Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص رادیوانکولوژی توضیحاتی درباره سرطان پروستات، علائم و نشانه‌های آن و همچنین درمان این بیماری ارائه داد و گفت: سرطان پروستات اصولاً در سنین بالا و میانگین سنی ۵۰ سال به بالا بروز می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انجمن کلینیکال انکولوژی ایران دکتر حمیدرضا دهقان منشادی متخصص رادیوانکولوژی درباره موضوع سرطان پروستات اظهار داشت: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان پس از سرطان ریه است و سالانه تعداد زیادی را در جامعه گرفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سرطان پروستات اصولاً در سنین بالا و میانگین سنی ۵۰ سال به بالا بروز می‌یابد و احتمال ابتلاء آن بیشتر است البته گاهی در سنین پایین ۵۰ سال هم به وقوع می‌پیوندد.

این متخصص رادیوانکولوژی ادامه داد: از آنجایی که پروستات در مسیر مثانه و مجاری ادراری قرار دارد ایجاد سرطان با علائم ادراری مانند شب ادراری، تکرر ادرار، کوتاه و منقطع شدن ادرار و گاهی ناراحتی و درد هنگام نشستن و برخاستن همراه است که البته این علائم می‌تواند مشابه علائم هایپرپلازی پروستات یا همان بزرگ شدن پروستات باشد.

وی با اشاره به اینکه پزشک متخصص بر اساس انجام معاینه فیزیکی مقعد و آزمایش PSA می‌تواند متوجه شود که آیا علائم ناشی از بزرگی پروستات یا سرطان پروستات است، گفت: اگر نتیجه آزمایش PSA بالا باشد تشخیص سرطان پروستات داده می‌شود به عبارتی اگر این عدد دو نانوگرم در میلی لیتر در خون باشد نشان دهنده یک اختلال در فرد است که می‌تواند حاکی از بزرگ شدن پروستات و یا سرطان باشد که راه افتراق با روش آزمایشگاهی و توسط پزشک انجام می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این عدد بالاتر از دو باشد و در معاینه هم تومور مشخص باشد باید حتماً سونوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی انجام گیرد و اگر مشکوک به بدخیمی بود باید حتماً بیوپسی انجام شود به ویژه اگر این عدد بالای ۴ باشد و سپس مسیر درمانی برای بیمار مشخص شود.

دکتر دهقان منشادی یادآور شد: بیمارانی که مبتلا به سرطان پروستات می‌شوند سه دسته هستند؛ دسته اول کسانی که در مرحله پایین این بیماری هستند و تومور هنوز رشد جدی نداشته که با روش جراحی و رادیوتراپی می‌توان آن‌ها را درمان کرد دسته دوم و سوم کسانی هستند که مرحله بیماری آن‌ها به سطح متوسطه و پیشرفته رسیده و حتماً باید درمان رادیو تراپی برای آن‌ها صورت گیرد و اصولاً جراحی توصیه نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: انجام غربالگری از طریق آزمایش PSA در سنین بالای ۵۰ سال در تشخیص به موقع این بیماری و درمان موفقیت آمیز آن بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرطان میانگین سنی پروستات مردان سرطان پروستات ۵۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه پاسداران به تازگی با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

به روایت باشگاه خبرنگاران جوان، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است، این ناو در یک مراسم رسمی در ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۱ به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس الحاق شد.

نامگذاری این ناو براساس فرمانده ایرانی؛ نادر مهدی صورت پذیرفته است که در سال ۱۳۶۶ خورشیدی و در جنگ نفتکش‌ها توسط نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا به شهادت رسیده بود.

ناو شهید مهدوی، اما چه ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر نمونه‌های خود در کشور متمایز می‌کند.

ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده به نوعی بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد و یک پایگاه دریایی متحرک به طول ۲۴۰ متر، عرض ۳۲ متر، تناژ سبک ۱۴ هزار تن، ظرفیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات و ادوات است که قابلیت پیمایش دریانوردی ۱۸ هزار هزار مایل دریایی با سرعت ۱۸ گره را دارد.

این ناو مجهز به تجهیزات رزم دریایی و هوایی، دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه‌های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشک کروز دریایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر، قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگردها، پهپادها و آبگیری و به آب‌اندازی شناورهای مختلف که بازسازی و تغییر کاربری کاربرد جدید آن توسط جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان طراحی و عملیاتی شده است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با ناو شهید مهدوی تصریح کرد: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار در خطوط مواصلاتی دریایی، حفاظت و صیانت از منابع و منافع کشور جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران، امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه و درخواست‌کننده و حضور در آب‌های دور دست است.

سردار تنگسیری این را هم گفت که ناو اقیانوس پیمای شهید نادر مهدوی قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگردها، پهپادها، شناورهای تندرو موشک انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را داراست و با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، آغاز شده است.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به این توانمندی در نیروی دریایی سپاه، گفت: ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتاً وقتی می‌توانیم از آنها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902794

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • علائم فشار خون بالا
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی