Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@00:44:14 GMT

تلاش دولت برای پایان دادن به همه گیری HIV در کشور

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۹۹۷۷

تلاش دولت برای پایان دادن به همه گیری HIV در کشور

وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، گفت: کنترل بیماری HIV ، تنها در گرو مشارکت همه جانبه تمامی ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی، در این پیام عنوان داشته است: تجربه جهانی ۴۰ سال اخیر اچ آی وی به ما آموخته است، پاسخ به همه‌گیری نیازمند «همبستگی جهانی و مسئولیت مشترک» است که می‌تواند ترسیم کننده مسیر پیش روی ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر مستلزم آن است که این همبستگی و مسئولیت مشترک روز به روز بیشتر گسترش یابد تا اطمینان حاصل شود نظام‌های سلامت آنقدر توانا شده‌اند که امکان آموزش، پیشگیری، دسترسی به تست‌های تشخیصی، داروهای درمانی و سایر نیازهای تخصصی کسانی که در معرض ابتلای به این بیماری قرار داشته و یا مبتلا به آن هستند، به صورت عادلانه در دسترس آنها و سایر آحاد مردم قرار دارد تا از آثار منفی عفونت اچ آی وی در سلامت و معیشت مردم کاسته و گامی بسیار مهم برای بهبود کیفیت زندگی افرادی که با اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند، برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: تولید داروهای بیماران HIV در کشور

هر چند تلاش‌های قریب به ۴۰ سال اخیر در مبارزه با این همه‌گیری، شاهد دستاوردهای شگرف و توفیق فراوان بوده، اما باید اعتراف کرد هنوز چالش‌های فراوان پیش روی نظام سلامت جهان و جامعه بشری قرار دارد. کنترل بیماری اچ آی وی تنها در گرو مشارکت همه جانبه کلیه ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

یکی از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشارکت همه‌جانبه پیش از ۲۳ سازمان و ارگان دولتی و غیر دولتی در تبیین سیاست‌های کلان و تدوین برنامه‌های ملی استراتژیک کنترل عفونت HIV است.

دسترسی به تمامی خدمات پیشگیری و درمان از جمله تست‌های تشخیصی، دارو، خدمات پیشگیری، خدمات کاهش آسیب، مراقبت از سلامت روان و آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیصی در اختیار این بیماران قرار داشته و در سراسر کشور قابل دسترسی است. ما اطمینان داریم آن چه تاکنون انجام داده‌ایم برای پایان دادن به همه گیری ایدز، نه تنها دچار انحراف نشده و به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ عقب‌نشینی نکرده است، بلکه با قوت هر چه تمام‌تر به پیش می‌رود و دولت جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از تلاش‌های همه جانبه خود برای پایان این همه‌گیری، دست بر نداشته است.

در آستانه روز جهانی ایدز، کارزاری تحت عنوان «من هم آزمایش HIV می‌دهم» از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر در کشور با همکاری سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها و زیر مجموعه‌های مختلف وزارت بهداشت راه افتاده و نتایج درخشانی داشته است.

در پایان از تمامی همکاران دست‌اندر کار این برنامه، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و نهادهای بین‌المللی که در این راستا فعالیت داشته و کمک می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو ایدز بهرام عین اللهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سلامت همه جانبه همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا

در ادامه اقدامات رژیم تل آویو علیه آژنس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) این رژیم قصد دارد مانع ورود کمیسر کل آنروا به فلسطین اشغالی شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که «موشه آربل»، وزیر امور داخلی کابینه نتانیاهو قصد دارد تا از اعطای ویزا به «فیلیپه لازارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) برای سفر به سرزمین‌های اشغالی خودداری کند.

واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزهشکست رژیم صهیونیستی در اجماع سازی علیه آژانس امدادرسانی آنروا

 فیلیپ لازارینی، دو هفته پیش گفته بود که یک «تلاش بدخواهانه» برای پایان دادن به عملیات این آژانس در غزه وجود دارد.

لازارینی با تاکید بر اینکه این تلاش‌ها پیامدهای جدی برای صلح و امنیت بین المللی خواهد داشت، گفت: «اسرائیل به دنبال پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است و بارها درخواست برای ارسال کمک به شمال نوار غزه را رد کرده است».

آنروا بزرگ‌ترین بازوی سازمان ملل برای کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان به حساب می‌آید که در حوزه‌هایی نظیر ساخت و اداره مدارس، مراکز درمانی و سکونت‌گاه برای پناهجویان فعال است. شمار کارکنان این آژانس امروزه از 13 هزار نفر فراتر رفته و در حال حاضر هنوز حدود 3 هزار نفر از آنان در داخل نوار غزه به کمک‌رسانی مشغول هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها