Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-09@02:03:00 GMT

خطر عجیب مصرف روزانه این نوشیدنی برای قلب !

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۵۹۹۷

 محققان می گویند، نوشیدن قهوه به انسان کمک می کند تا فعال تر شود، اما بطور قابل توجهی خواب را نیز از بین می برد.

اکنون محققان در جریان  این مطالعه جدید که در نشست آنلاین سالانه انجمن قلب آمریکا ارائه شد، متوجه افزایش ضربان  غیرطبیعی قلب مرتبط با مصرف قهوه شدند. بر اساس یافته های این مطالعه درحالی که به نظر نمی رسد، قهوه موجب بروز ریتم  نامنظم در حفره بالایی قلب شود ،اما می تواند باعث افزایش ضربان های غیرطبیعی در حفره پایینی قلب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «گرگوری مارکوس»، سرپرست تیم تحقیقات قلب و عروق در دانشگاه کالیفرنیا - سانفرانسیسکو، نویسنده اصلی این مقاله، گفت: مردم باید درک کنند که این نوشیدنی بسیار پرمصرف، واقعاً تأثیرات اساسی بر سلامت ما دارد و این تاثیرات متغیر هستند. این طور نیست که نوشیدن قهوه لزوماً خوب یا بد باشد بلکه این احتمال وجود دارد که خوب یا بد بودن آن به ترکیبی از عوامل بستگی داشته باشد.

محققان برای این کارآزمایی بالینی، ۱۰۰ نفر را که قهوه‌ می نوشیدند به‌کار گرفتند و چند دستگاه از جمله یک «فیت بیت» ( Fitbit)، یک مانیتور قلب و یک ردیاب قند خون را برای ثبت مداوم سلامتی آن‌ها نصب کردند.

شرکت‌کنندگان طی دو هفته به‌طور تصادفی به‌صورت روزانه به گونه ای تقسیم شدند که یا می توانستند به اندازه‌ای که دوست داشتند قهوه بنوشند یا باید از نوشیدن قهوه پرهیز کنند. سپس محققان تغییراتی را که در هر فرد در مواجهه با قهوه یا بدون قهوه رخ می‌داد، دنبال کردند.

محققان در این مطالعه، هیچ مدرکی مبنی بر بروز ریتم نامنظم در حفره های فوقانی قلب، پیدا نکردند. این خبر خوبی است؛ زیرا یکی از نگرانی های عمده پزشکی در مورد قهوه این است که احتمال دارد فیبریلاسیون دهلیزی را که یک وضعیت بالقوه خطرناک است، افزایش دهد.

اما این محققان متوجه شدند که نوشیدن قهوه به افزایش ۵۴ درصدی یک نوع ضربان قلب غیرطبیعی منجر می شود که از حفره های پایین قلب منشا می گیرد. با این حال، آنها دریافتند که نوشیدن قهوه بیشتر با اپیزودهای کمتر «تاکی کاردی فوق بطنی» (تُندتپشی فوق بطنی)، مرتبط است. تاکی کاردی فوق بطنی یک ریتم غیر طبیعی سریع قلب است که از حفره های فوقانی قلب ناشی می شود.

با این حال محققان همچنین متوجه شدند که مصرف قهوه به طور مداوم با فعالیت بدنی بیشتر و نیز خواب کمتر مرتبط است. آنها مشاهده کردند، افرادی که در گروه نوشیدن قهوه قرار داشتند، در مقایسه با روزهایی که در گروه بدون قهوه بودند، روزانه هزار قدم اضافی ثبت می کردند. همچنین هر فنجان قهوه اضافی مصرف شده با حدود ۶۰۰ گام بیشتر در روز مرتبط بود.

با این حال، به نظر می رسد نوشیدن قهوه مدت خواب شبانه را کاهش می داد، بطوری که با نوشیدن اولین فنجان ۳۶ دقیقه و برای هر فنجان اضافی ۱۸ دقیقه از خواب شب کاسته می شد. 

 

منبع: صدآنلاین

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قلب قهوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بوی گل، عطر گلاب | روز ملی گل محمدی و گلاب

به گزارش همشهری آنلاین، البته در گذشته مردم بیشتر از گلاب استفاده می‌کردند و در هر خانه‌ای حداقل یک گلابدان وجود داشت، اما امروزه معمولا کسی سراغ این مایع پر خاصیت نمی‌رود، مگر برای پخت شله زرد و حلوا. اما گلاب خواص زیادی دارد که بد نیست بدانید.

شاید برایتان سؤال شده باشد که چرا در مراسم عزا از گلاب استفاده می‌شود و گلاب را روی لباس و بدن عزادارها می‌ریزند اما در مراسم عروسی و وقتی که همه شاد هستیم از آن استفاده نمی‌کنند؟ دلیلش این است که گلاب غم زداست. ترشح ئیدروفین و اندروفین را در مغز متعادل می‌کند و احساس آرامش و آسودگی به آدم می‌دهد. شب اگر فکر و خیال‌های بد یا بی‌خوابی اعصاب خردکن به سراغتان آمد، کافی است یک پارچه سفید بردارید و رویش گلاب بریزید و بگذارید زیر سرتان و تا صبح مثل یک دسته گل راحت بخوابید!

این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک‌کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کند و باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود. برای همین است که امروزه به مقدار زیادی از اسانس گل رز یا همین گلاب خودمان در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده و با قیمت‌های نجومی فروخته می‌شود. به جای اینکه بخواهید برای این محصولات هزینه کنید، می‌توانید گلاب را روی صورتتان اسپری کنید تا تأثیرش را ببینید.

استفاده از گلاب، روند بیماری آلزایمر و فراموشی را به تأخیر می‌اندازد؛ چرا که مقوی حافظه است و باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. ضمن اینکه خوردن گلاب برای رفع سردرد و بوی بد دهان مفید است و به بیماران قلبی هم توصیه می‌شود که گلاب بنوشند.

نوشیدن روزانه یک لیوان دوغ مخلوط با گلبرگ‌های گل‌ محمدی برای تنظیم کار جهاز هاضمه خصوصا در روزهای گرم سال، حسابی توصیه می‌شود. ضمن اینکه گلاب با خاصیت ضدعفونی‌کننده خود با تولید هیستامین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و عفونت‌ها را از بین می‌برد.

مصرف روزانه یک لیوان ترکیب آب و گلاب به‌طور شگفت انگیز برای بیماری کبد چرب مفید است. گلاب علاوه بر رفع و کاهش چربی کبد از پیشرفت آن نیز جلوگیری می‌کند. بسیاری از پزشکان قبل از تجویز داروهای شیمیایی، این ترکیب را توصیه می‌کنند.

آنهایی که قصد لاغر شدن دارند هم باید سراغ گلاب بروند. مصرف روزانه ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری گلاب (همراه آب یا به تنهایی) می‌تواند به لاغری شما سرعت ببخشد. برای تأثیر بیشتر می‌توانید گلاب را ناشتا یا نیم ساعت قبل از غذا که معده شما خالی است، مصرف کنید. این را هم بدانید که خوردن گلاب در کنار ورزش، تأثیری به‌مراتب بالاتر از ورزش تنها خواهد داشت.

اینها تنها چند مورد از خواص گلاب و گل محمدی است و صحبت از همه خواص این مایع خوشبو در این مقال نمی‌گنجد. علی الحساب در این روزهای گلابگیری، یک بطری گلاب دو آتشه تهیه کنید و تا جایی که می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید که ضرر نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید: عطر گلاب در تهران پیچید مناسبت‌های جدید در سال نو | تقویم فارسی، خوشمزه می شود کد خبر 850500 برچسب‌ها گل كاشان گلابگیری

دیگر خبرها

  • این میوه را می‌توان جایگزین قهوه کرد
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عکس | بوی گل، عطر گلاب | روز ملی گل محمدی و گلاب
  • چرا نباید قهوه ناشتا بخوریم؟
  • هر روز قهوه بخوریم یا نه؟
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دانشمندان معمای حفره غول پیکر قطب جنوب را حل کردند
  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش