Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@19:30:02 GMT

ایجاد دنیایی زیباتر برای کودکان

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۷۳۷۰

ایجاد دنیایی زیباتر برای کودکان

رئیس اداره شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از داوری آثار ارسالی در مسابقه نقاشی همساز، توسط اعضا شورای مشورتی کودک و نوجوان خبر داد.

اسماً سادات نکویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویداد و مسابقه همساز همزمان با آغاز هفته ملی کودک در مهرماه ۱۴۰۰ با هدف افزایش تعاملات اجتماعی کودک و شکوفایی استعداد آنها و تحقق آرزوهای کودکانه آنها توسط اعضا شورای مشورتی کودک و نوجوان برنامه ریزی و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه یکی از بارزترین ابزار ارتباطی دنیای کودکان و بزرگسالان نقاشی است گفت: در رویداد همساز نیازها و آرزوهای کودکان در راستای حق شنیده شدن آنها به تصویر کشیده شده و در نهایت در دنیای واقعی به نام خودشان به صورت عروسک ثبت خواهد شد. بدین منظور هم آرزوهای کودکان تحقق پیدا کرده و هم در راستای ترویج بازی و تنوع عروسک با مشارکت خود کودکان و نوجوانان گام خواهیم برداشت.

دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک ادامه داد: از طرفی شنیده شدن، دیده شدن و احترام به کودکان از حقوق اولیه کودک است که در همین راستا داوری آثار همساز تمام و کمال و بدون هیچ گونه اعلام نظر به شورای مشورتی کودک و نوجوان شهر اصفهان سپرده شد.

نکویی خاطر نشان کرد: شورای مشورتی کودک و نوجوان متشکل از ۳۱ عضو فعال در حوزه‌های مختلف است. کودکان و نوجوانان از اصلی‌ترین بخش‌های فرآیند دوستدار کودک در توسعه پایدار شهری محسوب می‌شوند و احترام به استقلال کودک از مهمترین عامل انتخاب شورای مشورتی کودک و نوجوان به عنوان داوران رویداد همساز است.

وی تصریح کرد: تعداد آثار رسیده ۴۰۱ نقاشی است که در طی سه مرحله به صورت بی نام و کدبندی شده توسط شورای مشورتی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار گرفت. مرحله اول به صورت مجازی و برخط و مرحله دوم و سوم به صورت حضوری در تاریخ ۲۷ آبانماه و ۴ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اضافه کرد: در مرحله اول ۲۰۰ نقاشی و در مرحله دوم ۱۳۰ نقاشی و در نهایت پس از جمع بندی امتیازات در مرحله سوم ۱۰۰ نقاشی انتخاب شده که تمامی اثرها به نام خود پدیدآورندگان تبدیل به عروسک خواهد شد.

نکویی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه رویکرد دبیرخانه شهر دوستدار کودک مشارکت گسترده کودکان در مدیریت و برنامه‌های شهری است، از همه شرکت کنندگان در رویداد تجلیل و علاوه بر گواهی حضور، جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: روند داوری کاملاً شفاف و بر اساس خواست شورای مشورتی کودک و نوجوان انجام گرفت که در نوع خود بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تاکید کرد: کودکان به عنوان شهروند فعال و مسئولیت پذیر در جهت بهبود و توانایی‌های مدیریتی، تجربه جدیدی را کسب کرده که این تجربه قطعاً در راستای تعامل آنان با مدیریت شهری تأثیر گذار خواهد بود.

نکویی ضمن تشکر از مشارکت همه کودکان و اعضا شورای مشورتی در رویداد همساز، گفت: هدف ما در دبیرخانه شهر دوستدار کودک ایجاد دنیایی زیباتر از روز قبل برای کودکان به دور از هر گونه شعار زدگی است.

کد خبر 538546

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر دوستدار کودک شهر کلانشهر اصفهان شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر دوستدار کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد