Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمدرضا احسانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراخوان برگزاری این رویداد موسیقایی با نام «عاشیقلار بایرامی» نیز منتشر شده است. 

وی گفت: این جشنواره با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و عاشیقی و با توجه به وجود ظرفیت های منحصر به فرد در حوزه موسیقی ترکی و عاشیقی و همچنین وجود هنرمندان برجسته و صاحب نام بومی در استان همدان به میزبانی شهرستان کبودرآهنگ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احسانی ضمن دعوت از هنرمندان، پژوهشگران و تولیدکنندگان آثار موسیقی برای شرکت در این جشنواره، افزود: اجرای موسیقی عاشیقی در سه بخش بصورت غیر رقابتی و آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی به صورت رقابتی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: هنرمندان در بخش موسیقی عاشیقی (غیررقابتی) می‌توانند در سه محور اجرای داستان ها و مقام ها با ساز چگوور، اجرای داستان ها و مقام ها با ساز تار و اجرای مقام های ویژه موسیقی ترکی همدان با ساز بالابان و سرنا در جشنواره شرکت کنند. 

احسانی، درباره بخش آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی (رقابتی) جشنواه هم اظهار داشت: در این بخش محققان و تولیدکنندگان آثار صوتی می‌توانند با ارسال آثار خود که از سال ۱۳۹۵ به بعد در زمینه کتاب، مقاله و آلبوم  منتشر شده در جشنواره شرکت کنند که در این بخش در سه حوزه کتاب و مقاله و آلبوم به اثر برگزیده جایزه اختصاص داده می شود.

به گفته او، علاقه‌مندان برای دریافت فرم شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به نشانی https://hamedan.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند. 

برچسب‌ها موسیقی سنتی ایرانی جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره موسيقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسیقی سنتی ایرانی جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان موسیقی سنتی ایرانی جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره موسيقی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر جشنواره و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خاش گفت: در این جشنواره بیش از ۱۳۰ نفر از دانش آموزان برگزیده شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان، بخش نصرت آباد زاهدان و عشایری شرکت داشتند.
حسام الدین هاشمزهی افزود: شرکت کنندگان این جشنواره در رشته‌های زبان خارجه، ادبیات فارسی، پژوهش، مناظره علمی، ریاضی، فرهنگ و هنر، برنامه نویسی، بازارچه کسب و کار دانش آموزی، قرآن و معارف، مهارت‌های زندگی و توسعه فردی، سلامت و تربیت بدنی، فعالیت‌های آزمایشگاهی و دست سازه با هم به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: شروع این جشنواره از ابتدای سال تحصیلی بوده که تاکنون مراحل شهرستانی آن برگزار و در حال حاضر به مرحله قطب رسیده و تا پایان تابستان مراحل استانی و کشوری آن برگزار خواهد شد.
وی افزود: حدود ۸ هزار دانش آموز تاکنون در این عرصه با هم به رقابت پرداخته اند و با معرفی نفرات برتر شاهد اختتامیه مرحله قطب آن در خاش بودیم.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم