Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف‎‌الله سیاه‌کلی درباره جزئیات تغییرات پیشنهادی دولت برای طرح «صیانت از فضای مجازی» اظهار کرد: «دولت پیشنهادتی داده است، همانطور که از سایر نهاد‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و افراد متخصص خواستیم که در تکمیل این طرح کمک کنند. وزارت ارتباطات هم پیشنهادتی را در نامه‌ای مطرح کرده که امروز در کمیسیون درباره چگونگی استفاده از این پیشنهادات بحث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این نماینده مجلس ادامه داد: «این پیشنهادات چهار بعد را مدنظر قرار داده است. یک بعدش به جایگاه و موقعیت شورای عالی فضای مجازی مربوط می‌شود. دومین بعد آن ایجاد یک کمیسیون عالی تنظیم مقررات است مبنی بر اینکه چگونه این کمیسیون تشکیل شود و چه وظایفی دارد که به طور کل مفهومش این است که باید یک تنظیم‌گر تنظیم‌گرانی باشد و برای تنظیم‌گران موضوعی و تخصصی مقررات بنویسد. بعد دیگر درباره تعریف جایگاه پلتفرم‌ها است و آخرین بعد هم، خود همان تنظیم‌گران موضوعی و تخصصی است.»

وی درباره اینکه منظور از تنظیم‌گر چیست، گفت: «الان ما صنوف مختلفی داریم و هر صنفی متناسب با یک خدمتی ایجاد شده است. صنوف برای کسانی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند، مقرراتی را می‌نویسد و بر کیفیت کار‌شان نظارت و کنترل می‌کند. حال تنظیم‌گران موضوعی هم به همین شکل است مثلا ما تنظیم‌گر حوزه‌ی IT داریم یا حوزه صنعت، سلامت، کشاورزی و ... برای موضوعات تخصصی باید تنظیم‌گران تخصصی هم داشته باشیم که متخصصان هر حوزه برای فعالان آن حوزه مقررات تنظیم می‌کنند.»

سیاه‌کلی با تاکید بر اینکه این امر بسیار مهم و منطقی است و باید راه بیافتد، بیان کرد: «بسیاری از نگرانی‌هایی که مردم اعلام می‌کنند، ناشی از این است که افراد غیر‌مرتبط و غیر‌متخصص تصمیم می‌گیرند یا نظارت می‌کنند، اما اگر ما ناظران و تنظیم‌گران آن حوزه را با انتخاب خودشان بیاوریم، یقینا بهتر می‌توانند برای آن صنف تصمیم گیرند.»

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت در پاسخ به این پرسش که اساسا دولت با این طرح موافق است یا خیر، اظهار کرد: «بله همه موافق هستند و مخالفی نداریم. مخالفان از بعضی از قوانینی که ممکن است دست و پا گیر باشد، ایجاد زحمت کند یا خسارت بزند ناراضی هستند.»

سیاه‌کلی افزود: «درباره تنظیم‌گری کسی مخالفتی ندارد. مخصوصا که ما در نظر داریم ترکیبی از افراد متخصص بخش حاکمیت و خصوصی باشند؛ بنابراین این تنظیم‌گری که ترکیبی از دولت و مردم است، در کشور‌ها دنیا هم بیشترین جایگاه را دارد و ماهم از همین قائده می‌خواهیم استفاد کنیم و از تنظیم گران تخصصی بهره می‌گیریم.»

نماینده مردم قزوین درباره اینکه مخالفان بیشتر از افکار عمومی هستند، گفت: «افراد نگرانی‌هایی دارند و کسی مخالف قانون‌گذاری نیست. ما درباره نگرانی مخالفین باید دقت کنیم تا آن‌هایی که در قالب قانون می‌توان گنجاند را رفع کنیم؛ از آن طرف هم قانون باید جامع و مانع باشد.»

او اضافه کرد: «بسیاری از کسانی که نگران هستند، به دلیل کسب و کارشان است که حتما باید این را در نظر بگیریم که نه تنها ضرری نرسانیم بلکه باعث رونق کسب و کار این افراد شویم؛ بنابراین ما هم باید دقت کنیم تا هم به نظر مخالفان توجه کنیم و هم قوانین و مقرراتی بنویسیم که سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار در این حوزه نگران نباشند.»

سیاه‌کلی در ادامه تاکید کرد: «موافقین هم نقطه نظراتی دارند و این طور نیست که موافق صد در صدی باشند بلکه موافق از این جهت است که اقدام را می‌پسندد. البته ما هنوز وارد مباحث اصلی کلیات طرح، جزئیات، مفاد و تبصره‌ها نشدیم تا آن‌هایی که نگران هستند، آرامش خاطر پیدا کنند که مجلس با نگاه موثق و از دید نقطه نظر مخالفان کار را پیش می‌برد؛ کما اینکه به همین دلیل است که رسانه‌ها در جلسات حضور دارند. امروز هم تعداد افرادی که از نهاد‌های مختلف به جلسه کمیسیون مشترک آمده بودند، تقریبا معادل اعضای کمیسیون بود. بحث می‌کینم و امیدواریم یک قانون کامل و جامع تصویب شود.»   منبع: انتخاب

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از فضای مجازی تنظیم گران سیاه کلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام تیرافکن صبح روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با بیان اینکه اراضی ملی در ردیف حقوق عامه محسوب شده است، اظهار داشت: دادستانی برای حمایت از منافع متعلق به عموم مردم با متخلفان و متصرفین برخورد قاطع دارد و هیچ اغماضی در این زمینه نخواهد داشت.

وی گفت: مجموعه دادسرا شهرستان دهلران به صورت ویژه به پرونده‌های عرصه‌های ملی رسیدگی و با متخلفان مصالحه نخواهد داشت.

دادستان دهلران با بیان اینکه دستگاه قضا در بحث حفاظت و صیانت از اراضی ملی در کنار منابع طبیعی و دستگاه‌های دولتی است، افزود: این دادستانی در رابطه با موضوع صیانت از بیت‌المال و برخورد بازدارنده با متجاوزین عرصه‌های ملی اهتمام ویژه دارد.

تیرافکن ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی همه دستگاه‌های عضو ستاد باید با منابع طبیعی شهرستان دهلران همکاری لازم را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران بر لزوم پیشگیری از آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی دهلران تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان با منابع طبیعی در این زمینه همکاری کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران در این دیدار گفت: یگان حفاظت شهرستان دهلران به صورت شبانه روزی در سطح عرصه‌های ملی گشت زنی می‌کنند.

جلیل فرهادی ضمن تقدیر از همکاری خوب دستگاه قضا با اداره منابع طبیعی در خصوص صیانت از ارضی ملی گفت: منابع طبیعی دهلران در راستای صیانت از عرصه‌های ملی در سطح شهرستان با متخلفان برخورد قانونی کرده و در این راستا نیز پرونده برای آنها تشکیل شده که در حال سیر مراحل قانونی است.

وی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و وسعت شهرستان در خصوص آتش سوزی‌های احتمالی نیازمند همکاری برخی دستگاه‌های شهرستان است. فرهادی ادامه داد: مامورین منابع طبیعی به عنوان ضابط خاص دادگستری علاوه بر حفاظت وحراست از عرصه‌های ملی قطعاً متخلفان در عرصه‌های ملی به دستگاه قضایی معرفی می‌کند

کد خبر 6100074

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی و قانونگذاری؛ گفتگوی تخصصی در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد
  • زیباکلام : آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق با شما
  • زیباکلام: آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق را به شما بدهیم/بگذارید مردم زندگی کنند
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود
  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است