Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این قرارداد مبادلات اقتصادی ما با همسایگان را افزایش می‌دهد و در حوزه‌های دیگر نیز کارساز خواهد بود و در مسائل دیگر همچون تهاتر راهگشاست.

فریدون عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا به توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: هرچند اجرای کامل این توافق مهم است، اما چنین قراردادی می‌تواند بخشی از ناترازی گاز در زمستان به‌ویژه در مناطق شمالی کشور را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قرارداد مبادلات اقتصادی ما با همسایگان را افزایش خواهد داد و در حوزه‌های دیگر نیز کارساز خواهد بود و  در مسائل دیگر همچون تهاتر و... راهگشاست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: توافق سه‌جانبه سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی که ما با افت فشار در بعضی از میدان‌های گازی پارس‌جنوبی روبه‌رو هستیم برای ما مفید خواهد بود، در عین حال امیدواریم این قرارداد در زمان لازم اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت شامگاه یکشنبه (هفتم آذرماه) از عملیاتی‌ شدن قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به آذربایجان از خاک ایران از اول فصل زمستان خبر داد.

منبع: شانا

کلیدواژه: فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس سوآپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد

ایسنا/همدان رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه گفت: روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند.

محسن رحیمی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، اظهار کرد: تأثیر برگزاری نمایشگاه‌ها بر شناخت تجار دو طرف بسیار مهم است و استان همدان با دارا بودن محصولات کشاورزی متنوع می‌تواند حجم بالایی از صادرات را به کشور روسیه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: ظرفیت صادرات به کشور روسیه بسیار گسترده است بنابراین استان همدان می‌تواند در این بخش با برنامه‌ریزی اصولی و داشتن نقشه راه سهم خود را از این بازار کسب کند.

رحیمی با بیان اینکه آمار صادرات کالاهای ایران به روسیه ۲۰۲۳ به ارزش حدود ۹۴۶ میلیون دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرصت خوبی برای استان همدان برای صادرات به روسیه فراهم است که با حمایت مسئولان دولتی و ورود بخش‌خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز مبادلات تجاری با حجم قابل توجه‌ای از محصولات این استان باشد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه تصریح کرد: همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد که می‌تواند در حوزه صادرات کشاورزی و صنایع غذایی اثرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است