Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی پیگیری وتاکیدات مکرر رئیس قوه‌قضاییه در راستای رعایت حقوق شهروندی افراد و لزوم اطلاع به آن‌ها درمورد موضوع ممنوع‌الخروجی، بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای با اشاره به مطالبات رئیس قوه قضائیه، از بانک‌های عامل خواست این مسئله را ضابطه‌مند کرده و به صورت کتبی به اطلاع فرد برسانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه تصریح کرده که بانک مرکزی همواره حقوق فردی و اجتماعی افراد را مد نظر داشته و جهت جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص، طی بخشنامه‌های متعدد به بانک‌های عامل، بر لزوم اطلاع‌رسانی ممنوعیت خروج به اشخاص ذی‌ربط تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بانک مرکزی در ادامه به بخشنامه اخیر مدیریت کل حقوقی این بانک اشاره کرده که در آن به بانک‌های عامل در خصوص اطلاع رسانی مسئله ممنوع الخروجی تذکر و تاکید شده هرگونه تخلف بانک‌ها از این تکلیف قانونی و ورود خسارت به اشخاص، از حیث تسبیب و مسئولیت مدنی، قابلیت رسیدگی در مراجع قضایی را دارا است.
بانک‌ها مکلف به آگاه نمودن کتبی افراد ممنوع الخروج شدند در نامه مدیریت کل حقوقی اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی آمده است: بانک‌های عامل مکلفند همزمان با درخواست ممنوعیت خروج از کشور اشخاص حقیقی یا مدیران اشخاص حقوقی نسبت به آگاه نمودن کتبی افراد جهت جلوگیری از بروز مشکلات هنگام خروج از کشور اقدام کنند.

در ادامه این بخشنامه با بیان اینکه بعضا این موضوع از سوی بانک‌ها با بی‌توجهی مواجه شده و این امر منجر به تضییع حقوق فردی واجتماعی اشخاص هنگام خروج از کشور می‌شود، تصریح شده با عنایت به تأکیدات ریاست قوه قضاییه بر رعایت حقوق شهروندان، ضمن تأکید مجدد بر لزوم رعایت کامل و دقیق مفاد بخشنامه‌های ابلاغی این بانک، خواهشمند است مقرر فرمایید مراتب به واحد‌های ذی‌ربط ابلاغ و برحسن اجرای آن نظارت شود. بدیهی است عواقب ناشی از عدم رعایت حقوق اشخاص، متوجه مدیران و مسئولین بانک‌های عامل خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ممنوع الخروج بانک مرکزی بانک های عامل بانک مرکزی قوه قضاییه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از شعبه ممتاز بلوار آفریقا

امتداد - مدیر عامل بانک ملی ایران در بازدید از شعبه ممتاز بلوار آفریقا بر تقویت روند مشتری مداری در ایام پایانی سال تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر ابوالفضل نجارزاده در حاشیه حضور در بیمه مرکزی و مراسم امضا تفاهمنامه،در جمع کارکنان این شعبه حاضر شد.

وی ضمن گفت و گو با کارکنان این شعبه و اطلاع از روند کار آنها،از تلاش آنها در جلب رضایت مشتریان تقدیر کرد.

مدیر عامل بانک ملی ایران همچنین در گفت و گوی بی واسطه با مشتریان،ضمن شنیدن نقطه نظرات آنها درباره خدمات ارائه شده توسط این شعبه،رضایت مشتریان را مهم ترین دغدغه بانک ملی ایران در ارائه هر نوع خدمت و محصول جدیدی اعلام کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بی‌اعتمادی به دولت، عامل توقف سرمایه‌گذاری در بخش تجدیدپذیر / سرمایه‌گذاری شخص حقیقی در بخش تجدیدپذیر توجیه ندارد
  • تهیه و انتشار فیلم از دانش‌آموزان ممنوع است
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در اولویت بانک‌های استان باشد
  • (ویدیو) اظهار نظر جنجالی نماینده جدید قم در صدا و سیما: عامل تورم بانک‌های خصوصی هستند
  • اظهار نظر جنجالی نماینده جدید قم در صدا و سیما: عامل تورم بانک‌های خصوصی هستند (فیلم)
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • لزوم انتشار اوراق خاص برای کنترل نقدینگی/ افزایش مالیات تولید؛ ممنوع
  • بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از شعبه ممتاز بلوار آفریقا
  • در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند