Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:11:44 GMT

آغاز جشنواره تئاتر در قزوین

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۸۸۰۲

آغاز جشنواره تئاتر در قزوین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، امیر ملاحسنی دبیر جشنواره و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از آغاز بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی از امروز به مدت سه روز در قزوین خبر داد و گفت: در این جشنواره ۱۴ گروه نمایشی در مرحله نخست شرکت کردند که بعد از بازبینی هیات داوران، هشت نمایش منتخب برای اجرای روی صحنه انتخاب شدند و بعد از داوری نهایی به جشنواره فجر راه خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: داوری این دوره از جشنواره توسط فرهاد تجویدی کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر، شهرام زرگر مدرس دانشگاه، مترجم، نویسنده و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر و محمد لارتی کارگردان، تهیه کننده، آهنگساز و بازیگر انجام خواهد شد.

ملاحسنی با اشاره به اجرای هشت گروه نمایشی منتخب در طول برگزاری جشنواره تئاتر استانی، تصریح کرد: سندروم سقوط به نویسندگی و کارگردانی حامد شهرتی از محمدیه، آذر اندوهبار به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی میثم ملازینل از قزوین، زندگی شیرین با مزه سگی به نویسندگی حامد مکملی و کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین، پروانه الجزایری به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید شیخی از قزوین به روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین نمایش‌های دست‌های دکتر زمل وایس به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی سعید محرابی از قزوین، ماه پیشونی به نویسندگی و کارگردانی کمال زارعی از تاکستان، کوف بور به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی از قزوین و رقص روی لیوان‌ها به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی ابوالفضل هادی پور از الوند آثار راه یافته به بیست و سومین جشنواره تئاتر استان قزوین هستند.

دبیر جشنواره تصریح کرد: بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی قزوین از ۹ تا ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ در سالن استاد فرخ منش مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین و سالن علامه رفیعی با ۵۰ درصد ظرفیت در ساعت‌های ۱۲، ۱۷ و ۲۰ برگزار می‌شود.

ملاحسنی با بیان اینکه ارائه کارت واکسن برای تماشاچیان در سالن‌های اجرا اجباری است، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر قزوین مورد تاکید است و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ۱۳ آذر ماه در سالن کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره تئاتر اخبار هنرمندان بیست و سومین جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

سعید شاهرخی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تشریح همکاری اتاق بازرگانی با میراث فرهنگی و گردشگری استان و در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه رویداد کرمان ۱۴۰۴ در اتاق بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی یکی از مهمترین نهادها برای تحقق شعار امسال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

وی با اشاره به رقابت کرمان و فارس برای میزبانی از سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی عنوان کرد: برای انتخاب میزبان ۲۵ شاخص مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرعه به نام کرمان افتاد. گفتنی است که نقش اتاق بازرگانی استان در انتخاب کرمان به عنوان میزبان بسیار موثر بوده است.

شاهرخی گفت: از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلید خواهد خورد و احتمالا آبان ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مفاخر علمی، هنری، موسیقی و رسانه‌ای کشور برای معرفی کرمان بسیج می‌شوند و همه شهرستان‌های استان میزبان این گروه‌ها برای اجرای رویدادها خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همایش بین المللی راه ابریشم در کرمان و کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بم، سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت و اختتامیه رویداد کتیبه سرباز و رویداد چوگان از جمله رویدادهایی است که امسال در استان کرمان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۴۰۰۰ اثر تاریخی استان کرمان در موزه ملی تصریح کرد: امسال اشیاء و عناصر تاریخی استان کرمان که در موزه ملی نگهداری می‌شوند با نظر و انتخاب کارشناسان به استان کرمان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی