Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمایه گذاران چین از اوکراین به دلیل نقض توافق سرمایه گذاری دوجانبه با این کشور به دادگاه لاهه شکایت کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پس از آن که گروهی از سرمایه گذاران چینی به دلیل نقض توافقنامه سرمایه گذاری دوجانبه با اوکراین به دادگاه لاهه علیه این کشور شکایت کردند، کی‌یف با جریمه مالی 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد دلاری مواجه شد.

شرکت سرمایه گذاری هواپیمایی پکن اسکایرایزن Beijing Skyrizon Aviation  به همراه چند سرمایه گذار چینی دیگر این شکایت را به دیوان دائمی داوری در لاهه ارسال کرده است.

این شرکت در صفحه خود در رسانه اجتماعی وی چت اعلام کرد که شاکیان خواستار غرامت برای رفتار ناعادلانه اوکراین با سرمایه گذاران چینی شده اند که منجر به زیان قابل توجهی در اوکراین و چین شده است.

بحران‌های متوالی در اقتصاد چین

سرمایه گذاران چینی ادعا می کنند که مقامات اوکراینی به طور مداوم اقدامات غیرقانونی علیه این شرکت اتخاذ کرده‌اند و می‌گویند که آماده استفاده از همه ابزارهای قانونی ممکن برای دفاع از حقوق قانونی خود هستند.

در سال 2016، شرکت اسکایرایزن پیشنهاد خرید 56 درصد از سهام شرکت موتور سیچMotor Sich  اوکراین را مطرح کرد. این شرکت در شهر زاپروژیا مستقر است و یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت موتور هواپیما و هلیکوپتر در جهان می‌باشد.

بر اساس این گزارش، هدف از این قرارداد کمک به چین برای پر کردن شکاف در تولید موتور هواپیما و از سرگیری تولید مجدد این محصولات در اوکراین بود.

طبق گزارش ها، شرکت هواپیمایی پکن اسکایرایزن با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در کارخانه های اوکراین و راه اندازی یک کارخانه مونتاژ و خدمات در جنوب غربی شهر چونگ کینگ موافقت کرده است.

اوایل سال 2018، سرویس امنیتی اوکراین تحقیقات در مورد شرکت موتور سیچ به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه تجهیزات این شرکت به چین صادر شده بود را آغاز کرد. معاملات سهام موتور سیچ در بورس اوکراین متوقف شد و سهام سهامداران توقیف شد. در نتیجه، توافق قبلی انجام نشد.

دادگاهی در اوکراین همچنین 41 درصد از سهام موتور سیچ که تحت کنترل این شرکت چینی بود را مسدود کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار چین اوکراین اخبار چین سرمایه گذاران چین سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود

جائکو، برند فرعی چری که مخصوص بازار‌های بین‌المللی ساخته شده، انتظار می‌رود در تابستان ۲۰۲۴ وارد بازار بریتانیا شود. جائکو J ۷ یا چری تانسو ۰۶ همچنین قرار است توسط مدیران خودرو به بازار ایران بیاید.

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین مدل جائکو J ۷ در واقع نسخه پلاگین هیبریدی چری تانسو ۰۶ بوده و اخیراً در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد. این خودروی جدید احتمالاً در ژوئن ۲۰۲۴ با قیمت اولیه تقریبی ۴۰ هزار پوند انگلیس در بریتانیا عرضه شود.

ظاهر جائکو J ۷ شبیه به چری تانسو ۰۶ است. تفاوت ظاهری این دو خودرو با یکدیگر، در لوگو "JAECOO" بوده که در جلوپنجره با لوگو چری شده است.

چری تانسو ۰۶ مدل ۲۰۲۴ دارای ابعاد ۴۵۳۸/۱۸۹۸/۱۶۸۰ میلی‌متر بافاصله بین دو محور ۲۶۷۲ میلی‌متر است. انتظار می‌رود جائکو J ۷ نیز همین اندازه را داشته باشد. از طرفی، خودروی جدید از طراحی سقف معلق استفاده می‌کند که با دستگیره‌های مخفی درب‌ها و رینگ‌های پنج پره هماهنگ شده است. یک سانروف پانوراما نیز وجود دارد.

نیروی تولیدی از یک سیستم پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و موتور‌های الکتریکی دوگانه تامین می‌شود. حداکثر قدرت موتور بنزینی به ۱۹۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور به ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸ ثانیه طول می‌کشد. علاوه بر این، برد جامع کروز آن ۱۲۰۰ کیلومتر است در حالی که برد حالت الکتریکی خالص آن تقریباً ۱۰۰ کیلومتر است. در حال حاضر، چری به طور رسمی مشخصات پیشرانه را تأیید نکرده است.

فضای داخلی مطابق با تانسو ۰۶ است. یک صفحه‌نمایش کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی و عمودی ۱۴.۸ اینچی و یک فرمان D شکل در این بخش وجود دارند. سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲ نیز در این خودرو حضور دارد که دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقاط کور است.

در سال ۲۰۲۳، چری سالانه ۹۳۷٬۱۴۸ دستگاه خودرو صادر کرد که نسبت به سال قبل ۱۰۱.۱ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟