Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا رفیعی بیان کرد احتمالا اعلام رای ویلموتس دوباره به تعویق می‌افتد

غلامرضا رفیعی صحبت هایی را در مورد فدراسیون فوتبال عنوان کرده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از فرهیختگان، رفیعی به سوالات زیر جواب داده است...

چرا این اتفاق می‌افتد و تبعاتی را در حقوق ورزشی جهان خواهد داشت؟

این پرونده از حیث حقوق متقابل فدراسیون‌ها و مربیان تیم ملی از جهت مدت قرارداد، طرق فسخ قرارداد و جبران خسارات ادعای طرفین به‌قدری پیچیدگی‌های ممکن و زوایای مختلف دارد که قضاوت کردن درمورد آن سخت است اما امیدواریم؛ به این دلیل که می‌دانیم حق با ماست و براین عقیده هستیم که آقای ویلموتس استحقاق مطالبه آن مبلغ را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان ۲ میلیون یورویی که برای 63 روز به این سرمربی دادید هم به نظر می‌رسد بیشتر از حقش بوده باشد؟

در دعوا هرکدام از طرفین وکلایی دارند و همچنین ادله و مستنداتی هم دارند و به‌خصوص شهودی که شهادت می‌دهند هم وجود دارد و همه اینها درکنار هم قرار می‌گیرند، یعنی آنچه در جلسه دادگاه و لوایح و دفاعیات طرفین گذشت و آنچه درحقیقت براساس اظهارات شهود پرونده مطرح هست؛ اینها همه دست به دست هم نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرده ضمن اینکه قابلیت داینامیک یا پویایی حقوق بین‌الملل ورزش اقتضا می‌کند دقت بیشتری شود، چون رای صادره در این پرونده روی پرونده‌های مشابه در آینده تاثیر خواهد گذاشت و برای دادگاه CAS تبدیل به رویه خواهد شد، پس همه اینها مهم و اثرگذار هستند و من فکر نمی‌کنم چیز پشت‌پرده‌ای باشد، در این خصوص آنچه را که می‌توانم بگویم از نظر ما به‌عنوان مدعی و شاکی در دیوان حکمیت ورزش، ویلموتس استحقاق مطالبه چنین وجهی را از فیفا نداشته و حتی ما معتقدیم بیشتر از حقش دریافت کرده است.

مدیرعامل سابق فولاد مسعود رضاییان قبلا در گفت‌وگویی اعلام کرده بود فلسفه ایجاد دادگاه عالی ورزش در این است که به قدری شکایت‌ها را معطل کند که طرفین بی‌خیال موضوع شوند؛ چراکه سابقه نداشته معمولا دادگاه CAS بخواهد رای فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی را بشکند و به آنها احترام می‌گذارد.

آقای رضاییان نظر شخصی خود را گفته و ما نظر کارشناسی و حقوقی را می‌گوییم. این‌طور نیست که ایشان اعلام کردند چون آرای زیادی از آرای فدراسیون‌های ملی و فیفا نقض و شکسته شده یا اصلاح یا تایید می‌شود و این یک قاعده کلی نیست که یک رای در دادگاه عالی ورزش، محکوم به تایید‌شدن باشد و این بستگی به ادله و قرارداد و دفاعیات طرفین و عوامل زیاد دیگر دارد، از لحاظ حقوقی و کارشناسی با این اظهارنظر آقای رضاییان اختلاف‌نظر دارم اما به نظر ایشان احترام می‌گذارم.

چه تضمینی وجود دارد که دفعه آینده رای پرونده ویلموتس اعلام شده و برای ششمین‌بار به تعویق نیفتد؟

احتمال این امر خیلی زیاد است که بازهم به تعویق بیفتد و پیش‌بینی بنده این است که ممکن است اعلام رای چند‌بار دیگر به تعویق بیفتد، در واقع چند بار دیگر و نه یک‌بار دیگر به خاطر اینکه ما اواخر آذر ماه جلسه دادگاه دستیار آقای ویلموتس را داریم و خیلی بعید است قبل از جلسه دادگاه دستیار سرمربی سابق تیم ملی، رای پرونده اصلی صادر شود. برداشت و پیش‌بینی من این است که ممکن است حتی دو، سه بار دیگر این موضوع عقب بیفتد.

به اساسنامه فدراسیون فوتبال برسیم. به نظر می‌رسد این موضوع به مرحله هشدار نزدیک شده، در این خصوص چه صحبتی دارید؟

دراین خصوص در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هستیم و فیفا مدام از ما گزارش می‌خواهد که این کار به کجا رسید و آخرین‌بار همین چند هفته پیش از ما خواستند گزارشی بدهید که قانون شما در مجلس در چه وضعیت و شرایطی قرار دارد و فکر می‌کنم حدودا تا ۱۰ اسفند ماه فرصت داریم البته خیلی هم نگران هستیم.

البته بحث دی‌ماه هم مطرح بود اما شما می‌گویید تا اسفندماه که انتخابات فدراسیون فوتبال سال گذشته در این تاریخ برگزار شد؟

بله یک‌سال بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در سال گذشته مدنظر بود اما بازهم تاکید می‌کنم که نگران هستیم اگر بگویم نگران نیستیم واقعا این‌طور نیست و نگران هستیم به این دلیل که فیفا اصرار دارد فدراسیون فوتبال ایران، استقلال مدیریتی داشته باشد و از فهرست نهادهای عمومی غیردولتی خارج شود. دیوان عدالت اداری اخیرا دو رای را از طریق هیات عمومی صادر و اعلام کرده فدراسیون فوتبال دیگر جزء نهادهای عمومی غیردولتی نیست. از طرف دیگر دولت هم چنین عقیده‌ای را دارد یعنی دبیر هیات‌دولت هم روی چنین موضوعی با تایید آن، سابقه اعلام‌نظر دارد اما بالاخره این اما و اگرها و ابهامات و تردیدهایی که توسط برخی نمایندگان سابق و فعلی و دیوان محاسبات صورت گرفته این نگرانی‌ها را تشدید کرده است، هرچند نظر دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۰ بر این بود و هست که فدراسیون فوتبال جزء نهادهای عمومی غیردولتی محسوب می‌شود و این موضوع باید تکلیفش هرچه سریع‌تر توسط مجلس روشن شود. فوتبال بخشی از جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و جمهوری اسلامی ایران قوه مقننه دارد و اصل تفکیک‌قوا در آن حاکم است و قانونگذار هم مجلس است یعنی همان قوه مقننه که ما هم با افتخار تابع قوه‌مقننه هستیم اما از قوه‌مقننه استدعا می‌کنیم به مباحث تخصصی حقوق بین‌الملل ورزش اهتمام بیشتری داشته باشند، چون این موضوع یک موضوع تخصصی به شمار می‌رود. مقررات فیفا فوتبالی و برای همه جهان است و آنها الزام نمی‌کنند که چنین کاری را کنیم بلکه می‌گویند اگر می‌خواهیم به عضویت خودمان در فیفا ادامه بدهیم بالاخره هم حقوقی دارد و هم تعهداتی و اگر شما می‌خواهید عضو باشید باید یک‌سری الزامات را رعایت کنید اما اینکه چه کسی صلاح می‌داند ما این شرایط را بپذیریم حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که مشتمل بر سه قوه می‌شود؛ قوه مجریه، قضائیه و قوه مقننه، تا امروز دو قوه نظر خود را اعلام کردند که فدراسیون فوتبال جزء نهادهای عمومی غیردولتی نیست اما هنوز مجلس باقی مانده و اتفاقا مجلس باید تکلیف این موضوع را روشن کند و تصمیم بگیرد. در هر صورت ان‌شاءالله که این اتفاق بیفتد و ما هم امیدواریم و دعا می‌کنیم و مطمئنم نمایندگان محترم مجلس کمتر از ما به فوتبال علاقه ندارند بلکه بیشتر هم علاقه دارند چون فوتبال در خون و سلول مردان و بانوان ایران است و آینده درخشانی انتظار ما را می‌کشد و هیچ کس مخالف این نیست که فوتبال ما در جهان بدرخشد، هرچند برای درخشیدن در جهان باید ابزار و تعهداتش را هم بپذیرد و امیدوارم هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

اخبار داغ 

عکس ساپورت شیشه ای ماهور الوند در خیابان فدراسیون فوتبال شکایت از خبرنگاران را شروع کرد / آخرین تلاش ها برای ساکت کردن منتقدین فوری؛ مهدی طارمی نامزد جایزه پوشکاش شد لحظه اهدای توپ طلای 2021 به لیونل مسی توسط لوییس سوارز / فیلم امتیازات 10 نفر برتر توپ طلای 2021

منبع: طرفداری

کلیدواژه: نهادهای عمومی غیردولتی فدراسیون فوتبال قوه مقننه بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا

طرفداری| رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران،قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت های جام ملت های آسیا را تبریک گفت.

در نامه المسحل آمده است:

رئیس عزیز؛ آقای مهدی تاج عزیز

به نمایندگی از فدراسیون فوتبال عربستان و خانواده فوتبال این کشور، صمیمانه ترین تبریکات را به فدراسیون شما و تیم ملی فوتسال ایران بابت دستاورد ارزشمند کسب عنوان قهرمانی رقابت های جام ملت های آسیا اعلام می کنم.

در واقع تماشای عملکرد برجسته تیم ملی فوتسال ایران دراین تورنمنت، لحظه ای بزرگ و غرورآمیز برای کل جامعه فوتبال در قاره آسیا بود. علاوه بر این، گرم ترین تبریکات ما را بابت صعود تیم ملی فوتسال ایران به جام جهانی پذیرا باشید. اطمینان داریم تیم شما نماینده شایسته ای برای قاره آسیا در سطح جهانی خواهد بود. ضمن تبریک دوباره این موفقیت چشمگیر، برایتان تداوم موفقیت را در تلاش های آتی آرزو دارم.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام 2 لژیونر
  • اوسمار: رفیعی مقصر ۴ گلی که از آلومینیوم خوردیم، نبود
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم