Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، زورگویی و اذیت و آزار جنسی در پارلمان استرالیا فراگیر است و قانونگذاران و کارمندان آن را تحت‌ تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از یک تحقیقات هفت ماهه، امروز (سه‌شنبه) یک گزارش تحت حمایت دولت کانبرا فاش کرد که از هر سه فرد شاغل در پارلمان استرالیا، یک فرد نوعی آزار و اذیت جنسی را حین فعالیت در آنجا تجربه کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار شامل ۶۳ درصد از نمایندگان زن در پارلمان استرالیا می‌شود.  

در این گزارش با ۱۷۰۰ تن مصاحبه شده است. یکی از آنها می‌گوید: سیاستمداران مرد به چیزی جز امور جنسی و اظهارنظر درباره ظاهر شما فکر نمی‌کنند، چون فرهنگ به آنها چنین اجازه‌ای را می‌دهد.

گزارش مذکور ۲۸ توصیه ارائه کرده است، از جمله بیانیه اقرار رسمی از جانب رهبران سیاسی، اهدافی برای افزایش تنوع جنسیتی و تمرکز فعال بر ایمنی و رفاه.  

این تحقیقات پس از آن به جریان افتاد که خشم گسترده‌ای بابت تجاوز به یک کارمند پارلمان استرالیا داخل دفتر یک وزیر ایجاد شد. بریتنی هیگینز گفته است که از طرف یکی از مشاوران سابق خانم لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا مورد تجاوز قرار گرفته است؛ اتهامی که دولت کانبرا را تکان داد.

قانون‌گذاران مخالف پارلمان استرالیا به شدت رینولدز را مورد انتقاد قرار داده‌اند. برخی خواستار استعفای او به دلیل نحوه برخورد با پرونده هیگینز شده‌اند. این افشاگری موجی از اعتراضات سراسری را با درخواست اصلاحات به جریان انداخت.

بریتنی هیگینز امروز با استقبال از نتایج این تحقیقات، از تمام کسانی که تصمیم گرفتند تا روایت‌های خودشان را به اشتراک بگذارند، قدردانی کرد.

همچنین سناتور سارا هنسون-یونگ، این گزارش را "افشای شوم فرهنگ جنسیتی و آزار و اذیت در سیاست" خواند. او گفت: این آمارها و اظهارات شوکه‌کننده است، اما برای خیلی از زنان شاغل در اینجا شگفت‌آور نبود و با توجه به تجربیات خود ما درست به نظر می‌رسند.

همچنین اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا که ماه فوریه و بعد از آنکه حزبش برای رسیدگی به این پرونده تحت فشار قرار گرفت و دستور این تحقیقات را داد، این یافته‌ها را "هولناک و ناراحت‌کننده" خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استراليا پارلمان استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد

 به گزارش تابناک به نقل از جوان، پرونده دیانا، دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی که از بیماری اوتیسم هم رنج می‌برد با اعتراف مادرش به قتل کودک وارد مرحله تازه‌ای شد.

 روز حادثه مادر دیانا بچه را با خودروی شخصی‌اش به خانه می‌آورد. دیانا مقابل خانه پیاده می‌شود و مادر خودرو را به داخل پارکینگ می‌برد، اما وقتی برمی‌گردد متوجه می‌شود خبری از بچه نیست. برای همین پلیس را از ماجرا باخبر می‌کنند. اعضای خانواده دیانا به پلیس گفتند به کسی مظنون نیستند و احتمال می‌دهند در همان زمان سرنشینان یک خودرو کودک را ربوده باشند.

وقتی تحقیقات پلیس با تحقیقات میدانی نشان داد که سناریوی آدم‌ربایی منتفی است، مادر دیانا را به عنوان مظنون بازداشت کردند. او در جریان تحقیقات گفت از ماجرای گم شدن کودک خبری ندارد، اما سرانجام روز گذشته به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. متهم گفت: «من به جز دیانا صاحب فرزندی دیگر هم هستم. روز حادثه بود که تصمیم به قتل دیانا گرفتم. بچه‌ام را به باغی متروکه در بیرون شهر بردم و او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. بعد هم جسدش را آتش زدم و به اداره پلیس رفتم و گم شدن او را گزارش دادم.»

با اعتراف متهم و با نشانی‌هایی که او در اختیار پلیس گذاشت، کارآگاهان راهی محل شدند و بقایای جسد سوخته را کشف کردند. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای بررسی انگیزه جرم در جریان است.

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد