Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در اصفهان به دنبال مشکلات آبی، گفت: امروز کل کشور با مشکل کمبود آب مواجه است که دلایل آن هم به تغییر اقلیم بازمی‌گردد و هم نتیجه اجرای اتخاد و اجرای تصمیمات نادرست در حوزه منابع آبی است که البته با سیاست‌گذاری‌های درست و سرمایه‌گذاری در این حوزه این مشکل را می‌توان مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اردوکشی و تحصن و اقدامات این چنینی کمکی به رفع مشکل آب نمی‌کند، بلکه کار را پیچیده‌تر می‌کند، اما اینکه مردم بتوانند درد و مشکلشان را به صورت مسالمت‌آمیز به گوش مسئولان برسانند امر پسندیده و قابل قبولی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همیشه در مطالبات بحقی که افراد دلسوز کشور آن را مطرح می‌کنند و می‌خواهند نقیصه‌ای برطرف شود و نمی‌خواهند با کشور و دولت درگیر شوند، در این موارد دشمن سعی دارد تا مسیر اعتراض مسالمت‌آمیز اعتراضات را از ریل خود خارج کند و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند تا بهره‌های لازم را ببرد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن این است که در آستانه مذاکرات هسته‌ای برای اینکه دستش در میز مذاکرات پر باشد، با تحریک عده‌ای از افراد و ایجاد آشوب، ایران را کشوری آشوب‌زده معرفی کند.

وی افزود: همانطور که گفتم دشمن از هر فرصتی در تجمعات مردمی به دنبال ایجاد اعتراض و آشوب در کشور ماست که نمونه آن را می‌توان در آبان 98‌، فتنه 88 و ماجرای کوی دانشگاه مشاهده کرد. همه این موارد نمونه‌هایی است که دشمن سرمایه‌گذاری کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر دشمن از همان ابتدا به قصد براندازی جلو بیاید صف خودی و غیرخودی خیلی آسان می‌شود و مهار آشوب راحت است، اما زمانی این دو از هم قابل تفکیک نیستند و برخورد مسئولین با آنها سخت می‌شود که دشمن پشت یک اعتراض مصداق‌دار قرار بگیرد و تحت عنوان یک مطالبه و یک حق مشروع به آشوب و تخریب بپردازد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: در این موارد مردم باید هوشیار باشند که دشمن از اعتراض منطقی آنها سوء استفاده نکند و به نام اعتراض مردمی کشور را درگیر اغتشاش نکنند.

وی افزود: در ناآرامی‌های اخیر اصفهان ما کدهای زیادی داریم که نشان می‌دهد طراحی پشت صحنه این حرکات توسط بیگانگان انجام شده و متأسفانه در مقطعی توانستند بعضی‌ها را با خودشان همراه کنند اما به محض بروز نشانه‌هایی کشاورزانی که هسته اصلی اعتراض بودند، صف خودشان را کاملا جدا کردند و الان ما در اصفهان اختلاط این دو جریان و امتزاج حق و باطل را نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کشاورزانی که برای بیان مطالباتشان وارد صحنه شده بودند به محض مشاهده خشونت به قصد انتقام‌گیری از نظام، صف خود را از ضدانقلاب و بیگانگان جدا کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضو کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری افزود:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

کد خبر 847417 برچسب‌ها خبر مهم مالیات سازمان امور مالیاتی کشور مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد