اخیر اشاره شده است که طی کنفرانس خبری اعلام کرد که در صورت تداوم اقدامات و حملات امارات در یمن، بانک تهیه شده از اهداف برای حمله در امارات، در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمن قرار خواهد گرفت.

این روزنامه می‌نویسد: «نیروهای مسلح، در برابر قلدرمآبی نیروهای ائتلاف متجاوز، روند  تصاعدی در عملیات موازنه بازدارندگی اتخاذ می‌کنند و این تحولی است که در اهداف هم دیده می‌شود.»

در این ارتباط، «زید الشریف»، تحلیلگر سیاسی می‌گوید: «بار دیگر امارات به موضوع تصریحات و اظهارات سخنگوی نیروهای مسلح یمن تبدیل شده است که تأکید کرد که این نیروها توانایی انجام عملیات تهاجمی بیشتری علیه دشمن سعودی و دشمن اماراتی دارد و این یعنی اینکه امارات نیز در صورتی به گمراهی و به‌بیراه رفتن‌اش ادامه دهد، سهم خود از این عملیات را دریافت خواهد کرد.»

این تحلیلگر با به سخره گرفتن اقدمات آمریکا برای مقابله با عملیات ارتش یمن علیه عربستان سعودی گفت: «قرارداد فروش پدافند هوایی که اخیرا آمریکا در اختیار ارتش سعودی قرار داد، کجاست؟ آیا این سامانه‌ها هنوز فعال نشده است یا اینکه در رهگیری پهپادهای صمّاد شکست خورد؛ پهپادهایی که به ریاض رسید و اهداف نظامی را در آنجا در هم کوبید؟ چه این سامانه‌ها فعال شود چه غیرفعال باشد، نشان می‌دهد که در رهگیری پهپادها و موشک‌های یمن ناکام بوده است.»

به نظر می‌رسد که دولت نجات ملی یمن با یادآوری هشدار نیروهای مسلح این کشور به امارات، آخرین هشدار را به سرکردگان ابوظبی می‌دهد که ادامه روندی که در یمن در پیش گرفته، به زودی پاسخ صنعاء را خواهد داشت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو ارتش یمن حملات عربستان سعودی دولت نجات ملی دولت نجات ملی یمن عربستان سعودی دولت نجات ملی یمن عربستان سعودی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی