Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-27@03:00:16 GMT

یحیی ترکیب دربی را پیدا کرده است؟ / تحلیل بازی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۵۲۰

یحیی ترکیب دربی را پیدا کرده است؟ / تحلیل بازی

پرسپولیس در فاصله یک هفته مانده به دربی تهران، حریفش را شکست داد و به رده دوم جدول صعود کرد.

پرسپولیس تهران و نفت مسجدسلیمان در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر ایران، جام خلیج فارس به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 1 بر 0 پرسپولیس به پایان رسید.

به گزارش طرفداری؛ سرخ ها با ترکیب زیر وارد میدان شدند:

حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی عبدی و عیسی آل کثیر

در این بازی همچون بازی گذشته، حامد لک درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوج فرشاد فرجی و علی نعمتی مدافعان وسط پرسپولیس بودند، مهدی شیری مدافع راست بود و سعید آقایی نیز در پست دفاع چپ حضور داشت، کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی حضور داشتند، مهدی ترابی و وحید امیری دو وینگر چپ و راست پرسپولیس بودند و در نهایت مهدی عبدی و عیسی آل کثیر در نوک خط حمله حضور داشتند.

این بازی به دلیل مشکلات میان باشگاه پرسپولیس، سازمان لیگ و شرکت تجهیز، با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و همین تاخیر باعث شد که در دقایق ابتدایی، بازی خوبی را شاهد نباشیم و دو تیم در فرم خوبی نباشند. در ابتدای بازی، مسجد سلیمانی ها بهتر کار کردند و چندین بار روی دروازه پرسپولیس موقعیت ایجاد کردند. در مهم ترین موقعیت شان، سجاد حیدری می توانست دروازه پرسپولیس را باز کند که حامد لک توپ را مهار کرد.

در ادامه رفته رفته پرسپولیس کار را به دست گرفت و خصوصا در دقایق پایانی نیمه اول، فشار همه جانبه سرخ ها، می رفت که این تیم را پیش بیاندازد اما دفاع پر تعداد مسجد سلیمانی ها مانع از گلزنی آن ها شده بود.

در نیمه دوم یحیی گل محمدی یک تعویض زودهنگام انجام داد و سعید آقایی از زمین بازی بیرون رفت و سیامک نعمتی به جای او آمد. نعمتی به پست وینگر راست رفت و وحید امیری در دفاع چپ بازی کرد. حضور نعمتی و ترابی در دو طرف خط حمله، سرعت خوبی به بازی پرسپولیس داده بود. بالاخره سرخ ها مزد بازی خوب خود را گرفتند و روی همکاری سرلک و ترابی، مهدی عبدی موفق شد گلزنی کند.

در ادامه پرسپولیس روی پاس های در عمق، سانتر از وسط و جناحین و پرس از جلو که منجر به اشتباهات نفتی ها در خط دفاع می شد، موقعیت هایی را به دست آورد اما هیچ کدام از آن ها به گل تبدیل نشدند. بی دقتی عبدی و آل کثیر و همچنین پوشش گلر و دفاع نفت، مانع از این شد که سرخ ها به گل دوم برسند و در نهایت بازی با همین نتیجه 1 بر 0 به پایان رسید.

در دو بازی اخیر، با حضور کمال کامیابی نیا در خط هافبک پرسپولیس، به نظر می رسد که تاحدودی مشکل خط هافبک و میانه زمین پرسپولیس حل شده است. کامیابی نیا همچون همیشه وظیفه پوشش دادن به عمق و خط دفاع پرسپولیس را بر عهده می گیرد و میلاد سرلک آزادانه تر می تواند به خط حمله کمک کند و به نوعی نقش احمد نوراللهی را ایفا کند. سرلک جلو می آید، در کارهای ترکیبی مشارکت می کند و حتی موقعیت شوت زنی پیدا می کند. درست مثل کارهایی که احمد نوراللهی در این ناحیه انجام می داد. این حضور سرلک در حمله، روی صحنه گل نیز مشهود بود و پاس او به گلزنی مهدی عبدی منجر شد.

دیگر نکته، عملکرد مهدی شیری است که نسبت به بازی های گذشته، بهتر کار می کند. بیشتر در حمله مشارکت دارد و سانترهای دقیق تری ارسال می کند. زمانی که زوج سمت راست پرسپولیس شیری-نعمتی باشند، این تیم عملکرد بهتری نیز در این سمت خواهد داشت.

نکته دیگر بازی این بود که زوج فرجی و علی نعمتی دوباره موفق به ثبت کلین شیت شدند. غیر از اشتباهی که در ابتدای بازی داشتند، این دو بازیکن نشان دادند که می توانند زوج مطمئنی برای خط دفاع پرسپولیس باشند و عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشتند. همچنین حامد لک، نسبت به بازی های گذشته، تحرک بهتر و بیشتری دارد، شیرجه های خوبی می زند و اعتماد به نفس بالاتری پیدا کرده است. این قطعا خبر خوبی برای هواداران پرسپولیس است.

همچنین مهدی ترابی نسبت به اوایل فصل، نقش پررنگ تری در پرسپولیس دارد و شبیه به فصل گذشته، به مرد اول موقعیت سازی های پرسپولیس تبدیل شده است. زوج عبدی و عیسی آل کثیر نیز با اینکه تنها یک گل به ثمر رساندند، اما به نظر می رسد نسبت به سیستم تک مهاجمه، می توانند از عملکرد بهتری برخوردار باشند.

به نظر می رسد که یحیی گل محمدی سورپرایزی برای بازی با استقلال ندارد و به نوعی ترکیب خودش را برای دربی پیدا کرده است. حضور کمال کامیابی نیا در خط هافبک، زوج نعمتی-فرجی در خط دفاع، حضور شیری در دفاع راست، حضور عبدی و آل کثیر در خط حملهو همچنین شاید حضور سیامک نعمتی در جناح راست. به نظر می رسد در دفاع چپ نیز باید شاهد حضور وحید امیری باشیم. باید دید که پیش بینی ما درست از آب در می آید یا یحیی بار دیگر دست به تغییر می زند.

 

اخبار داغ 

عکس ساپورت شیشه ای ماهور الوند در خیابان حمایت راموس از پیروزی مسی در رقابت توپ طلا فوری؛ مهدی طارمی نامزد جایزه پوشکاش شد درگیری لفظی شدید روی کین و کرگر؛ رونالدو چرا به یونایتد بازگشته است؟ (زیرنویس فارسی) / فیلم برترین های قرن با فریدون موسوی: برای انتخاب هافبک ها در تیم قرن دچار افسردگی می شوم!

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا منصوری که سابقه 10 قضاوت در دربی استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارد، به اولین بار که ماموریت این بازی به او محول شد می‌پردازد و خاطره‌ای جالب از آن بازی تعریف کرد.

منصوری که گفته می‌شود در آخرین دربی این فصل نیز نامش در لحظه آخر از جمع کمک داوران خارج شده، درباره اولین قضاوتش در دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌گوید: من داور بین المللی بودم. برایم بازی هیجان انگیز بود. قبل از اینکه وارد استادیوم شویم اصلا فشار و استرسی را احساس نمی‌کردم. آن موقع شرایط طوری بود که اگر خاطرتان باشد هواداران از شب قبل از بازی کنار استادیوم حاضر می‌شدند و صبح زود هم روی سکوها می‌رفتند و کلا هم یک لاین سکوها خالی بود و تمام سکوها پر می‌شد از تماشاگر.

وی ادامه داد: وارد چمن که شدیم از تونل پشتی و دوستان آن موقع خیلی بیشتر هم نارنجک می‌زدند. همین که آمدیم بیاییم داخل نارنجک زدند. مثل الان از تونل وسط هم نمی‌آمدیم و یک مسیر طولانی داشتیم که 6-5 دقیقه طول می‌کشید تا به چمن برسیم. هیجان‌انگیزترین بازی برایم اولین دربی بود. البته دقیقه 88 فکر کنم بودم که پرسپولیس هم عقب بود. یک چیزی به پایم خورد که احساس کردم نمی‌توانم اصلا حرکت کنم. انگار تیر خورده باشی. یک تکه سیمان به پشت پایم کوبیده بودند و اصلا نمی‌توانستم بمانم. محسن ترکی را صدا کردم و گفتم نمی‌توانم! گفت بیخیال دو دقیقه بیشتر نمانده و هر طور شده وایسا تا تمام شود.

منصوری درباره اینکه نسبت به دریافتی‌شان پول کمی دریافت می‌کنند، اینطور واکنش نشان داد: ما هم پولش را می‌گیریم و فحش را می‌خوریم، اما فدراسیون و کمیته انضباطی پول می‌گیرند. یک زمانی می‌گفتند ماموران راهنمایی رانندگی قبض جریمه که می‌نویسند یک درصدی از آن را می‌گیرند، اما درباره ما اینطور نیست و فحش را می‌خوریم و جریمه به حساب فدراسیون می‌رود. البته بگویم وقتی درگیر بازی می‌شوی چیزی را نمی‌شنوی! دایی دوقلو دارم که یکی از آنها بدجور از دست من شاکی می‌شود که بابا این چه شغلی است تو داری و خواهرم فحش می‌خورد!

دیگر خبرها

  • آلومینیوم اراک ۰ - ۲ پرسپولیس
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۱ پرسپولیس
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۰ پرسپولیس
  • گزارش زنده: آلومینیوم ۰ - پرسپولیس ۰
  • ترکیب آلومینیوم برای مصاف حساس با پرسپولیس
  • اعلام ترکیب پرسپولیس برای بازی با آلومینیوم
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم