Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کل کشور در دستورکار امروز (سه شنبه 9 آذر) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

وی افزود: در مجلس یازدهم سه کار اساسی در این باره انجام شد که می‌توانم به پرداخت‌های انتقالی به سمت سرمایه‌گذاری و تسهیلات، تبصره 16 و 19 هزار و 300 میلیارد تومان به منظور محرومیت‌زدایی اشاره کنم که متأسفانه هر سه این موارد در مجلس به تصویب رسید اما در دولت انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روزهای اول که در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی مجلس در این باره بحث شد و نگاه آن بود که اشتغال مولد در کشور ایجاد شود و وزارت امور اقتصادی و دارایی هم مسئولیت این موضوع را پذیرفت، اما متأسفانه هر جایی که دست دولت و مجلس در کار باشد، این موضوع به صورت کامل و دقیق عملیاتی نشده است.

بسطامی گفت: به ظلمی که در حق استان‌های محروم به منظور تخصیص اعتبارات اشتغالزایی می‌شود معترضم این در حالی است که 19 هزار و 300 میلیارد تومان بودجه و تسهیلات در این موضوع مصوب شده است.

وی افزود: در تبصره 18 هم چون دست دولت و مجلس در کار بوده است ریالی از تسهیلات این تبصره پرداخت نشده است و حتی سازمان‌های حمایتی هم بهره‌ای از این موضوع نبردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رقمی که برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تخصیص پیدا کرده است بایستی راستی‌آزمایی شود و سعی کنیم اشتغال را به سمت استان‌های محروم هدایت کنیم اما دستگاه‌های اجرایی برای استان‌های محروم ریالی را پرداخت نکردند.

بسطامی اضافه کرد: مجلس یازدهم در استانه بودجه سال 1401 نگاه‌ها و دغدغه‌های سال گذشته را تعدیل کند و عنایت ویژه‌ای به استان‌های محروم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در تبصره 14 اتفاق می‌افتد، مبتنی بر عدالت نیست که می‌توانم به عدم پرداخت تسهیلات و پرداخت‌های انتقالی اشاره کنم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 8800 میلیارد تومان تسهیلات ویژه استان‌های محروم برای ایجاد اشتغال هم پرداخت نشده است و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها هم جلسه‌ای در این باره برگزار نمی‌کند و به نظر می‌رسد مجلس بعد نظارتی خود را در این باره اعمال نکرده و تبصره 16 و تبصره 14 و تبصره 18 رها شده است.

بسطامی افزود: بانک‌های دولتی اولین سازمان‌ها و تشکیلاتی هستند که مکلف به اجرای قانون بودجه سنواتی هستند، اما این کار را نکردند، ولی باید بی‌عدالتی را از مجلس و دولت دور کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس اشتغالزایی استان های محروم مجلس شورای اسلامی استان های محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه