Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از سوی بخش خصوصی و دولت انجام می‌شود و وظیفه اعضای این کارگروه رصد و پیگیری فعالیت‌های سرمایه گذاران است چرا که صرفا با صدور مجوز، اشتغال ایجاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه نتیجه این جلسات باید به نفع مردم باشد افزود: برای سال ۱۴۰۱ کلیه دستگاه‌ها باید طرح‌های جدید با ایده‌های نو به منظور افزایش اشتغال پایدار ارایه و این طرح‌ها را به نتیجه برسانند تا تعهد اشتغال به معنای واقعی محقق شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه با ایجاد ۱۰ هزار شغل واقعی پایدار بخش عظیمی از مشکلات بیکاری برطرف می‌شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اشتغال در حوزه‌های گردشگری، صنعت، خدمات و کشاورزی با ایده‌های جدید و طرح‌های قابل اجرا با رویکرد اشتغال در جلسه حضور یابند و در این جلسات رفع موانع و تصمیم گیری جهت تعیین تکلیف پروژه‌های راکد و غیر فعال با محوریت معاونت اقتصادی طرح و بررسی شوند.

عاملی گفت: ارزیابی و رصد، یکی از وظایف کارگروه اشتغال و مبنای پیگیری‌ها همان رصد‌های سرمایه گذاری است که سند اشتغال نیز بر اساس آن صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد: زمینه‌های سرمایه گذاری و طرح‌های جدید برای کلیه دستگاه‌های اجرایی باید از خروجی این جلسات باشد و برمبنای ایده‌های جدید و احصای مشکلات، پایه اشتغال سال آینده نیز پی ریزی می‌شود.

رئیس کارگروه اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: اگر بخشی از ظرفیت‌ها و پروژه‌های در دست اجرا به نتیجه برسد قطعا بیش از ۱۰ هزار شغل پایدار با درآمد ثابت و پایدار ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل هم در ادامه جلسه گفت: تعهد اشتغال استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر است که تحقق کامل آن توسط دستگاه‌های اجرایی دخیل پیگیری خواهد شد و مبنای اشتغال ایجاد شده سامانه اشتغال و رصد است که ضروری است دستگاه‌های اجرایی تعداد اشتغال پایدار ایجاد شده را در این سامانه ثبت یا بروزرسانی کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال پایدار واحدهای تولیدی بخش خصوصی بیکاری جوانان دستگاه های اجرایی سرمایه گذاری دستگاه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی سند اشتغال با برش شهرستانی و دستگاهی تدوین شد.

وی افزود: بر اساس همین سند اشتغال ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی به‌صورت ناخالص برای استان تدوین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۶۰ نفر (بیش از تعهد) در سامانه رصد شغل ثبت شده بود.

احمدی اضافه کرد: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده ایجاد شده است.

وی هدف‌گذاری ایجاد اشتغال امسال را ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و تصریح کرد: توجه امسال دولت بیشتر روی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به نحوی که هر استان باید ۱۴.۴ درصد اشتغال سال ۱۴۰۳ را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهد.

کد خبر 750033

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اردبیل| جنبش دانشجویی غرب نتیجه «وعده صادق» است
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل