Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روز نخست مذاکرات وی برای لغو تحریم را سازنده توصیف کرد و گفت که همه مباحث شش دور قبلی مذاکرات قابل مذاکره است.

به گزارش برنا، باقری شامگاه دوشنبه بعد از پایان روز نخست مذاکرات وین به خبرنگاران گفت: برخی از اعضا از جمله روسیه و چین از مواضع ایران حمایت کردند و اروپایی ها هم تصریح کردند که این کاخ سفید بود که با خروج از برجام، مشکلات را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری همچنین گفت که همه مباحث شش دو گذشته قابل مذاکره است.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: نشست امروز نشست امروز کمیسیون مشترک برجام که با شرکت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چهار به علاوه یک برگزار شد دو دستور کار داشت. دستور کار اول مربوط به گزارشی درباره وضعیت اجرای برجام بود و دستور کار دوم درباره دیدگاه‌های طرف‌های شرکت کننده در این نشست در رابطه با مذاکرات در دوره پیش رو بود.
وی بیان داشت: در موضوع اول ما نگاه خودمان را بیان کردیم مبنی بر اینکه وضعیتی که الان با آن مواجه هستیم، عامل اصلی آن اقدام غیرقانونی آمریکایی‌ها در نقض توافق و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و همینطور نقض قواعد و مقررات بین المللی است. 
باقری افزود که جمهوری اسلامی ایران در این نشست تصریح کرد در دستور کار نخست و اولویت دار کمیسیون مشترک برجام باید رسیدگی به وضعیت تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی باشد که این مساله مورد اتفاق این نشست قرار گرفت و بر همین اساس مقرر شد که صبح فردا نشست کارگروه تحریم در وین برگزار شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه چین ایران کاخ سفید مشکلات جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران اسلامی ایران مذاکرات وین علی باقری کنی جمهوری اسلامی ایران دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد