Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@07:46:55 GMT

مقایسه مزدا CX-3 با CX-5+ مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۸۰۴

مقایسه مزدا CX-3 با CX-5+ مشخصات فنی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از خودروهای شاسی بلند لوکس هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به مزدا CX-3 و CX-5 اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، مزدا CX-3 و CX-5 این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین شاسی بلندها در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزدا CX-3 و CX-5 دو خودرویی هستند که به عنوان کراس اوورهای جمع و جور و ساب کامپکت شناخته می شود و برای رقابت با خودروهای بسیار زیاد تولید شده اند. این 2 خودرو، خودرو‌های جذابی هستند که از زبان طراحی به کار رفته در ماشین آلات اسپرت بهره می‌برند، این دو کراس اوور مسلماً دو تا از بهترین گزینه‌ها در بخش‌های خود هستند. 

CX-۳ : CX-3 خودرویی با موتور ۲.۰ لیتری چهار خطی است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه CX-۳ که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل شده است (حیف از عدم وجود CVT!)، این خودرو را همراه با قدرت قابل قبولی به حرکت در می‌آورد. 

   

CX-۵ : CX-۵ دو گزینه موتور را به خریداران ارائه می‌دهد. مدل‌های پایه ممکن است به یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شوند که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و تقریباً مقدار گشتاور برابری دارد. قدم گذاشتن به مدل‌های Grand Touring Reserve و Signature به خریداران یک نسخه توربوشارژ از همان موتور را می‌دهد.

افرادی که تجربه سواری با این خودرو را داشته اند، به شدت آن را توصیه می کنند چرا که علاوه بر قدرت مناسب، بسیار مقرون به صرفه است.  گشتاور آن باعث می‌شود که در بزرگراه‌ها به سرعت در رمپ‌ها و در بدترین حالت زمستان کار کند. در مورد سوخت ممتاز از قدرت بالاتری برخوردار است، اما در موارد معمولی بدون شکایت کار خواهد کرد.

   

CX-۳: خط تولید CX-۳ به تریم تک اسپورت در آمریکا تقلیل یافته است. خوشبختانه، مزدا در مورد ویژگی‌هایی از جمله استارت دکمه‌ای، اتصال درگاه‌های USB و سیستم اطلاعات سرگرمی ۷.۰ اینچی این برند کوتاهی نمی‌کند. مجموعه کمک‌های راننده i-ActivSense نیز شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک متقابل عقب و ترمز اضطراری خودکار می‌شود.

CX-۵: علاوه بر کیت موجود در شریک نمایشگاه خود، CX-۵ گزینه‌هایی مانند نمای دوربین ۳۶۰ درجه و صفحه نمایش TFT قابل تنظیم مجدد را در پشت آمپری نیز به همراه دارد. صفحه‌نمایش مرکزی نیز بزرگ‌تر است، اکنون مدل‌های Signature با اندازه ۱۰.۲۵ اینچ، مخصوصاً با صندلی‌های چرمی ناپا قهوه‌ای Caturra، بسیار جذاب هستند.

   

 به گفته مزدا، سیستم اطلاعات سرگرمی خود را عمداً طوری طراحی کرده است که از صفحه نمایش لمسی استفاده نکند، زیرا شرکت احساس می‌کند چنین فناوری حواس راننده را پرت می‌کند. برای به حداقل رساندن حواس پرتی رانندگی، فرمان‌ها را می‌توان به سادگی با دکمه‌های چند منظوره Commander و دکمه‌های میانبر خودرو یا با فرمان صوتی چرخاند. این یک راه حل هوشمندانه است که در هر دو خودرو یافت می‌شود.

 مانند برخی خودروسازان آلمانی، مزدا دوست دارد خودرو‌های کراس اوور خود را با طول‌های مختلف طراحی کند. این دو مطمئناً جذاب هستند، بینی‌های کوسه و قوس چرخ‌ها مانند نیش زنبور متورم شده است و اگر صادق باشیم، تولیدکنندگان بدتری نسبت به آئودی وجود دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو مزدا CX 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپال جی318 ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)

عصر ایران- حدود 2 ماه پیش به معرفی شاسی بلند دیپال چی318 پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره شد، برند دیپال یکی از زیرمجموعه های چانگان است که چانگان آن را در سال 2008 به منظور توسعه محصولات مبتنی بر انرژی های نوین تشکیل داد.

دیپال در آن زمان با نام چانگان نیو انرژی اتومبیل تکنولوژی شناخته می شد. بعدها این مجموعه به شنلان تغییر نام داد و در سال 2022 نام یا برند خود به زبان انگلیسی یعنی دیپال را نیز معرفی کرد. بدین ترتیب محصولات شنلان در بازارهای خارجی با نام دیپال عرضه می شوند.

چانگان تاکید دارد که دیپال یک برند مستقل است و در عملکرد خود تحت نفوذ برند مادر قرار ندارد اما تجربه نشان داده که زیربرندهای خودروسازان چینی عملا چیزی مستقل از کمپانی مادر نیستند و فقط لوگوهای روی محصولات متنوع می شوند!

اکنون تصاویر دقیق تری از دیپال جی318 در رسانه های خودرویی چین منتشر شده که بهانه ای شد تا باری دیگر نگاهی به ویژگی های این کراس اوور چینی داشته باشیم.

یک نکته جالب درباره نامگذاری خودرو مذکور آن است که جی318 نام یکی از بزرگراه های کشور چین است که از شانگ های را به ژانگ مو در مرز چین-نپال متصل می کند.

طراحی جعبه ای دیپال جی318 امتیاز ویژه ای را قسمت این خودرو نمی کند زیرا محصولات مشابه زیادی در بازار چین داریم مانند تانک های گریت وال و سگ های بزرگ هاوال که همگی جعبه ای هستند. شاخص ضریب درگ  نیز عدد 0.35Cd را نشان می دهد که با توجه به شرایط طراحی خودرو نمی توان انتظار بیشتری داشت.

دیپال جی318 به قفل دیفرانسیل الکترونیکی روی محور عقب مجهز است.

زاویه ورود 27 درجه و خروج 31 درجه از دیگر جزئیات آفرودی این محصول چانگان است.

دیپال جی318 از منظر ابعاد برابر با 5010 میلیمتر در طول، 1985 میلیمتر در عرض و 1960 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2880 میلیمتر است. ظرفیت قسمت بار 818 لیتر است که با تغییر حالت صندلی های ردیف عقب به 1747 لیتر افزایش می یابد.

شاخص یدک کشی نیز عدد 1600 کیلوگرم را نمایش می دهد.

در بخش پیشرانه از ساختار افزاینده برد حرکتی استفاده شده به این مفهوم که انجین 1.5 لیتری توربوشارژ 150 اسب بخاری به عنوان ژنراتوری برای تجدید قوای باتری موتور الکتریکی عمل می کند.

تریم تک موتور دیپال جی318 نزدیک به 252 اسب بخار خروجی دارد و این موتور با محور عقب در ارتباط است. در تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک، یک موتور 178 اسب بخاری نیز به محور جلو متصل می شود.

شاخص صفر تا 100 کیلومتر دیپال جی318 عدد 6.3 ثانیه را نشان می دهد. وزن خالص تریم پرچمدار نیز 2360 کیلوگرم است.

برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی خالص حدود 190 کیلومتر برای تریم تک موتور محاسبه شده است.

پیش بینی می شود قیمت تریم پایه دیپال جی318 در کانال 42 هزار دلار قرار داشته باشد.

در رابطه با ظرفیت باتری تریم های مختلف دیپال جی318 و برد حرکتی آن در سیکل ترکیبی اطلاعاتی منتشر نشده اما قطعا دامنه حرکت خودرو بالای 1000 کیلومتر خواهد بود.

چانگان دیپال جی318  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چانگان دیپال جی318 ؛ متفاوت ترین شاسی بلند این کمپانی می آید! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • ۶ نکته مهم که باید قبل از سفر حتما چک کنید
  • مقایسه سایز لاستیک بنز و پراید
  • دیپال جی318 ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)
  • اینفوگرافیک | مقایسه دیه یک فرد در سال ۱۴۰۳ با قیمت خودرو!
  • قیمت نهایی فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ و ۲ اعلام شد
  • قیمت شیائومی ردمی نوت ۱۱ امروز (۲۷ اسفند) + بررسی مشخصات و مقایسه با سامسونگ گلکسی A22
  • مقایسه قابل توجه قدرت خرید دستمزد کارگران با قیمت سکه
  • تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در ۱۴۰۲
  • قیمت گوشی s23 ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز (۲۶ اسفند)
  • تدوین فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری‌ و برنامه تحولی شیلات خوزستان/ افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی