Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان که به خاطر پرتاب دست ۶۱ متر و ۶۶ سانتی‌متری‌اش در بازی بین تیم‌های ایران و کره جنوبی در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۵ در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گواهینامه مربوط به این رکورد را از مسئولان گینس دریافت کرده، در این باره اظهار داشت: بابت اتفاقی که رخ داد خوشحالم و مطمئنم که مردم ایران هم چنین حسی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادم می‌آید اولین باری که توپ را با دست پرتاب کردم، مردم استقبال کردند و اگرآن‌ها مشوق من نبودند، دیگر پیگیر انجام این کار نمی‌شدم. مردم خیلی از من تعریف و تمجید کردند و همین باعث شد تا من این کار را تکرار کنم. خیلی سعی کردم با پرتاب دست هایم برای تیمم موقعیت سازی کنم.

اگر نمایندگان گینس به تمرینم می‌آمدند، رکوردی بیشتر از ۶۱ متر می‌زدم

بیرانوند در ادامه گفت: فکر می‌کنم آرزوی هر ورزشکاری است که چنین افتخاری را به دست بیاورد و گواهینامه ثبت رکورد گینس را بگیرد. این افتخار را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم و دست تک تک کسانی که به من تبریک گفتند را می‌بوسم. پس از این اتفاق، خیلی‌ها به رنگ‌ها و این که من قبلا در کدام تیم بازی کردم اهمیت ندادند و از تک تک استان‌ها به من تبریک گفتند. از تبریک‌های مردم، متوجه شدم که در مسیر پیشرفت قرار دارد. این افتخار که در یک بازی ملی به دست آمد را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال گفت: فکر می‌کنم در برخی از مواقع پرتاب دست بیشتر از ۶۱ متر داشتم. نمایندگان گینس برای ثبت رکورد دروازه بان منچستر سیتی، به تمرین این تیم رفته بودند. اگر این اتفاق برای من هم رخ می‌داد که نمایندگان گینس در تمرین باشگاهم یا تیم ملی حضور پیدا می‌کردند، شاید بیشتر از این پرتاب می‌کردم. پرتاب دست ۶۱ متری ۴ سال پیش رخ داد و وقتی دیدند رکورد بالاتری وجود ندارد، گواهینامه گینس را به من دادند.

سر مسئولان فدراسیون خیلی شلوغ است و یادشان رفت به من تبریک بگویند

او در ادامه گفت: خداوند نعمت الهی به من داده است. به خیلی از دوستانم در اردوی تیم ملی گفتم که چگونه با دست توپ را پرتاب می‌کنم، اما به خاطر نوع ایستادن و تکنیک خاصی که دارد، پرتاب بلند با دست سخت است. البته دست‌های بلندی که دارم برای این کار به من کمک می‌کند.

بیرانوند درباره پرتاب هایش با مُشت گفت: زمانی که کی روش سرمربی تیم ملی بود، با سوریه بازی کردیم و دروازه بان تیم ملی سوریه با مشت توپ را پرتاب می‌کرد. در یک جلسه دروازه بان سوریه پرتاب با مشت را به من یاد داد و من هم گفتم در بازی امروز بعد از ظهر این پرتاب را انجام می‌دهم.

دروازه بان تیم ملی در پاسخ به این که چرا صفحه فدراسیون فوتبال و تیم ملی درباره ثبت رکورد او در گینس اقدامی نکردند گفت: برخی از دوستانم در این مورد از من سوال کردند و برای خودم هم جای سوال بود. به هر حال باید آن‌ها (مسئولان فدراسیون) را درک کرد، زیرا خیلی سرشان شلوغ است و زحمت می‌کشند. این اتفاق ملی بود و اگر چنین کاری انجام می‌شد، با من انرژی می‌دادند. حتی ۲، ۳ روز بعد از ثبت رکورد هم صفحه‌های تیم ملی و فدراسیون را چک کردم، اما انگار من را یادشان رفته بود. فکر می‌کنم امشب یا فردا یادشان بیاید.

امیری باعث بهتر شدن پرتاب دست هایم شد

او درباره گلی که برابر لبنان دریافت کرد: آن اتفاق طبیعی و اشتباه محاسباتی بود. در آن صحنه با دستم مدافعان را وادار کردم که سر جای خودشان بمانند. بعد که با بازیکنان صحبت کردم، گفتند که به خاطر این که دستت را بالا بردی ما عقب نیامدیم. حتی صادق محرمی گفت وقتی دستت را دیدم، برگشتم تا بازی را دوباره شروع کنی. نمی‌خواهم خودم را توجیه کنم و بعد از بازی از مردم هم عذرخواهی کردم، زیرا اگر به لبنان می‌باختیم، خیلی شرایط بد می‌شد. همه می‌گویند اشتباه فنی و محاسباتی دروازه بان در هر ۵، ۶ بازی ملی طبیعی است، اما من بعد از ۵، ۶ سال اشتباه کردم.

بیرانوند درباره شرایط تیم ملی گفت: تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارد و فکر می‌کنم در حال حاضر بهترین نسل در آن بازی می‌کنند. از ۲۶ نفری که به اردو دعوت می‌شوند، فقط ۷، ۸ بازیکن در لیگ ایران بازی می‌کنند. اکنون اسکوچیچ به تمام کشور‌ها می‌رود و بازی‌های لژیونر‌ها را از نزدیک تماشا می‌کند. فدراسیون هم کمک می‌کند تا تیم ملی بدون حاشیه کارش را انجام دهد. بهمن ماه ۲ بازی سخت داریم که فکر می‌کنم سخت‌ترین بازی ما با عراق باشد، زیرا اسکلت این تیم تغییر کرده و خیلی جوان شده است. ان شاالله عراق را ببریم و صعودمان را قطعی کنیم. 

دروازه بان تیم ملی درباره پرتاب دست هایش برای وحید امیری گفت: وحید اینقدر می‌دود که باید تمام توپ‌ها را برای او بفرستم. وقتی تلفنی با وحید صحبت کردم، به او گفتم که باعث و بانی ثبت رکوردم در گینس تو بودی. در نفت تهران و بعد‌ها در پرسپولیس پرتاب دست هایم را برای بیرانوند می‌فرستادم، زیرا او خیلی دوندگی بالایی داشت. حتی در تمرینات خسرو حیدری به این موضوع معترض شد و گفت تو تمام توپ‌ها را برای امیری می‌فرستی و فقط او را می‌بینی. وحید به من کمک کرد تا پرتاب دست هایم را بهتر کنم و توپ را برای هر بازیکنی که رو به جلو حرکت می‌کند و سرعت بالایی دارد پرتاب کنم.

بیشتر بخوانید 

ثبت رکورد پرتاب دست بیرانوند در گینس، افتخار بزرگی است از اسکوچیچ خواهش می‌کنم طارمی را به تیم ملی برگرداند

بیرانوند درباره بحث و جدل اسکوچیچ و طارمی و دعوت نشدن مهاجم پورتو به اردوی تیم ملی برای بازی با لبنان و سوریه گفت: این مسائل مشکلات درون خانوادگی است. تمام بازیکنان مهدی طارمی را دوست دارند و او قطعا می‌خواهد به تیم ملی برگردد و در جام جهانی بازی کند. ما هم دوست داریم او به تیم ملی کمک کند. مطمئنا اسکوچیچ هم تلاش‌های طارمی را نادیده نمی‌گیرد. به عنوان یک دروازه بان که از عقب تیم را می‌بیند، خیلی دوست دارم که طارمی برگردد. از اسکوچیچ خواهش می‌کنم کاری کند که طارمی به تیم ملی برگردد و مطمئنم که خود اسکوچیچ هم دوست دارد این اتفاق رخ دهد، زیرا با حضور طارمی تیم ملی کامل می‌شود. امیدوارم بهمن ماه طارمی را در تیم ملی ببینم.

او درباره بازی با عراق گفت: امیدوارم در بازی با عراق جشن صعود را با حضور هواداران بگیریم. جشن صعود با حضور هواداران شیرینی خاصی دارد، اما برای بازگشت هواداران به ورزشگاه، از حالا باید تلاش کنیم. مطمئنم که عراق را می‌بریم و تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند.

دروازه بان تیم بواویشتا درباره تقابل خود با علی علیپور در لیگ برتر پرتغال گفت: شنبه هفته آینده با تیم علی علیپور بازی داریم. علیپور دندان تیز کرده که یک گل به من بزند. خدا را شکر تیم او از بحران خارج شده و هفته گذشته با خطایی که روی علیپور اعلام شد، ماریتیمو گل زد و بازی را برد. از موقعی که به پرتغال آمدم، هنوز علیپور و نیازمند را ندیدم و فقط تلفنی حرف زدیم، زیرا راه دور است و تمرینات به صورت فشرده برگزار می‌شود.

هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس کاری کرد که گفتم یک کیسه گونی هم دستم برسد کافی است

بیرانوند درباره طلب خود از باشگاه پرسپولیس و حکم کمیته تعیین وضعیت گفت: دوست دارم هواداران پرسپولیس برخی مسائل را بدانند تا اگر در آینده اتفاقی رخ داد، بیرانوند را مقابل هواداران قرار ندهند. ۴ سال اتفاقات خیلی خوبی را با پرسپولیس تجربه کردم و هواداران این تیم به من خیلی لطف داشتند. وقتی از پرسپولیس رفتم، ۷۵۰ هزار یورو پول وارد خزانه باشگاه کردم که به پول ایران ۱۸، ۱۹ میلیارد تومان می‌شود. در مدت ۴ سال حضورم در پرسپولیس، سرجمع ۵، ۶ میلیارد پول نگرفتم. وقتی از پرسپولیس جدا شدم، بابت آپشن‌ها و قرارداد سال‌های قبل، ۵، ۶ میلیارد از باشگاه طلب داشتم، اما متاسفانه برای پرداخت مطالبات با من همکاری نکردند و تنها راه برای دریافت پولم، شکایت بود.

او افزود: قربان پرسپولیس و هیئت مدیره اش بروم که تا دقیقه آخر پا به پای من دویدند! من همیشه می‌گفتم که با این وضعیت یک کیسه گونی هم به دست من برسد کافی است. کار‌هایی انجام دادند که می‌خواستند همان یک گونی برنج را هم به من ندهند. باشگاه پرسپولیس ۳ وکیل گرفت و مطالبات ۵ میلیاردی من را به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رساندند. صدری با من تماس گرفت و گفت اگر می‌شود دیگر روی حکم اعتراض نزن تا مطالبات همین ۲ میلیارد و نیم باشد و ما پولت را پرداخت کنیم، من هم گفتم چشم و اعتراض نمی‌کنم. فردای آن روز از کمیته تعیین وضعیت با من تماس گرفتند و اطلاع دادند که باشگاه پرسپولیس روی همان حکم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی هم اعتراض زده است. با خودم گفتم آقای صدری حداقل همان یک گونی برنج را به من بده! 

دروازه بان سابق پرسپولیس گفت: می‌دانستم که اگر اعتراض یک طرفه باشد، همان ۲ میلیارد و نیم را هم به من نمی‌دهند. آن موقع پول نداشتم و از دوستانم پول گرفتم و اعتراض زدم. پرونده به کمیته استیناف رفت و آنجا حکم بدهی ۲ و نیم میلیاردی صادر شد که دوباره باشگاه پرسپولیس قصد اعتراض داشت. رئیس کمیته تعیین وضعیت هم به من گفت که کار تمام شده است و حکم تغییری نمی‌کند.

او افزود: AFC برای فدراسیون نامه زده و اجازه داده که هر سال مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها را برای این نهاد بفرستند. فدراسیون مجوز حرفه‌ای را برای پرسپولیس فرستاده و به باشگاه ۲ ماه فرصت داده که بدهی هایش را بپردازد و اکنون ۲ هفته فرصت باقی مانده است. با وجود این که هنوز باشگاه به من بدهکار است، با من هیچ تماسی نگرفتند. البته من هیچ وقت به خودم این اجازه را نمی‌دهم که باعث باطل شدن مجوز حرفه‌ای پرسپولیس شوم، اما مسئولان باشگاه باید با من صحبت کنند. با وضعیت اقتصادی کشور، تا چند وقت دیگر همین ۲ و نیم میلیارد هم دیگر پولی نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران گینس دروازه بان تیم ملی باشگاه پرسپولیس بیرانوند درباره ۲ میلیارد تیم ملی فکر می کنم ثبت رکورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ گروه از آذربایجان‌غربی برگزیده پویش سرود افتخار شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  با اعلام هیات داوران، گروه‌های سرود «دختران باران»، «نوای نور» و «دختران آفتاب» در جمع برترین‌های کشوری این پویش قرار گرفتند.

برای این پویش، بیش از ۵ هزار اثر ارسال شده بود که از این میان   ۲۱ اثر برتر شناخته شدند.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی در پویش امید و افتخار
  • ۳ گروه از آذربایجان‌غربی برگزیده پویش سرود افتخار شدند
  • کلوپ: منچستریونایتد شایسته صعود بود؛ به عملکرد بازیکنانم افتخار می‌کنم
  • نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ شهید تقدیم کرده
  • رایان گاسلینگ با معلق خوردن ماشین رکورد گینس را شکست
  • فیلم رایان گاسلینگ رکورد گینس را شکست/برای تعداد معلق خوردن ماشین
  • ادعای بزرگ علیه الهلال: رکوردتان دروغ است!
  • استعفای وزیر دفاع لیتوانی در پی اختلاف با نخست وزیر
  • جریمه میلیاردی در انتظار پرسپولیس و استقلال
  • بردمان را تقدیم هواداران می کنم/ بعید است «فرهاد قائمی» به بازی بعدی برسد