Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:49:22 GMT

گردشگری عشایری جامعه محور باشد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۷۳۵۱

گردشگری عشایری جامعه محور باشد

ایسنا/فارس معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: گردشگری عشایری باید جامعه محور باشد و در یک چهارچوب و یا الگویی باشد که سود حاصله از این بوم گردی‌ها بیشتربرای عشایر باشد.

مهدی میزبان در جلسه شورای هماهنگی اداره کل امور عشایر فارس با بیان اینکه زندگی عشایری جزء هویت و تاریخ اقصی نقاط کشور است، سیاست راهبردی سازمان امور عشایر ایران اسکان عشایر نیست، گفت: عشایر و زندگی عشایری به علت پیشینه و ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی، نوع معیشت و اقتصاد تولیدی مبتنی بر کوچندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از امور عشایر فارس، میزبان افزود: کشور ایران با ویژگی‌های جغرافیایی خیلی متنوع زندگی عشایر را با الگوها و شیوه‌های مختلفی روبه رو شده و این زندگی با تمام فراز و نشیب‌ها استمرا پیداکرده است.

میزبان بیان کرد: عشایر و زندگی عشایری همراه با کوچ کمترین هزینه را برای کشور دارند و در شرایط کنونی هر عشایر گوشت مورد نیاز ۲۰ نفر را در جامعه تولید می‌کند و هیچ گروه اجتماعی دارای چنین نقش اقتصادی در کشور نیست.

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: تدابیر زیادی برای اینکه عشایر در این خشکسالی‌ها کمتر زیان ببیند از طرف سازمان دیده شده که خرید تضمینی دام یکی از این تصمیمات بوده است.

میزبان گفت: در استان فارس علاوه بر هزینه پرداخت دام، ۹۶۵ هزار تن نهاده‌های دامی در اختیار عشایر قرار گرفته و برنامه دوم سازمان صادرات دام زنده عشایر به کمک اتحادیه مرکزی و اتحادیه عشایر در سطح استان است.

معاون سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد که هر کیلو دام عشایر را به قیمت ۶۲ هزار تومان برای صادرات در نظر گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان امور عشایر ایران استان فارس گردشگری عشایری سازمان امور عشایر ایران زندگی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است