Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علیرضا ایزدپورمدیرکل بهزیستی استان سمنان به مناسبت هفته ملی و در آستانه روز جهانی معلولین  گفت: از مجموع معلولان زیر چتر حمایتی بهزیستی استان سمنان چهار هزار و ۷۸۹ نفر معلول حرکتی، ۲ هزار و ۹۲۱نفر معلول ذهنی، یک هزار و ۷۰۳ نفر معلول شنوایی، و یک هزار و ۶۹۶نفر نابینا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: یک هزار و ۵۳۲ نفر از لحاظ اعصاب و روان و ۶۲۴ نفر از لحاظ صوت و گفتار معلول محسوب می‌شوند و از حمایت‌های بهزیستی استان سمنان بهره‌مند هستند.

او بیان کرد: خدمات تخصصی به جامعه هدف زیر چتر حمایت در معاونت توانبخشی به وسیله دفتر توانمندسازی معلولان، دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی و دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی با حضور چهار کارشناس ستادی و ۲۰ کارشناس شهرستانی در حال انجام است.

ایزدپور خاطرنشان کرد: ارجاع بیش از ۳۰۰نفر از معلولان برای استفاده از خدمات دندانپزشکی در داخل استان، جلب و توزیع ۲۰۰ دستگاه ویلچر برای معلولان زیر سن ۱۸ سال، از دیگر خدمات تخصصی ارائه شده در دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی استان است.

او تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۹۷۰ دانش آموز، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به ۶۴۸ نفر، پرداخت حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی مربوط به۳۱۴ پرونده، پرداخت کمک هزینه تشویقی برای ۳۷ دانشجو، پرداخت کمک هزینه درمان و توانبخشی۲۵ بیمار مبتلا به اختلالات متابولیکی PKU از دیگر اقدامات حمایتی اداره‌کل بهزیستی استان سمنان است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یادآور شد: نظارت بر ۱۰ مراکز شبانه روزی معلولان و سالمندان به تفکیک ۲ مرکز در گرمسار، ۲ مرکز در سمنان، ۲ مرکز در دامغان، سه مرکز در شاهرود و یک مرکز در مهدیشهر از دیگر وظایف این اداره‌کل در حمایت از معلولان است.

از هشت لغایت ۱۴ آذر ماه با شعار «پیش بسوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» هفته ملی معلولان نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی توانمندسازی معلولان بهزیستی استان سمنان پرداخت کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گنابادگفت: سازمان دامپزشکی در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی بیشترین واگذاری خدمات به بخش خصوصی را داشته است.

دکتر محمدرضا متقی افزود:۲ درمانگاه دامپزشکی، ۵ مرکز اشتغال به امور درمان دامپزشکی، ۶ داروخانه دامپزشکی، ۳ مرکز واکسیناسیون دامپزشکی و ۱ مجتمع درمانی دامپزشکی در گناباد وجوددارد.

او گفت: به منظور بهبود عملکرد و ایجاد شرایط حداکثری رضایتمندی مراجعین، نظارت و بازرسی مستمر مراکز دامپزشکی شهرستان در حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه